Την εγκατάλειψη, αλλά και τον βανδαλισμό έχουν υποστεί ολοκαίνουριες και πανάκριβες αμαξοστοιχίες στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στην Καλαμάτα. Όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας (ΣΦΣΜ), «εγκαταλείπεται στην τύχη του καινούργιο και πανάκριβο τροχαίο υλικό (μηχανές, βαγόνια, αυτοκινητάμαξες) καθώς και υποδομές, εγκαταστάσεις και μηχανήματα που απέκτησε το Μηχανοστάσιο τα τελευταία δύο χρόνια και δεν λειτούργησαν ποτέ!»

Ads

«Από τις 12 πανάκριβες, ολοκαίνουργιες υπερσύγχρονες αυτοκινητάμαξες Rail Bus που αγοράστηκαν το 2004, οι επτά, αν και σε λειτουργική κατάσταση, βρίσκονται εγκαταλειμμένες στις γραμμές του Μηχανοστασίου, το οποίο κλείνει σε λίγες μέρες, αφήνοντάς τις στο έλεος των παράνομων πλανόδιων συλλεκτών μετάλλου για σκραπ» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΣΦΣΜ.

«Οι υπόλοιπες πέντε κυκλοφορούν στην περιοχή της Πάτρας και του Πύργου (χωρίς καμιά συντήρηση και τεχνική υποστήριξη αφού όλη η τεχνογνωσία και το εξειδικευμένο προσωπικό της Καλαμάτας παύει να υφίσταται σε λίγες μέρες) και είναι θέμα λίγων εβδομάδων η ακινητοποίησή τους λόγω έλλειψης στοιχειώδους συντήρησης».

«Εγκαταλειμμένες βρίσκονται επίσης 10 σύγχρονες κλιματιζόμενες τρίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-4 INTERCITY και έξι δίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-1, οι οποίες βρίσκονται σε άριστη λειτουργική κατάσταση και μέχρι πριν λίγο καιρό ταξίδευαν αδιάκοπα στις γραμμές τις Πελοποννήσου»
σημειώνεται στην ανακοίνωση.

«Μαζί με αυτά βρίσκονται εγκαταλειμμένα αλλά σε λειτουργική κατάσταση ντιζελομηχανές, επιβατικά και εμπορικά βαγόνια, μουσειακοί συρμοί, βοηθητικά μηχανήματα, ανταλλακτικά και όλα’ αυτά σε ένα πολύ μεγάλο χώρο, χωρίς πλήρη περίφραξη, αδύνατον να φυλαχτεί επαρκώς».

Ο Σύλλογος προειδοποιεί ότι «με το κλείσιμο του Μηχανοστασίου σε λίγες μέρες, είναι βέβαιο πως η πανάκριβη αυτή κρατική περιουσία θα υποστεί λεηλασίες και βανδαλισμούς, ενώ οι παράνομοι έμποροι μετάλλου για scrap καιροφυλακτούν και παράλληλα η ενδεχόμενη μελλοντική επαναδραστηριοποίησή τους, λόγω των καταστροφών θα είναι πρακτικά αδύνατη».

«Η καταστροφή της δημόσιας περιουσίας δεν φαίνεται να συγκινεί κανέναν, ούτε καν τους τοπικούς άρχοντες, που θα ενδιαφερθούν μόνο όταν σύντομα ο χώρος θα γίνει άντρο άστεγων, παράνομων και τοξικομανών και θα ενοχληθούν οι περίοικοι» προειδοποιούν οι φίλοι του σιδηροδρόμου.

Ads

Σύμφωνα με το Βήμα, το μηχανοστάσιο έχει σταματήσει κάθε είδους λειτουργία, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα, να μην βρίσκεται σε λειτουργική κατάσταση κανένα τρένο ΜΑΝ – 4, πλην ενός – οι κινητήρες του οποίου λειτουργούν, αλλά δεν έχει τροχούς – και να μην υπάρχει διαθέσιμος μηχανικός για να διορθώσει την βλάβη. Επίσης, από τα 10 διαθέσιμα ΜΑΝ-1, λειτουργούν μόνο τα πέντε, ένα εκ των οποίων με έναν και μόνο κινητήρα, ενώ από τα 12 Railbus, τα επτά είναι ακινητοποιημένα λόγω σοβαρών βλαβών, με τρία εξ αυτών να έχουν τεθεί εκτός δύναμης και άλλα να έχουν σοβαρές ελλείψεις.

Τα πέντε εν λειτουργία πανάκριβα railbus, που εξυπηρετούν το δρομολόγιο Πάτρας – Πύργου και την επιτυχημένη τοπική γραμμή Πατρών – Ρίου, άρχισαν να εμφανίζουν βλάβες, όμως οι λίγοι υπάλληλοι που απέμειναν στον σιδηρόδρομο δεν διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία για να τα συντηρήσουν, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλότητα των δρομολογίων. Επίσης, δύο εκ των τεσσάρων ALCO λειτουργούν μετά βίας.

Σιδηροδρομικοί επισημαίνουν ότι η λειψανδρία που προκαλείται από τις μαζικές μετατάξεις, θα στερήσει από τον σιδηρόδρομο πεπειραμένο προσωπικό, με αποτέλεσμα, όπως εκτιμούν, τα railbus που εκτελούν τα εναπομείναντα δρομολόγια, να τεθούν σύντομα εκτός λειτουργίας, λόγω έλλειψης συντήρησης.