Στον αέρα παραμένουν 81 εργαζόμενοι στον e-ΕΦΚΑ με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, οι οποίες λήγουν στις 30 Σεπτεμβρίου 2023. Μάλιστα έχουν στείλει επιστολή προς τα αρμόδια υπουργεία (υπ. Εσωτερικών, υπ. Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών) ζητώντας την ανανέωση τους.

Ads

Μιλώντας στο tvxs, οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι δεν έχουν καμία ενημέρωση, ούτε έγγραφη απάντηση δύο εβδομάδες πριν τη λήξη των συμβάσεών τους, ενώ την Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου είχαν και συνάντηση με τον υπουργό Εργασίας, Άδωνι Γεωργιάδη, στον οποίο τέθηκε το εν λόγω ζήτημα.

Οι ίδιοι τονίζουν ότι «είχε υπάρξει μια πρώτη παράταση τον περασμένο Απρίλιο, όμως λόγω του όγκου εργασιών, αλλά και του είδους της εργασίας μας, δηλαδή τη σύμβαση έργου, αιτούμαστε και άλλη παράταση. Η καθυστέρηση για μια οριστική απάντηση, σύμφωνα και με τα λόγια του υπουργού, είναι τα πρόσφατα γεγονότα της επικαιρότητας, οι πρόσφατες πλημμύρες, δηλαδή, σε όλη την Ελλάδα, καθώς και η εύρεση πόρων».

Στην επιστολή τους οι συμβασιούχοι εξηγούν τους λόγους που ζητούν την παράταση των συμβάσεων τους, σημειώνοντας, παράλληλα, την εκπαίδευση που έχουν λάβει, τις ανάγκες του οργανισμού και τις αρμοδιότητες που υπάρχουν.

Ads

Αναλυτικά η επιστολή των εργαζομένων:

«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ, κύριε Διοικητά, κύριε Υποδοικητά και κυρία Γενική Διευθύντρια,

Σε συνέχεια: α) της από 11/01/2023 επιστολής μας, στην οποία σας παραθέσαμε αναλυτικά και τεκμηριωμένα τους λόγους της αναγκαιότητας παρατάσεως της Συμβάσεως μας, β) της δια ζώσης συναντήσεως μας στις 19/01/2023 με την Γενική Διευθύντρια Συντάξεων του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης κα. Νιαρχάκου Ελένη και γ) της Υπ’ αριθμ 186827/ 12.04.2023 Αποφάσεως με θέμα «Παράταση ισχύος συμβάσεων μίσθωσης έργου κατόπιν της ΣΜΕ 1/2021 ανακοίνωσης ογδόντα ενός (81) φυσικών προσώπων για την κάλυψη των αναγκών του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 143 του ν. 5039/2023 (ΦΕΚ 83 Α’)»

Σας απευθυνόμαστε εκ νέου παραθέτοντας απόψεις μας περί εξετάσεως παρατάσεως της συμβάσεως μας για το σύνολο των συμβασιούχων, όπως αυτό είχε αποτυπωθεί στο από 19/01/2023 ηλεκτρονικό μας μήνυμα.

Αρχικά κατανοούμε τους λόγους για τους οποίους έγινε αποδεκτό εν μέρει το αίτημα μας και αποφασίστηκε παράταση της συμβάσεως μας έως 30/09/2023, όπως συνέβη για πλήθος συμβασιούχων στο Δημόσιο Τομέα. Σας επισημαίνουμε ότι από το σύνολο των συμβασιούχων ανανέωση έλαβαν 81 άτομα, εκ των οποίων πολλά για διάστημα λιγότερο των 6 μηνών. Αποτέλεσμα αυτού είναι μέρος των συναδέλφων να μην έχει λάβει καθόλου ανανέωση της συμβάσεως του ή να έχει λάβει ελάχιστη ανανέωση, κάτι το οποίο δημιούργησε συνθήκες διαφορετικής μεταχειρίσεως της συμβάσεως μας .

Επιπρόσθετα, ο Φορέας και μετά την αρχική ημερομηνία λήξεως των συμβάσεων της πλειοψηφίας των συμβασιούχων, εξακολουθεί να προχωρεί σε ανάληψη έργου από νέους συναδέλφους και προφανώς μέχρι την συμπλήρωση των 100 συνεργατών όπως είχαν οριστεί από την αρχική απόφαση. Συγκεκριμένα, 3 νέοι συνάδελφοι με έναρξη από Φεβρουάριο του 2023, 2 νέοι συνάδελφοι με έναρξη από Μάρτιο 2023 και 1 νέος συνάδελφος από Απρίλιο 2023. Το γεγονός αυτό μας χαροποιεί, διότι αντιλαμβανόμαστε ότι ο Φορέας έχει απόλυτη γνώση του έργου που παράγεται μέσω της συμβάσεως μας και της αναγκαιότητας της συνεργασίας μας. Ευελπιστούμε ότι αυτό θα ισχύσει για όλους τους συναδέλφους, αναγνωρίζοντας από μέρους σας την εξειδικευμένη πλέον εμπειρία μας στις Απονομές Συντάξεων. Σας παραθέτουμε συνοπτικά τα κύρια σημεία επικέντρωσης για την εξέταση του αιτήματος επέκτασης της συνεργασίας μας αναφέροντας στοιχεία από τον Φορέα :

  • Η ταχύτητα απονομής κύριων συντάξεων έχει αυξηθεί σε επίπεδο ολοκλήρωσης 92% των συνταξιοδοτικών αιτήσεων του 2022 (Απρίλιος 2023). Ωστόσο, παραμένει αυξημένος ο ρυθμός κατάθεσης νέων αιτημάτων συνταξιοδότησης με 65.000 νέες αιτήσεις το 1ο 4μηνο του 2023 και εκτίμηση ότι θα αγγίξουν συνολικά για το έτος τα 200.000 αιτήματα. Η αναγκαιότητα διατήρησης του ρυθμού απονομής κύριας σύνταξης είναι επιτακτική προκειμένου να μην δημιουργηθεί εκ νέου το φαινόμενο της σώρευσης των εκκρεμών συντάξεων.
  • Οι νέες αιτήσεις συνταξιοδότησης με τις διαδικασίες των fast track συντάξεων και των συντάξεων «εμπιστοσύνης» δημιουργούν την υποχρέωση από μέρους του Φορέα για έλεγχο αυτών εντός 3μήνου και σε βάθος 3ετίας δημιουργώντας ταυτόχρονα την ανάγκη αυξημένης διοικητικής υποστήριξης.
  • Τα αιτήματα επικουρικών συντάξεων ακολουθούν με την σειρά τους την πορεία των αιτημάτων των κύριων συντάξεων και δημιουργούν έναν νέο κύκλο εργασιών
  • Η ταχύτητα πιστοποίησης Αναπηρίας μέσω των Κ.Ε.Π.Α. και της νέας ηλεκτρονικής διαδικασίας, αυξάνει αντιστοίχως τις συντάξεις Αναπηρίας, την καταβολή Εξωιδρυματικού επιδόματος και Τροποποιήσεων Συντάξεων με προσαύξηση επιδόματος ετέρου προσώπου
  • Η διασύνδεση μέσω του συστήματος EESSI της Διεύθυνσης Διεθνών Συντάξεων με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Χώρες με Διμερείς Συμβάσεις βελτιώνει την ταχύτητα επικοινωνίας και κατ’ επέκταση απονομής σύνταξης, αλλά και ταυτόχρονα δημιουργεί νέες αυξημένες ανάγκες μέσω αιτημάτων για Διεθνείς Συντάξεις και Τροποποιήσεις αυτών. Ταυτόχρονα η Διεύθυνση Διεθνών Συντάξεων έχει υπό την εποπτεία της 9 Τ.Δ. από διάφορες Περιφέρειες της Ελλάδος με αποτέλεσμα την εργασιακή επιφόρτιση. Τέλος, ο αλγόριθμος των fast track συντάξεων δεν λαμβάνει υπόψη τον χρόνο ασφάλισης Εξωτερικού μεταξύ άλλων και συνεπώς απαιτούνται περαιτέρω έλεγχοι και τροποποιητικές αποφάσεις.
  • Από σύνολο περίπου 600.000 μόνιμων Δημοσίων Υπαλλήλων το 26% ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 55+ ετών, γεγονός το οποίο δημιουργεί νέα συνταξιοδοτικά αιτήματα και ταυτόχρονα και άμεσα ανάγκη για διοικητική υποστήριξη, Ο e ΕΦΚΑ είναι ένας από τους οργανισμούς στον οποίο θα δημιουργηθούν άμεσα κενά λόγω του αυξημένου μέσου όρου ηλικίας των εργαζομένων του.
  • Με την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής εφαρμογής ΔΑΥΚ (Δελτίο Ατομικής Υπηρεσιακής Κατάστασης) Δημοσίων Υπαλλήλων εκτιμάται η απόλυτη επιτάχυνση 3 απονομής συντάξεων Δημοσίου και σε συνδυασμό με το «κύμα» φυγής προς συνταξιοδότηση θα δημιουργηθεί νέος κύκλος εργασιών επί αυτού.
  • Αυξημένα αιτήματα ανακεφαλαίωσης εν όψει προ συνταξιοδοτικού ελέγχου για δυνατότητα συνταξιοδότησης σε συνδυασμό με αύξηση των Υ.Δ.Α.Α.Β. και ελέγχου ΚΒΑΕ αυξάνουν τις απαιτούμενες ανθρωποώρες εργασίας.
  • Η εργασία Συνταξιούχων, μέχρι και την εφαρμογή νέου μέτρου περί 10% εισφοράς επί των αποδοχών εργασίας, που έχετε προαναγγείλει και με ισχύ του Νόμου 4670/2020 περί μείωσης συντάξεως λόγω εργασίας συνταξιούχων σε ποσοστό 30%, αντί του 60% του Ν. 4387/2016, ακολουθείται από αύξηση διαχειριστικών εργασιών σε επίπεδο εκκαθάρισης, αλλά και αύξηση Τροποιητικών Αποφάσεων με προσαύξηση λόγω προσμέτρησης ημερών εργασίας λόγω της ολοένα και αυξανόμενης εργασίας συνταξιούχων. Μέχρι την ολοκλήρωση της διασύνδεσης του συστήματος Εργάνη με τον e ΕΦΚΑ σε πραγματικό χρόνο, ώστε να εντοπίζεται άμεσα η εργασία συνταξιούχων, υφίσταται ένα χρονικό κενό πληροφόρησης με ανάλογα αποτελέσματα στην εκκαθάριση των συντάξεων.
  • Ο Νόμος 4997/2022 περί παραγραφής βεβαιωμένων οφειλών πέραν της δεκαετίας συνεπάγεται νέες διαχειριστικές εργασίες για τη διεκπεραίωση της διαγραφής και ως επακόλουθο του έχει την αύξηση των συνταξιοδοτικών αιτημάτων εφόσον μεγάλο μέρος υποψηφίων συνταξιούχων απαλλάσσεται από οφειλές.
  • Ο Νόμος 4915/2022 περί μείωσης των ετών μόνιμης και νόμιμης παραμονής στην Ελλάδα των Συνταξιούχων κατόχων Ειδικού Δελτίου Ταυτότητας Ομογενών από τα 40 στα 30 έτη, ακολουθείται από σειρά αιτημάτων για τροποποίηση των συντάξεων αυτών.
  • Στον τομέα των Συντάξεων Δημοσίου περίπου 4.000 αιτήσεις ενστάσεων – θεραπείας κατά των αυτόματων αποφάσεων είναι σε δρομολόγηση για την εξέταση τους και την έκδοση ή μη τροποποιητικής απόφασης. Παράλληλα 6.700 περίπου απαντήσεις επί Διαδοχικής ασφάλισης έχουν πρωτοκολληθεί και οδεύουν προς έκδοση τροποποιητικής αποφάσεως . Μεγάλο πλήθος data entry νέων συνταξιοδοτικών αιτήσεων και ταυτόχρονα όγκος αλληλογραφίας με ταμεία παράλληλης ασφάλισης οδηγούν σε έκδοση Αναθεωρητικών Αποφάσεων με προσαύξηση της κύριας σύνταξης.
  • Σε επίπεδο εκκαθάρισης συντάξεων εντοπίζονται αυξημένες ανάγκες: α)ελέγχου & καταλογισμού επί απορριπτικών αποφάσεων με προηγούμενη καταβολή Προκαταβολών συντάξεων κύριων και επικουρικών, β) εκκαθάρισης χειρόγραφων Αποφάσεων, γ) διαχείρισης μεγάλου όγκου αγωγών συνταξιούχων κατά του φορέα και δ) χρονικού κενού εκτέλεσης καταβολής αναδρομικών από την ανάδοχη εταιρεία.
  • Η ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του φορέα σε διάστημα 36 μηνών σύμφωνα με το πρόγραμμα του Υπουργείου θα οδηγήσει στην επίλυση πλήθους προβλημάτων, αλλά στο άμεσο και κοντινό μέλλον οι αυξημένες ανάγκες διαχειριστικής υποστήριξης παραμένουν.
  • Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης της πλήρους ψηφιοποίησης του Ασφαλιστικού Βίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα του Υπουργείου, είναι επίσης 36 μήνες. Τόσο για την ολοκλήρωση του έργου, όσο και για την περίοδο μέχρι αυτήν, η ανάγκη διαχειριστικής υποστήριξης παραμένει αμείωτη. Εκτός όλων των παραπάνω στοιχείων, σας αναφέρουμε ότι: – Είμαστε στο σύνολό μας Πτυχιούχοι Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΠΕ Οικονομολόγοι, ΠΕ Νομικοί κ.α.) – Διαθέτουμε την εξειδικευμένη πλέον εμπειρία στις Απονομές συντάξεων, επιπρόσθετα της λοιπής προϋπηρεσίας μας. 4 – Ανταποκρινόμαστε πλήρως στο πρόγραμμα «Ένα Κράτος για τον Πολίτη» – Ανθρώπινο Δυναμικό –Οργάνωση & Διαδικασίες – Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2019-2027» του Υπουργείου Εσωτερικών, διαθέτοντας στο σύνολο μας δεξιότητες όπως : Ομαδικότητα, Επαγγελματισμό & Ακεραιότητα, Επίλυση Προβλημάτων & Δημιουργικότητα ,Προσανατολισμό στο αποτέλεσμα & στον Πολίτη, Προσαρμοστικότητα, Ηγετικότατα, Διαχείριση Γνώσης, Οργάνωση & Προγραμματισμό. – Στόχος μας είναι η βελτιστοποίηση Παροχής Υπηρεσιών προς τον Πολίτη και η συνδρομή μας στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δημοσίου Τομέα όπως επιτάσσεται από τις Παγκόσμιες Τάσεις σε μία εποχή σύγχρονης διακυβέρνησης. – Τα αποτελέσματα της εργασίας μας είναι ελέγξιμα και μετρήσιμα. – Διαθέτουμε την ευελιξία της παροχής υπηρεσιών μας σε εργασίες που παρουσιάζεται ανάγκη και εντός της ίδιας διεύθυνσης (rotation), αλλά και σε διαφορετικές διευθύνσεις. – Η αρωγή μας στην διεκπεραίωση, τόσο των εκκρεμών όσο και των τρεχόντων, συνταξιοδοτικών αιτημάτων, αναγνωρίζεται από όλες τις διευθύνσεις στις οποίες έχουμε τοποθετηθεί. – Δεδομένης της αδυναμίας άμεσης στελέχωσης του φορέα με μόνιμο προσωπικό, προσωπικό που ούτως ή άλλως θα χρειαστεί χρόνο για να εξοικειωθεί με την κείμενη νομοθεσία και τις διοικητικές διαδικασίες Για όλους τους παραπάνω λόγους αιτούμαστε την εξέταση επιμήκυνσης ή παράτασης της συνεργασίας μας κατά χρονικό διάστημα ικανής διάρκειας τόσης όσης απαιτείται για την απρόσκοπτη & αποτελεσματική λειτουργία της Απονομής Συντάξεων, ενός διαρκώς αυξανόμενου και εξελισσόμενου έργου».