Για «Κασσάνδρες» στην πολιτική και τον συνδικαλιστικό χώρο των εκπαιδευτικών, σχετικά με τα κενά στα σχολεία, μίλησε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης στη Βουλή για το νομοσχέδιο της Δια Βίου Μάθησης.

Ads

Σύμφωνα με την κ. Διαμαντοπούλου, τη Δευτέρα θα ανοίξουν σε ολόκληρη τη χώρα 15.000 σχολεία, με 1.350.000 μαθητές και 160.000 εκπαιδευτικούς, σημειώνοντας: «οι “Κασσάνδρες” έκαναν προσθαφαιρέσεις και έβγαζαν το συμπέρασμα ότι θα λείπουν 20.000 εκπαιδευτικοί. Και θα ήταν έτσι η κατάσταση, αν αφήναμε τα πράγματα στον “αυτόματο πιλότο”. Οι κινήσεις του υπουργείου ξεκίνησαν τον περασμένο Νοέμβριο με νομοθετικές ρυθμίσεις, με εξορθολογισμό στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, δρομολογήθηκε η επιστροφή 5.000 εκπαιδευτικών αποσπασμένων, ενώ κάναμε διαρκείς ελέγχους για αποτροπή της εμφάνισης πλασματικών αριθμών μαθητών και εκπαιδευτικών».

Η κ. Διαμαντοπούλου, μάλιστα, ανακοίνωσε ότι ως τα Χριστούγεννα θα λειτουργήσει και το νέο μέτρο της «κάρτας σχολείου», μέσω του οποίου θα φαίνεται πού και ποιά είναι τα εκπαιδευτικά κενά, πόσοι εκπαιδευτικοί και ποιών ειδικοτήτων υπηρετούν σε κάθε σχολείο κ.λπ.

Αναφερόμενη σ΄ένα από τα σημεία τριβής με τους συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ, το θέμα της μετακίνησης καθηγητών σε ολοήμερα δημοτικά, η υπουργός είπε ότι «υπήρξαν κρούσματα ομάδων καθηγητών, που προσπάθησαν να εμποδίσουν το έργο της μετακίνησης των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια, αλλά δεν τα κατάφεραν».

Ads

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, φέτος διορίστηκαν 2.825 μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Επίσης, 6.337, έως στιγμής, αναπληρωτές, ενώ υπάρχουν πιστώσεις για την πρόσληψη επιπλέον περίπου 9.000 αναπληρωτών. Περίπου 5.000 εκπαιδευτικοί, που ήταν αποσπασμένοι και δεν βρίσκονταν στα σχολεία, επιστρέφουν, και υπάρχει πλεονάζον προσωπικό 4.277 εκπαιδευτικοί, που θα καλύψουν ανάγκες στην πρωτοβάθμια, ή σε ΙΕΚ, ή και σε γραφεία εκπαίδευσης. Δηλαδή, λίγες μέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων υπάρχουν συνολικά 2.645 εκπαιδευτικά κενά, τα οποία το Υπουργείο μπορεί ανά πάσα στιγμή να καλύψει με αναπληρωτές.

Υπενθυμίζεται ότι πέρσι τον Νοέμβριο έλειπαν από τις τάξεις 8.000 εκπαιδευτικοί. Τον τελικό, ωστόσο, αριθμό των εκπαιδευτικών κενών δεν μπορεί να έχει το υπουργείο Παιδείας πριν ανοίξουν τα σχολεία και διαπιστωθεί πόσοι εκπαιδευτικοί παρουσιάστηκαν, πόσοι παίρνουν εκπαιδευτικές ή αναρρωτικές άδειες κ.λπ.

Στα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία, εξάλλου, θα διατεθούν περί τους 815 εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας ειδικοτήτων, όπως αγγλικής γλώσσας και φυσικής αγωγής. Η υπουργός, πάντως, τόνισε ότι σε περίπου δέκα ημέρες θα ανοίξει και νέα φάση συμπληρωματικών διορισμών αναπληρωτών.

Σημείωσε ότι δεν υπάρχει τμήμα με 30 παιδιά και ότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Υπουργείου, οι μαθητές θα είναι λιγότεροι ανά τάξη.

Σε ό,τι αφορά, όμως, την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ), ή όπως συνηθίζεται πλέον να αποκαλείται «δωρεάν φροντιστήριο μέσα στα σχολεία», θα συνεχίσει να εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο, αλλά σε μικρά σχολεία και σ΄εκείνα, που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές. Στα υπόλοιπα σχολεία, όπου χρειάζεται, θα γίνεται μέσω Ίντερνετ. Η ενισχυτική, όμως, διδασκαλία παραμένει ως είχε, σημείωσε η υπουργός.

Τέλος, η κ. Διαμαντοπούλου σημείωσε ότι ποσοστό 87% των βιβλίων θα βρίσκονται τη Δευτέρα, ημέρα έναρξης των μαθημάτων, στα σχολεία, τα δε υπόλοιπα θα είναι στα χέρια των μαθητών λίγες ημέρες μετά. Η μικρή αυτή καθυστέρηση, πάντως, οφείλεται στην απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων.

«Θέατρο του παραλόγου» χαρακτηρίζει τις δηλώσεις Διαμαντοπούλου το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ, σημειώνοντας πως «η υπουργός Παιδείας, με μια απροσδόκητη όσο και εντυπωσιακή εναλλαγή ρόλων, σπεύδει να διαψεύσει με δηλώσεις της την «Κασσάνδρα» υπουργό παιδείας, που μόλις πριν λίγες μέρες προμάντευε τη «δυσκολότερη χρονιά από τη μεταπολίτευση και μετά».

«Στη δυσκολότερη χρονιά, κάνουμε το καλύτερο ξεκίνημα», είναι το μήνυμα που επιδιώκει να περάσει η ηγεσία του Υπ. Παιδείας με επικοινωνιακά τεχνάσματα. Δεν απαντά όμως ποιο είναι αυτό το «καλύτερο ξεκίνημα», προστίθεται στην ανακοίνωση του ΣΥΝ.