Δεκαήμερη απεργία πραγματοποιούν από την Κυριακή, οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Πετρέλαια. Αιτήματά τους είναι η στελέχωση των μονάδων στη Θεσσαλονίκη και την Ελευσίνα και η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας. Η διοίκηση της εταιρίας έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη και αναμένεται η απόφαση για το νόμιμο ή μη της απεργίας.

Ads

Κατά τη διάρκεια της απεργίας θα διακοπεί η λειτουργία των διυλιστηρίων ενώ τα βυτιοφόρα δεν θα φορτώνουν καύσιμα από τις εγκαταστάσεις σε Θεσσαλονίκη, Ελευσίνα και Ασπρόπυργο.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων στα ΕΛΠΕ η απεργία γίνεται «για την ασφαλή στελέχωση των νέων μονάδων που ξεκινούν τη λειτουργία τους στις Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις Θεσσαλονίκης και Ελευσίνας».

Διαμάχη έχει ξεσπάσει, επίσης, μεταξύ της διοίκησης της εταιρίας και των συνδικαλιστών για το ύψος των μισθών και των παροχών προς το προσωπικό. Η διοίκηση κάνει λόγο για υπερβολικές παροχές και αποδοχές, οι οποίες ιδίως στην τρέχουσα συγκυρία πρέπει να εξομαλυνθούν ώστε το κόστος εργασίας να προσεγγίσει τα αντίστοιχα ευρωπαϊκών διυλιστηρίων. Το Σωματείο από την πλευρά του με την ανακοίνωση που εξέδωσε αμφισβητεί τα στοιχεία της διοίκησης ως προς το ύψος των αποδοχών, επιδομάτων κλπ. και υποστηρίζει ότι ακόμη και αν το προσωπικό εργαζόταν χωρίς καθόλου αμοιβές η επίπτωση στην τιμή της βενζίνης θα ήταν μικρότερη από δύο λεπτά ανά λίτρο.

Ads

Δεδομένου ότι τα ΕΛΠΕ ελέγχουν τα τρία από τα τέσσερα διυλιστήρια της χώρας -σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη- και πάνω από το 60 % της αγοράς, η κινητοποίηση ενδέχεται να προκαλέσει ελλείψεις. Ιδίως αν όλοι οι οδηγοί σπεύσουν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ, οπότε τα αποθέματα θα εξαντληθούν νωρίτερα.

Πηγές της αγοράς καυσίμων ανέφεραν ότι τα προβλήματα δεν αναμένονται άμεσα καθώς υπάρχουν αποθέματα στα πρατήρια και τις εγκαταστάσεις των εταιριών εμπορίας ενώ ο εφοδιασμός θα γίνεται κανονικά από το διυλιστήριο της Μότορ Όιλ.