Στην επιλογή συμβούλων για την επέκταση της 30ετούς σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών θα προχωρήσει η κυβέρνηση τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με δηλώσεις στελέχους του υπουργείου Οικονομικών τις οποίες επικαλείται το πρακτορείο Reuters.

Ads

Ωστόσο, υπενθυμίζεται, ότι ο υπουργός Οικονομικών είχε πει ότι η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ, αποτελεί προτεραιότητα για το 2011, και ότι αργότερα θα ακολουθήσει και η αλλαγή στη μετοχική σύνθεση.

Στον ΔΑΑ συμμετέχει με ποσοστό 55% το ελληνικό Δημόσιο και με ποσοστό 40% η γερμανική κατασκευαστική εταιρία διαχείρισης αεροδρομίων Hochtief. Η εταιρία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο έχει υπογράψει με το δημόσιο 30ετή σύμβαση παραχώρησης.

Εν τω μεταξύ με ερώτηση του στην Κομισιόν, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής, τονίζει ότι το μνημόνιο παραβιάζει τους κανόνες της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού ζητά επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος». Ο κ. Χουντής χαρακτηρίζει παράνομη τυχόν επέκταση της σύμβασης παραχώρησης στη Γερμανική εταιρεία, όπως ζητά το Μνημόνιο.

Ads

Στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής, σημειώνει:

Πρώτον, ότι σύμφωνα με το σχέδιο του προγράμματος Αποκρατικοποιήσεων και Αξιοποίησης της Δημόσιας Ακίνητης Περιουσίας που ανακοίνωσε η ελληνική κυβέρνηση στις 15 Δεκεμβρίου 2010, σε εφαρμογή του Μνημονίου, προβλέπεται η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» στη Γερμανική εταιρεία Hochtief.

Δεύτερον, ότι σε παλαιότερη απάντηση της η Κομισιόν στον τότε ευρωβουλευτή του ΣΥΝ, Δ.Παπαδημούλη (23/4/2008 , Ε-106/2008) για το ίδιο θέμα, τόνιζε ότι:“μόνο σε περίπτωση που προβλέπεται ρητά από την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάθεση της αρχικής σύμβασης παραχώρησης είναι δυνατόν να ανανεωθεί η σύμβαση παραχώρησης με τον ανάδοχο μόνο για το ακριβές χρονικό διάστημα, το οποίο επίσης θα έπρεπε να αναφέρεται στην προκήρυξη του διαγωνισμού. Αν αυτή η δυνατότητα, με όλες τις προϋποθέσεις της, δεν προβλέπεται ρητά και με σαφήνεια στην αρχική προκήρυξη του διαγωνισμού, θα πρέπει να υπογραφεί νέα σύμβαση (παραχώρησης ή ό,τι άλλου είδους αποφασίσουν οι εθνικές αρχές) μετά από διενέργεια διαγωνισμού σύμφωνα με το ισχύον κοινοτικό δίκαιο και ανάλογα με το είδος της σύμβασης που επιθυμεί να υπογράψει η Ελλάδα.”

Τρίτον, καλεί την Κομισιόν να διακηρύξει ξεκάθαρα ότι είναι ασυμβίβαστη με το κοινοτικό δίκαιο η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, αφού δεν υπήρχε στην προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.

Τέταρτον,
ζητά από την Κομισιόν να διευκρινίσει ότι σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπάρξει επέκταση των απαράδεκτων ρυθμίσεων που υπάρχουν στην υφιστάμενη σύμβαση που υπογράφτηκε με τη Hochtief η οποία προβλέπει μεταξύ άλλων ότι:
α) απαγορεύεται η ανάπτυξη ή ο εκσυγχρονισμός οιουδήποτε αεροδρομίου σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων από το κέντρο της Αθήνας, και β) απαγορεύεται να επιβάλονται χαμηλότερα τέλη από το «Ελ.Βενιζέλος» προκειμένου να μην υπάρχει ανταγωνισμός στα τεράστια τέλη που έχει έκτοτε επιβάλει η Hochtief στο Ελ. Βενιζέλος, γεγονός που το καθιστά ένα από τα ακριβότερα αεροδρόμια ης Ευρώπης.