Ομαλά γίνεται η τροφοδοσία της αγοράς υγρών καυσίμων. Η άρση της επιβολής του πλαφόν που αποφασίστηκε χθες συνέπεσε με την πτώση που σημειώνουν οι διεθνείς τιμές καυσίμων, ενώ παράλληλα ενισχύεται το ευρώ. Οσο για τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσεως, παραμένουν παραταγμένοι στις εθνικές οδούς ενώ ζητούν από το υπουργείο Υποδομών να αποσύρει το επίμαχο νομοσχέδιο. Στο μεταξύ, το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών ψηφίστηκε από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής χωρίς επιπλέον αλλαγές.

Ads

Κατά τη ψήφιση του νομοσχεδίου, ο αρμόδιος υπουργός, Δημήτρης Ρέππας, τόνισε ότι το αίτημα των ιδιοκτητών φορτηγών για επιμήκυνση της μεταβατικής περιόδου πέρα των τριών ετών δεν μπορεί να ικανοποιηθεί. Πρόσθεσε ότι δεν είναι δυνατή και η διατήρηση του 35% της άυλης αξίας των αδειών, σημειώνοντας ότι αντιτίθεται στη φιλοσοφία ανοίγματος της αγοράς.

Καθησυχαστικός εμφανίστηκε ο υπουργός στις παρατηρήσεις και επιφυλάξεις που εξέφρασαν αρκετοί βουλευτές, οι οποίοι ζήτησαν περαιτέρω αποσαφηνίσεις για ορισμένες διατάξεις. Η πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα Μπατζελή πρότεινε να προβλεφθεί και γραπτώς στο σχετικό άρθρο ότι μεταφορικές εταιρίες μπορούν να ιδρύονται μόνο από μέλη της ΕΕ, έτσι ώστε να γίνει κατανοητό ότι θα αποκλειστούν υπήκοοι από τρίτες χώρες, όπως φοβούνται ότι θα γίνει οι ίδιοι οι μεταφορείς. «Το ενδεχόμενο εναρμονισμένων πρακτικών είναι πιο πιθανόν όταν οι παίκτες είναι λίγοι και η αγορά κλειστή», σημείωσε ο κ. Ρέππας.

Τέλος, ο υπουργός δήλωσε σύμφωνος με την πρόταση του βουλευτή της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη, να εξετάσει η κυβέρνηση το ενδεχόμενο κινήτρων για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών αυτοκινήτων και δεσμεύτηκε ότι θα το συζητήσει με την αρμόδια υπουργό Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη.

Ads

Το νομοσχέδιο θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στην ολομέλεια του κοινοβουλίου.

Η μέση τιμή της αμόλυβδης σε όλη την χώρα διαμορφώνεται στο 1,497 ευρώ το λίτρο, δηλαδή περίπου ένα λεπτό χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο Σαββατοκύριακο ενώ η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Αθήνα διαμορφώνεται 1,484 ευρώ το λίτρο δηλαδή λίγο υψηλότερα του πλαφόν που είχε οριστεί και ίσχυσε μέχρι τις 12 χθες το βράδυ.

Στο νομό Θεσσαλονίκης η μέση τιμή είναι στα 1,471 ευρώ ανά λίτρο η χαμηλότερη είναι 1,399 ευρώ το λίτρο και η μέγιστη 1,590 ευρώ το λίτρο ενώ στην Αττική η ανώτατη τιμή στο νομό ανέρχεται στο 1,649 ευρώ το λίτρο και η κατώτατη στο 1,419 ευρώ το λίτρο.

Οι έλεγχοι συνεχίζονται από τα συνεργεία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας και των νομαρχιών προκειμένου να διαπιστωθεί εάν οι πρατηριούχοι ενημερώνουν όπως έχουν υποχρέωση το Παρατηρητήριο Τιμών καθώς και για να διαπιστωθεί εάν κάποιοι προχώρησαν σε αδικαιολόγητη αύξηση της τιμής για να καλύψουν τυχόν απώλειες των προηγούμενων ημερών που δούλευαν με πλαφόν.

Ζητούν απόσυρση του νομοσχεδίου

Παραμένουν στους δρόμους οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσεως, οι οποίοι ζητούν πλέον από το υπουργείο Υποδομών να αποσύρει το επίμαχο νομοσχέδιο για το άνοιγμα του επαγγέλματός τους. Οι αυτοκινητιστές αποφάσισαν τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους με παράταξη των οχημάτων τους στις εθνικές οδούς, αλλά και με πολυπληθέστερη παρουσία, σε σύσκεψη των προέδρων των Ομοσπονδιών τους απ’ όλη την Ελλάδα.

Στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης βρίσκονται παραταγμένα 53 φορτηγά, στην Αθηνών-Κορίνθου στο ύψος Χαϊδαρίου είναι 86, στα διόδια της Ελευσίνας 18, στην Πετρόλα 22, στα διόδια του Λουτρακίου βρίσκονται παραταγμένα 25 φορτηγά, στον κόμβο του Μαρκόπουλου 27, στην Ποσειδώνος 32, στην Αθηνών-Σουνίου 28, στην Βουλιαγμένη-Αλίμου 30 και στην Πέτρου Ράλλη-Αγ.Άννης 6.

Νωρίς το πρωί υπήρξε ένταση στα διόδια της Ελευσίνας, καθώς οι αυτοκινητιστές έκλεισαν το ρεύμα προς Κόρινθο και η κυκλοφορία για περίπου μισή ώρα διεξαγόταν από την παλαιά Εθνική Οδό.

Κυκλοφοριακό έμφραγμα δημιουργήθηκε στο Χαϊδάρι όταν ιδιοκτήτες φορτηγών Δημόσιας Χρήσης επιχείρησαν να βγάλουν στο δρόμο τα οχήματά τους και να κατευθυνθούν προς την Αθήνα, αλλά εμποδίστηκαν από την αστυνομία. Η Λ. Αθηνών έμεινε κλειστή και στα δύο ρεύματα για περίπου 40 λεπτά με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν δεκάδες οδηγοί που κινούνταν με τα οχήματα στο σημείο. Λίγο πριν τις 14:00 η κυκλοφορία στη Λ. Αθηνών είχε αποκατασταθεί πλήρως.

Η κυβέρνηση ωστόσο εμφανίζεται ανυποχώρητη και έχει μάλιστα διαμηνύσει ότι σε περίπτωση παρακώλυσης της αγοράς, μετά και την ψήφιση του νομοσχεδίου που συζητείται στη Βουλή, θα προχωρήσει (με ειδική τροπολογία) σε κατάργηση της τριετούς μεταβατικής περιόδου και σε άμεσο άνοιγμα του επαγγέλματος.

Αναδιαμόρφωση του πλαισίου επιβολής πλαφόν ζητά η ΟΒΕ

Στο μεταξύ, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας με σημερινή ανακοίνωσή της χαρακτηρίζει τη χθεσινή απόφαση του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας να άρει το πλαφόν στα καύσιμα δικαίωση των θέσεών της, επισημαίνοντας παράλληλα τις επιπτώσεις που προκάλεσε η επιβολή του σε βάρος του κλάδου.

«Μετά από πολυήμερες και μαραθώνιες διαβουλεύσεις της ΟΒΕ με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, η τελευταία πείστηκε για τον άδικο τρόπο επιβολής του πλαφόν στα καύσιμα και για τις σοβαρές παρενέργειες που προκάλεσε σε βάρος των καταναλωτών και των βενζινοπωλών», τονίζουν οι βενζινοπώλες σε σχετική τους ανακοίνωση.

Διευκρινίζουν ωστόσο ότι παρά τη δικαίωση των βενζινοπωλών για το πλαφόν, ο κίνδυνος στρεβλής εφαρμογής του, στο μέλλον, δεν εκλείπει και για το λόγο αυτό κάνουν γνωστό ότι ζήτησαν ήδη από την ηγεσία του υπουργείου να δεσμευτεί για αναδιαμόρφωση του πλαισίου επιβολής πλαφόν σε περίπτωση έκτακτων καταστάσεων.

«Πάγια θέση της ΟΒΕ για το πλαφόν είναι η επιβολή του σε όλα τα στάδια από τα διυλιστήρια μέχρι το πρατήριο, ώστε ο κάθε κρίκος της αγοράς να γνωρίζει τι αγοράζει και τι πουλάει. Έτσι θα προστατεύονται η ομαλότητα της αγοράς, οι καταναλωτές και οι βενζινοπώλες», καταλήγει η ανακοίνωση.