Υψηλοί τόνοι επικράτησαν στη μαραθώνια συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) στο υπουργείο Ναυτιλίας, που επρόκειτο να αξιολογήσει το επενδυτικό σχέδιο της COSCO, καθώς εκπρόσωποι τοπικής αυτοδιοίκησης και επαγγελματικών φορέων ζήτησαν αναβολή προκειμένου να ενημερωθούν.

Ads

Από χθες το πρωί πάντως, σύμφωνα με πληροφορίεςμ η κυβέρνηση με τη διοίκηση του ΟΛΠ προσπαθούσε να βρει  χρυσή τομή σχετικά με το νέο master plan της Cosco. Και ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ ξεκίνησε στις 9.30 το πρωί, γύρω στις 11 έκανε μια μαραθώνια διακοπή που κράτησε περίπου 4 ώρες, προκαλώντας μάλιστα τον εκνευρισμό των μελών της ΕΣΑΛ, οι οποίοι δεν γνώριζαν τι ακριβώς συμβαίνει, και συνεχίστηκε μέχρι αργά το βράδυ.

Τελικά η Επιτροπή, έπειτα από την πολύωρη διακοπή, αποφάσισε να εγκρίνει όλα τα έργα του master plan, εκτός από δύο νέα που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019, και αφορούν την επέκταση των container και car terminal’s. Για τα δύο αυτά νέα έργα η ΕΣΑΛ αποφάσισε να δοθεί χρόνος για τη διατύπωση απόψεων των φορέων και να επανέλθει εντός 10ημέρου για τη λήψη οριστικής απόφασης.

Έντονες διαφωνίες από την τοπική κοινωνία και η απάντηση της διοίκησης του ΟΛΠ

Ads

Μέχρι να ληφθεί η απόφαση, όμως, μεσολάβησε ένα σοβαρό «βραχυκύκλωμα», καθώς οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των επαγγελματικών φορέων, συνδικάτων και συλλογικοτήτων, που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση, έθεσαν ένα κοινό αίτημα, αυτό της αναβολής της, στηριζόμενοι σε δύο βασικά επιχειρήματα. Πρώτον, ότι κάποιοι από αυτούς πήραν το σχέδιο μόλις τη Δευτέρα -μερικοί δεν το πήραν ποτέ-, οπότε δεν είχαν προλάβει να το μελετήσουν και να διατυπώσουν τις δικές τους προτάσεις, καθώς αυτό καταγράφεται σε χιλιάδες σελίδες με κείμενα και σχέδια. Δεύτερον, δεν τέθηκε ποτέ σε δημόσια διαβούλευση όπως ορίζει ρητά η σύμβαση παραχώρησης.

Μάλιστα επικράτησε ένταση,  καθώς δεν έλειψαν οι διαφωνίες και οι υψηλοί τόνοι. Ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης και ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Ολους» Νίκος Μπελαβίλας τοποθετήθηκαν και στη συνέχεια αποχώρησαν από την αίθουσα. Το ίδιο έκανε και ο πρόεδρος των ναυπηγοεπισκευαστών Βασίλης Κανάκης. Παρέμειναν στη συνεδρίαση ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης και η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου, οι οποίοι ωστόσο συντάχθηκαν με το αίτημα των υπολοίπων για αναβολή, με το οποίο συμφώνησε επίσης και ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλλης

Η διακοπή, ο εκνευρισμός και η απόφαση

Τα στελέχη της διοίκησης του ΟΛΠ από τη μεριά τους υποστήριξαν ότι δεν ήταν υποχρεωμένοι να προχωρήσουν σε διαβούλευση, αφού το master plan δεν είναι νέο αλλά τροποποιημένο επί του αρχικού σχεδίου.

Μετά από όλα τα παραπάνω, η συνεδρίαση διακόπηκε και ο πρόεδρος της ΕΣΑΛ (γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Ευάγγελος Κυριαζόπουλος) αποχώρησε.

Από κει και μετά, καθώς οι ώρες περνούσαν και δεν εμφανιζόταν, ο εκνευρισμός και οι υποθέσεις περίσσεψαν. Πληροφορίες μάλιστα έλεγαν ότι η πολύωρη καθυστέρηση οφειλόταν στο γεγονός ότι στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας (ο υπουργός έλειπε στη Χίο σε άσκηση έρευνας και διάσωσης) ήταν σε συνεννόηση με στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, που βρίσκονταν στις ΗΠΑ, προκειμένου να αποφασίσουν για τη στάση του υπουργείου, και η αναμονή προέκυψε από τη διαφορά της ώρας.

Όταν η συνεδρίαση ξανάρχισε το απόγευμα, σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση που τέθηκε στα μέλη της ΕΣΑΛ από τον πρόεδρό της ήταν αυτή που τελικά συμφωνήθηκε. 

Ενδιαφέρον θα έχει να διαπιστώσουμε τι ακριβώς προβλέπει η απόφαση της ΕΣΑΛ και πώς θα τη δεχτούν οι εμπλεκόμενοι δήμαρχοι και φορείς, όπως βεβαίως και οι εκπρόσωποι της ναυπηγοεπισκευής.