Την παραπομπή σε δίκη, με βαρύ κατηγορητήριο και των τεσσάρων μελών του πληρώματος του «Blue Horizon», οι οποίοι με τις πράξεις τους οδήγησαν σε φρικτό θάνατο τον 36χρονο Αντώνη Καργιώτη, από τον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης, προτείνει προς το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά ο αρμόδιος εισαγγελέας.

Ads

Ανάλυτικά:

  • Ο πλοίαρχος, ο οποίος είναι προφυλακισμένος στις φυλακές Κορυδαλλού, για τα αδικήματα της επικίνδυνης παρέμβασης στη συγκοινωνία πλοίου από την οποία επήλθε θάνατος και της απόπειρας υπόθαλψης κατά συρροή, με βάση την εισαγγελική πρόταση, κατηγορείται ότι αφενός έδωσε το πράσινο φως να αποπλεύσει το «Blue Horizon» με ανοιχτό καταπέλτη, κάτι που δεν επιτρέπεται από τους κανονισμούς ασφαλείας, αφετέρου του αποδίδεται ότι ενώ είχε ήδη επέλθει ο θάνατος του άτυχου Αντώνη και ενώ είχε εικόνα όσων προηγήθηκαν, στις επικοινωνίες που είχε με τις Λιμενικές Αρχές ανέφερε ψευδώς, με πρόθεση συγκάλυψης, ότι ένας επιβάτης έπεσε στη θάλασσα ενώ έτρεχε να καβαλήσει τον καταπέλτη και να ανέβει στο πλοίο.
  • Ο ύπαρχος, ο οποίος επίσης είναι προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές Κορυδαλλού, για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας από πρόθεση που τελέστηκε με ενδεχόμενο δόλο αλλά και της κατάχρησης εξουσίας, κατηγορείται για δόλο από τον Εισαγγελέα, διότι, όπως σημειώνει ο τελευταίος; «αποτέλεσμα των απωθήσεων του κατηγορούμενου ήταν να πέσει τελικά ο Αντώνης Καργιώτης στο κενό που είχε δημιουργηθεί από την κίνηση του πλοίου, μεταξύ της προβλήτας και του καταπέλτη, ο οποίος ακόμα δεν είχε ανελκυσθεί και ασφαλισθεί, να βρεθεί στη θάλασσα, στο σημείο όπου αναδεύονταν τα ύδατα μπροστά από τις μηχανές του πλοίου, με συνέπεια, να επέλθει, εντός ολίγων λεπτών, ο θάνατός του λόγω πνιγμού εντός θαλάσσιου ύδατος, σε έδαφος κάκωσης κεφαλής, αποτέλεσμα που προέβλεψε και αποδέχθηκε ως ενδεχόμενο να επέλθει». Επιπρόσθετα, στον ύπαρχο αποδίδεται ότι άσκησε βία που δεν ήταν αναγκαία για την τήρηση της τάξης και ασφάλειας του πλοίου και για την προστασία των επιβαινόντων.
  • Ο υποπλοίαρχος για συνέργεια, δια ενέργειας και δια παραλείψεως, σε ανθρωποκτονία με πρόθεση, τελεσθείσα με ενδεχόμενο δόλο. Κατά την κρίση του εισαγγελικού λειτουργού, ο υποπλοίαρχος ενώ εκτελούσε υπηρεσία αξιωματικού πρύμνης, ευρισκόμενος στο κατάστρωμα 5 (ρεμέντζο) του πλοίου, σε θέση από την οποία είχε άμεση οπτική επαφή με τον καταπέλτη του πλοίου και τα όσα εκτυλίσσονταν, εκείνος παρέμενε αδρανής. Επιπλέον του καταλογίζεται ότι δεν προέβη σε καμία ενέργεια για τη διάσωση του Αντώνη. Ειδικότερα, υποστηρίζεται ότι δεν ενημέρωσε άμεσα τον πλοίαρχο ώστε ο τελευταίος να δώσει εντολή για να παύσει η λειτουργία των μηχανών, ούτε όμως και έριξε στη θάλασσα κάποιο από τα διαθέσιμα προς ρίψη σωσίβια.
  • Ο ναύκληρος για τις πράξεις της συνέργειας σε ανθρωποκτονία με πρόθεση, τελεσθείσα με ενδεχόμενο δόλο και για κατάχρηση εξουσίας. Στον κατηγορούμενο αποδίδεται ότι και εκείνος άσκησε, τουλάχιστον στην αρχή, βία σε βάρος του Αντώνη καθώς τον τράβηξε προς την προβλήτα, ενώ στην συνέχεια παρέμεινε αδρανής.

Ο θάνατος – που πλέον επέχει και τυπικά ενδείξεις δόλου – του 36χρονου Αντώνη, το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου, στον καταπέλτη του «Blue Horizon», στο λιμάνι του Πειραιά, συγκλόνισε και εξόργισε την κοινή γνώμη, προκαλώντας μαζικές διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες.

Ο Αντώνης, ο οποίος ταξίδευε συχνά από την Κρήτη στον Πειραιά, είχε επιβιβαστεί κανονικά με εισιτήριο από νωρίς στο «Blue Horizon», για κάποιο λόγο όμως κατέβηκε για λίγο και όταν συνειδητοποίησε ότι ξεκινούσε, έτρεξε να προλάβει.

Ads

Επιβάτες του ίδιου και διπλανών πλοίων κατέγραψαν στα κινητά τους όλες τις πράξεις των κατηγορουμένων που οδήγησαν τον Αντώνη στον θάνατο, υλικό το οποίο ισοπέδωσε τις προσπάθειες συγκάλυψης οι οποίες αποκαλύφθηκαν και με ηχητικά ντοκουμέντα.