Στόχος τις ημέρες των εκπτώσεων και των προσφορών όπως η «Black Friday» είναι οι καταναλωτές να εξασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή τιμή. Δεν είναι μάλιστα λίγοι αυτοί που από νωρίς το πρωί σχηματίζουν τεράστιες ουρές για να εξασφαλίσουν την τέλεια προφορά και να μην τους πάρουν το ποθητό προϊόν «μέσα από τα χέρια».

Ads

Όμως πολλές φορές υπάρχει ο κίνδυνος, οι προσφορές που θα κυκλοφορήσουν να είναι μεν ελκυστικές αλλά να κρύβουν και πολλές «παγίδες» και γι΄ αυτό οι καταναλωτές χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί τη συγκεκριμένη μέρα.

Το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης πραγματοποίησε έρευνα αγοράς σε περίπου 870 είδη, με αφορμή την εμπορική προωθητική δράση της «Black Friday» προκειμένου να αποφευχθούν παραπλανητικά φαινόμενα, όπως δήθεν «εκπτώσεις» σε πλασματικές αρχικές τιμές, και για να βοηθηθούν οι καταναλωτές στον προγραμματισμό τους.

Ειδικότερα, το τμήμα Παρατηρητηρίων Τιμών της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή διεξήγαγε έρευνα τιμών σε δείγμα προϊόντων τεχνολογίας. Οι τιμές ελήφθησαν μέσω επιτόπιας έρευνας σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών της Αθήνας αλλά και μέσω αποστολής στοιχείων τιμών από τις ίδιες τις εταιρείες εμπορίας. Οι εν λόγω τιμές είναι αυτές που ίσχυαν την Παρασκευή 16/11/2018 και αφορούν σε περίπου 870 είδη κινητών τηλεφώνων, τηλεοράσεων smart, tablets και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι καταναλωτές και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να «κατεβάσει», σε επεξεργάσιμη μορφή, τις κατωτέρω τιμές στην ηλεκτρονική διεύθυνση του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Ads

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας Σταύρος Καφούνης, ενόψει των ημερών «Black Friday» και «Cyber Monday» (τις online προσφορές της Δευτέρας μετά την Black Friday) σημείωσε πως «το πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αγορά σήμερα είναι η έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος από τα νοικοκυριά και αν αυτό δεν αντιστραφεί άμεσα, καταναλωτές και επιχειρήσεις θα συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν καθημερινά προβλήματα επιβίωσης».

Ωστόσο σημείωσε πως «προωθητικές ενέργειες όπως η “Black Friday” και η “Cyber Monday”, δεδομένης της τεράστιας προβολής τους από τις μεγάλες κυρίως αλυσίδες του λιανεμπορίου, καλό θα είναι να ακολουθηθούν και από τις μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις ώστε να λάβουν και αυτές μερίδιο από την όποια αύξηση των πωλήσεων που τόσο έχουν ανάγκη. Ευχόμαστε οι ενέργειες αυτές να τονώσουν την αγορά και να αποτελέσουν ημέρες χαράς για εμπόρους και καταναλωτές και όχι μια ακόμη αναιμική παρατεταμένη περίοδο εκπτώσεων».

Παράλληλα, οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης). Για τον λόγο αυτό καλό και για να μην πέσουν οι καταναλωτές θύματα παραπλάνησης καλό θα ήταν να γνωρίζουν τις πραγματικές αρχικές τιμές της αγοράς, τις οποίες και μπορούν να δουν εδώ