Αζόφ, Αζόφ, τι ωραίο Μεσολόγγι…

Ads

Από τη χθεσινή ομιλία του Κυρ. Μητσοτάκη στο Κογκρέσο ας συγκρατήσουμε μία ερμηνεία και δύο λεχθέντα.

Σύμφωνα με την ερμηνεία των νεομητσοτατικών πρωην σημιτοπασόκων, η ομιλία Μητσοτάκη ήταν όχι μόνον εφάμιλλη της ομιλίας Χάβελ, αλλά ο πρωθυπουργός κατάφερε να προβάλει τις εθνικές θέσεις μέσα από ένα πυκνό πλέγμα αναφορών και συσχετίσεων της Ελληνικής με την Αμερικανική Δημοκρατία. Ετσι ακριβώς.

Το συγκρατούμε και πάμε στα λεχθέντα. Δύο είναι αρκετά.

Ads

Ενα: «Το σύγχρονο Μεσολόγγι είναι η Μαριούπολη». Μάλιστα. Το Μεσολόγγι των τάφων του Λόρδου Μπάιρον και του Μάρκου Μπότσαρη, των τάφων των χιλιάδων μαχητών και των γυναικόπαιδων της Εξόδου. Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, ο Μπάιρον, ο Μάγερ, ο Ρωγών Ιωσήφ, εξομοιώνονται με τους νεοναζί των Ταγμάτων Αζόφ, που παραδόθηκαν προχθές άνευ όρων. Ο Ελληνας πρωθυπουργός είτε αγνοεί τα ιδρυτικά συμβάντα του ελληνικού κράτους είτε ασελγεί εκουσίως.

Δύο: Εξεπλάγη ευχάριστα από το θερμό χειροκρότημα των Αμερικανών βουλευτών. Στην ελληνική Βουλή δεν με χειροκροτούν έτσι, φέρεται να είπε. Πράγματι, αν ξεστόμιζε στη Βουλή τα του αζοφικού Μεσολογγίου, θα τον γιουχάρανε ακόμη και οι δικοί του.

Συριζαϊκά humanscapes

Από τα (ακόμη μη οριστικά) αποτελέσματα της εκλογής Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, αποτολμούμε μερικές παρατηρήσεις.

  • Μόνο 5% έως 8% υπολογίζονται οι εκλεγέντες που δεν περιλαμβάνονταν σε σκληρές λίστες. Ολοι οι άλλοι βρίσκονταν σε διάφορες λίστες και «χαρτάκια», όπως τα εσάρκασε ο Αλ. Τσίπρας στο συνέδριο. Λίστες τάσεων και συσσωματώσεων, λίστες τοπικών βουλευτών, βιογραφικά και πληρωμένες καταχωρήσεις στο Facebook, έως και campaign manager επιστρατεύτηκαν.
  • Ποια είναι τα νέα πρόσωπα; Ανάμεσα στους νικητές των σταυρών, διακρίνουμε δύο πρώην γραμματείς και υπουργούς ΠΑΣΟΚ, κάποιους υπουργούς και βουλευτές ΠΑΣΟΚ, στελέχη του σημιτικού εκσυγχρονισμού, ου μην αλλά και του τσοχατζοπουλικού. Και διάφοροι γυρολόγοι. Ικανοί άνθρωποι κατά τα λοιπά, αλλά όχι και τόσο νέα πρόσωπα. Μάλλον κατάκοπα πρόσωπα, με πολλές ρυτίδες.
  • Νέα πρόσωπα: Ολίγα, σαράντα συν-πλην σήμερα, που διακρίθηκαν σε κυβερνητικές θέσεις το 2016-19.
  • Αλλα πρόσωπα: μερικές δεκάδες συγγενείς, πρώην μετακλητοί, νυν μετακλητοί κ.λπ.
  • Μη πρόσωπα: Δεν εξελέγησαν αρκετοί αιρετοί της αυτοδιοίκησης, των συνδικάτων, και άλλων κοινωνικών χώρων.
  • Αναμένονται να οριστούν τα οιονεί αριστίνδην μέλη με την ποσόστωση, από τις μετά-πρεσπικές προσχώσεις.
  • Εικάζεται ότι ο πολιτικός σχεδιασμός, η στρατηγική και οι αποφάσεις, δεν θα πραγματοποιούνται από την τεράστια 300μελή Κεντρική Επιτροπή των 60.000 εκλογέων, αλλά από ευέλικτα όργανα περί τον Πρόεδρο των 174.000 εκλογέων.

Οι ασφαλιστικές εισφορές θα αυξάνονται σύμφωνα με τον πληθωρισμό!

H κυβέρνηση αναγγέλλει μείωση εισφορών για επικουρική ασφάλιση, από την 1η Ιουνίου.

Δύο εκατομμύρια μισθωτοί θα ελαφρυνθούν περιορισμένα. Ειδικότερα, η εισφορά επικουρικού τους θα χαμηλώσει από 6,5% στο 6%.

Μειωμένη εισφορά επικουρικού, κατά 7% περίπου, θα καταβάλλουν και 225.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι (από συνολικά 1,2 εκατομμύριο).

Η μείωση όμως περιέχει Kinder έκπληξη. Στη αναγγελόμενη μείωση εισφορών περιέχεται και αναφορά στον νόμο Βρούτση (ν. 4670/20), σύμφωνα με τον οποίο από 1 Ιανουαρίου 2023 έως 31 Δεκεμβρίου 2024, οι ασφαλιστικές κατηγορίες μπορούν να προσαυξάνονται ανά έτος, ανάλογα με τη μεταβολή του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους, εν προκειμένω του 2022.

Εχουμε και λέμε λοιπόν: τον Απρίλιο 2022 ο πληθωρισμός καταγράφηκε στο 10,2%, με αυξητικές τάσεις για την υπόλοιπη χρονιά. Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών, ο πληθωρισμός για το 2002 θα κυμανθεί στο 5,5%, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα γράψει 6,3%. Ανάλογη θα είναι και η αύξηση στις εισφορές επικουρικού. Ο,τι γλιτώσει ο ασφαλισμένος το μισό 2022, θα το πληρώσει πολλαπλάσιο τη διετία 2023-24.

Οι φτωχοί δεν θα έχουν αυτοκίνητο. Συμβατικά, τέλος!

Το κατατεθέν σχέδιο του Εθνικού Κλιματικού Νόμου φέρνει ανατροπές στην αγορά αυτοκινήτου. Στην Ελλάδα της φτώχειας, τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο) αποσύρονται και επιβάλλονται τα ηλεκτρικά και υβριδικά. Από το 2024 έως το 2030.

Από το 2024 θα αντικαθίστανται τα εταιρικά ΙΧ. Από το 2026 όλα τα νέα ταξί Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα είναι ηλεκτροκίνητα. Από το 2026 θα αντικαθίστανται και τα ενοικιαζόμενα Αθήνας-θεσσαλονίκης. Και από το 2030 όλα τα νέα οχήματα θα είναι μόνο ηλεκτρικά.

Τι σημαίνει πρακτικά; Εκατομμύρια αυτοκίνητα θα πρέπει να αποσυρθούν και να αντικατασταθούν από ηλεκτρικά-υβριδικά, μέσα σε περίπου μια δεκαετία, με κατάληξη το 2035. Το φθηνότερο τέτοιο αυτοκίνητο τιμολογείται σήμερα περί τα 25.000 ευρώ. Μιλάμε για σημαντικό μέρος του ΑΕΠ!

Πανηγυρισμοί στη γερμανική και ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, σαμπάνιες στους εισαγωγείς.

Είχαν δίκιο οι υπουργοί της ΝΔ: οι φτωχοί δεν θα έχουν αυτοκίνητο.