Από τα μεσάνυχτα της Δευτέρας προς Τρίτη θα ισχύσουν οι νέες αυξημένες τιμές στα διόδια, ανακοίνωσαν οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν μεγάλους αυτοκινητόδρομους και τους έχει εκχωρηθεί η εκμετάλλευση τους.

Ads

Στο δρόμο Κόρινθος – Καλαμάτα τα δίκυκλα θα πληρώνουν στο Σπαθοβούνι 1,70 ευρώ, τα ΙΧ 2,40 ευρώ, τα μεσαία φορτηγά 6,20 ευρώ και τα μεγάλα 8,70 ευρώ.

Στην Νεστάνη οι τιμές θα είναι αντίστοιχα 1,60, 2,30, 5,90 και 8,20 ενώ στην Ασέα οι τιμές θα είναι 1,30, 1,90, 4,80 και 6,70.

Στα διόδια της Ελευσίνας τα δίκυκλα θα πληρώνουν 2,20 τα ΙΧ 3,10 τα μεσαία φορτηγά 7,90 και τα μεγάλα φορτηγά 11.

Ads

Αντίστοιχες θα είναι οι τιμές στα διόδια του Ισθμού στο ρεύμα προς Αθήνα, στα διόδια του Ζευγολατιού στο ρεύμα προς Πάτρα και το Ρίο, στο ρεύμα προς Αθήνα.

Η αύξηση εντάσσεται στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης του 2007 και είναι δεσμευτική για τα εμπλεκόμενα μέρη. Ωστόσο βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση του ελληνικού δημοσίου με τις ξένες δανείστριες τράπεζες για τη μείωση του αντιτίμου η οποία εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη Μαρτίου.

Επιπλέον, σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής με μια απόφαση των υπουργείων ΠΕΧΩΔΕ, Οικονομίας και Μεταφορών, στις 29 Σεπτεμβρίου 2009, προβλέπεται η κατασκευή διοδίων στους παράδρομους των εθνικών οδών που θα αφορά μόνο τα μεγάλα φορτηγά. Η απόφαση δεν διευκρινίζει ποιος θα έχει τον έλεγχο των διοδίων αυτών, καθώς οι παράδρομοι των εθνικών οδών έχουν μεν διατηρηθεί υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, σε ορισμένες περιπτώσεις όμως η κατασκευή τους έχει ανατεθεί. Η ίδια απόφαση προβλέπει τη δημιουργία μιας επιτροπής ελέγχου των διοδίων, η οποία όμως δεν έχει συσταθεί ακόμα.

Από την πλευρά τους οι επιτροπές κατά των διοδίων, προχωρούν την ερχόμενη εβδομάδα, σε συνελεύσεις ανά την Ελλάδα, με θέμα τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους και τη διεύρυνση των δράσεών τους.

«Η νέα προκλητική και ληστρική αύξηση στις τιμές των διοδίων πρέπει να βρει μία και μόνο απάντηση, τη μαζική άρνηση των πολιτών να συμμορφωθούν στην πρακτική των εταιριών εκμετάλλευσης των εθνικών οδών, που μέσα από αδιαφανείς χαριστικές και παράνομες συμβάσεις μετατρέπουν το δημόσιο αγαθό της χρήσης των εθνικών οδών σε πεδίο άγριας κερδοσκοπίας», σχολίασε ο ΣΥΝ.