Λεωφορεία 20ετίας και 25ετίας έχουν στα χέρια τους οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, με αποτέλεσμα, λόγω της παλαιότητας τους, αφενός να προκύπτουν διαρκώς προβλήματα, αφετέρου, οι μετακινήσεις των επιβατών να κρίνονται ως μη ασφαλείς.

Ads

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα πιο καινούργια λεωφορεία είναι 12ετίας, σύμφωνα με το Γενικό Γραμματέα του «Σωματείου Τεχνικών & Εργαζομένων Ο.Α.Σ.Α. – Ο.ΣΥ.», Κώστα Κουλούρη, ο οποίος μίλησε στο TVXS.

Χαρακτηριστικά ο κ. Κουλούρης ανέφερε ότι «ο στόλος μας είναι από την περίοδο του πατέρα του πρωθυπουργού». «Έχουμε στόλο 24-25 χρόνων, τα λεωφορεία πλέον σέρνονται, δεν αξίζει και να επισκευαστούν, είναι ασύμφορα».

Εξήγησε, παράλληλα, ότι, τόσο η τωρινή όσο και η προηγούμενη κυβέρνηση, είχαν προαναγγείλει την ανανέωση του στόλου, όμως κάτι τέτοιο, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, δεν έχει συμβεί με αποτέλεσμα τα λεωφορεία που φιλοξενούν το επιβατικό κοινό να έχουν πολλά προβλήματα, λόγω της παλαιότητας τους.

Ads

«Δεν φτάνουν οι τεχνικοί και οι οδηγοί ώστε και να τα επισκευάσουν και να τα οδηγήσουν. Τα δρομολόγια δεν βγαίνουν. Έχουμε ανάγκη από προσωπικό και αντ’ αυτού η κυβέρνηση έβαλε μέσα στο παιχνίδι τα ΚΤΕΛ, τους ιδιώτες, δηλαδή, με ό,τι συνεπάγεται αυτό» πρόσθεσε ο κ. Κουλούρης.

Σημείωσε ότι οι εργαζόμενοι κάνουν «τα αδύνατα δυνατά» ώστε τα λεωφορεία να είναι όσο γίνεται πιο ασφαλή για το επιβατικό κοινό, ενώ, εάν δεν διαθέτουν τουλάχιστον τη μίνιμουμ ασφάλεια, οι μηχανικοί δεν θα υπογράψουν προκειμένου αυτά να βγουν στους δρόμους.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ΚΤΕΛ τα οποία πρόσθεσε η κυβέρνηση για την κάλυψη δρομολογίων που ο Ο.ΣΥ. δεν μπορεί να εκτελέσει, λόγω έλλειψης προσωπικού και στόλου, είναι αμφιβόλου πιστότητας.

Σε παλαιότερη ανακοίνωση του το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ, υποστήριζε, μεταξύ άλλων, σχετικά με τα συγκεκριμένα ΚΤΕΛ, ότι «υπάρχει σωρεία καταγγελιών από φορείς για μη εκτέλεση δρομολογίων, αμφισβητείται η άδεια λειτουργίας και σφραγίζονται «αμαξοστάσια» των ΚΤΕΛ, κυκλοφορούν εικόνες οχημάτων χωρίς πινακίδες, κάνουν το γύρο του διαδικτύου βίντεο με ΚΤΕΛ να βάζουν καύσιμο την ώρα που εκτελούν δρομολόγια με τους επιβάτες μέσα, η τηλεματική αγνοείται όπως φυσικά κάθε έλεγχος και οι συνάδελφοι οδηγοί των ΚΤΕΛ αναγκάζονται σε εξαντλητικά ωράρια κακοπληρωμένοι ή απλήρωτοι με εργασιακές σχέσεις λάστιχο»

Όσον αφορά στα 300 λεωφορεία που είχαν δοθεί στην κυκλοφορία με leasing – και άρα δεν ανήκουν στο στόλο του Ο.ΣΥ. – από τον πρώην υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, ο κ. Κουλούρης σημείωσε ότι πρόκειται για λεωφορεία 10ετίας και 15ετίας, τα οποία δεν φέρουν προδιαγραφές και έχουν και αυτά πολλά προβλήματα.

Τις τελευταίες ημέρες οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ – ΟΣΥ πραγματοποιούν καθημερινά στάση εργασίας, με σύνθημα: «Ασφαλείς και ποιοτικές δημόσιες μαζικές μεταφορές για επιβατικό κοινό και εργαζομένους. Η ανθρώπινη ζωή έχει αξία!».

Τα αιτήματα του σωματείου είναι, μεταξύ άλλων, η ανανέωση του στόλου, η προμήθεια ανταλλακτικών και οι προσλήψεις προσωπικού.

Σχετικά με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, ο Κώστας Κουλούρης ανέφερε ότι «εμείς έχουμε εξαντλήσει κάθε περιθώριο, πιθανολογούμε ότι κάτι θα έχουμε από την κυβέρνηση. Θα συνεδριάσουν πάλι τα όργανα και θα δούμε αν θα συνεχιστούν κι άλλο οι κινητοποιήσεις και αν θα επεκταθούν κιόλας, αν θα υπάρξει κλιμάκωση».