Ολοκληρώθηκαν οι διαβουλεύσεις των βενζινοπωλών και του υφυπουργού Ανταγωνιστικότητας, Ντίνου Ρόβλια, αναφορικά με το ανώτατο όριο (1.473 ανά λίτρο) στην τιμή πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης. Αποφασίστηκε η άρση του πλαφόν από απόψε τα μεσάνυχτα. Οι βενζινοπώλες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους, αλλά επανέλαβαν το πάγιο αίτημά τους, σε περίπτωση που ξανατεθεί τέτοιο θέμα να επιβληθεί το πλαφόν και στα τρία στάδια διακίνησης καυσίμων.
Ads
«Πρώτον: Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου παρατηρείται σχεδόν καθολική συμμόρφωση στις τιμές του πλαφόν. Δεύτερον: Δεν υπάρχει επί του παρόντος ανωμαλία τροφοδοσίας στην αγορά. Τρίτον: Ο στόχος επετεύχθη και απετράπη η κερδοσκοπία. Προστατεύθηκε το εισόδημα του καταναλωτή.
Τέταρτον: Υπήρξε δέσμευση από τους εκπροσώπους των πρατηριούχων ότι θα αντιμετωπίσουν στο μέλλον φαινόμενα αισχροκέρδειας σαν αυτά που παρατηρήθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο. Κατόπιν αυτών από τα μεσάνυχτα αναστέλλεται η εφαρμογή του πλαφόν. Θέλω να τονίσω ιδιαίτερα ότι αν επαναληφθούν παρόμοια φαινόμενα θα επανέλθουμε και μάλιστα αυστηρότεροι», δήλωσε μετά τη συνάντηση ο κ. Ρόβλιας.
Η συνάντηση, η οποία άρχισε στις 2 το μεσημέρι υπό την προειδοποίηση γενικευμένων κινητοποιήσεων από τους πρατηριούχους, διακόπηκε το μεσημέρι χωρίς να διευκρινιστεί η αιτία, για να ολοκληρωθεί λίγο μετά τις 5 το απόγευμα.
Παραμένει το αδιέξοδο μεταξύ Ρέππα και ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων
Η χθεσινή συνάντηση του Δ. Ρέππα με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα αλλά λίγο αργότερα, ο υπουργός προχώρησε σε αύξηση της άυλης αξίας των αδειών μόνον για τα βυτιοφόρα ΔΧ, με σχετική τροποποίηση του νομοσχεδίου που κατέθεσε στη Βουλή.
Σήμερα, οι Ιδιοκτήτες Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, στη διάρκεια της σύσκεψης των προέδρων των Ομοσπονδιών απ΄ όλη την Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα, αποφάσισαν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, με την παρούσα μορφή τους, δηλαδή με παράταξη των οχημάτων τους στις εθνικές οδούς, αλλά με πολυπληθέστερη παρουσία.
Οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές δεν έμειναν ικανοποιημένοι ούτε από την κίνηση καλής θέλησης στην οποία προέβη ο υπουργός για την αύξηση της άυλης αξίας, σημειώνοντας ότι η αύξηση αυτή είναι άνευ αντικειμένου, αφού μετά την πάροδο της τριετίας η αξία της άδειας θα μηδενιστεί. Οι ίδιοι ζητούν η αξία της αδείας μετά την πάροδο της μεταβατικής περιόδου να είναι το ένα τρίτο της σημερινής, κάτι που αποκλείει η κυβέρνηση.
Νωρίτερα, αντιπροσωπεία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ εξέφρασαν την κάθετη αντίθεσή τους με το νομοσχέδιο του υπουργείου κατά την ακρόαση φορέων στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Οι εκπρόσωποι των φορτηγατζήδων, με πρώτο τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών μεταφορών Γιώργο Τζωρτζάτο, έκαναν λόγο για νομοσχέδιο που μηδενίζει την προσωπική τους περιουσία και καταστρέφει το μέλλον των οικογενειών τους και επέμειναν στην ικανοποίηση των βασικών αιτημάτων τους, έστω και την ύστατη στιγμή. Ωστόσο, ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας του Συνδικάτου των Μεταφορέων (οδηγών) κ. Δημητρόπουλος είπε πως η Ομοσπονδία τους είναι υπέρ του νομοσχεδίου αφού θα ανοίξει η αγορά της μεταφοράς, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα υπάρξει ανταγωνισμός.
Ο κ. Τζωρτζάτος κατηγόρησε την κυβέρνηση για φαρισαϊσμό, τονίζοντας ότι οι χθεσινές δεσμεύσεις των αρμόδιων υφυπουργών στην επιτροπή της Βουλής, ήταν αόριστες σε ό,τι αφορά τα αιτήματα τους για τα ασφαλιστικά συνταξιοδοτικά, τα φορολογικά και τα αναπτυξιακά κίνητρα. Είπε ακόμα στους βουλευτές πως «αν θα ψηφίσετε το ν/σ θα καταστρέψετε 150.000 οικογένειες. Από την επόμενη της ψήφισης του κανείς δεν θα μπορεί να αντικαταστήσει το αυτοκίνητο του. Δώστε μια 5ετή μεταβατική περίοδο, όπως έγινε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες».
Από την πλευρά τους, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Μικρών Φορτηγών Δ.Χ. Σπύρος Καπετάνιος και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών Απόστολος Κενανίδης επέμειναν στα τρία επίμαχα αιτήματα τους για παράταση της μεταβατικής περιόδου, για την διατήρηση του 35% της αξίας της άδειας αλλά και των αναπτυξιακών κινήτρων.
Η επεξεργασία του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής θα ολοκληρωθεί αύριο με την συζήτηση του επί των άρθρων.
Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας προειδοποίησε πάντως χθες ότι «η επίταξη αφορά όχι μόνο το μέσο, αφορά και την υπηρεσία. Δεν είναι το όχημα μόνο αυτό το οποίο έχει υποχρέωση ο μεταφορέας να διαθέσει για να εκτελείται το μεταφορικό έργο, αλλά πρέπει να διαθέσει και τις δικές του υπηρεσίες».
Βελτιωτική τροποποίηση για τα βυτία
Σε βελτιωτική νομοθετική τροποποίηση με την οποία αυξάνει την εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου ειδική εισφορά σε ό,τι αφορά τα βυτία προχώρησε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, επιδιώκοντας να φέρει ισοδυναμία στην άυλη αξία φορτηγών και βυτίων.
Συγκεκριμένα, τα ποσά της ειδικής εισφοράς διαμορφόνται ως εξής: 27.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 3.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους (από 2.000 ευρώ που προβλεπόταν στο σχετικό νομοσχέδιο). Σε ό,τι αφορά τα φορτηγά, η άυλη αξία παραμένει ως είχε.
Προβλέπεται επίσης ότι το ποσό που καταβάλλεται για τη λήψη της άδειας Φoρτηγών Δημόσιας Χρήσης, λογίζεται ως έξοδο και εκπίπτει του εισοδήματος, επιμεριζόμενο κατά το ένα τρίτο για τα επόμενα τρία χρόνια από τη λήξη της άδειας.
Με τη σειρά τους οι τρεις υφυπουργοί, Οικονομικών Δ. Κουσελάς, Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης και Ανάπτυξης Παναγιώτης Ρήγας, δεσμεύτηκαν ότι θα ικανοποιηθούν τα τρία επίμαχα αιτήματα στα οποία έχουν συμφωνήσει με το υπουργείο Υποδομών και αφορούν στο φορολογικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς για τον κλάδο, καθώς και την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ και το ΤΕΜΠΕ.
Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης
Οι δεσμεύσει των τριών υφυπουργών προκάλεσαν την αντίδραση της αντιπολίτευσης, η οποία έκανε λόγο για παιχνίδι εντυπώσεων με αόριστες υποσχέσεις.
Ο εισηγητής της ΝΔ Μαργαρίτης Τζίμας δήλωσε ότι το κόμμα του υπερψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, ωστόσο θα καταψηφίσει την πλειονότητα των διατάξεων του. «Είμαστε υπέρ της σταδιακής, ελεγχόμενης απελευθέρωσης σε βάθος 10ετίας», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο κ. Τζίμας κατηγόρησε ακόμη την κυβέρνηση ότι δεν έκανε διάλογο και εξαπάτησε χιλιάδες Έλληνες πολίτες τους οποίους τώρα έχει απέναντι της. «Η ΝΔ είναι υπέρ της διάχυσης ευκαιριών. Η απελευθέρωση δεν είναι πανάκεια στην ανάπτυξη όταν γίνεται βεβιασμένα και χωρίς να έχει ζυμωθεί με την ελληνική κοινωνία», πρόσθεσε.
Ο εισηγητής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος από την πλερυά του υποστήριξε ότι στόχος του νομοσχεδίου που στηρίζουν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ είναι η διευκόλυνση και η μονοπώληση λίγων μεταφορικών εταιριών και η δημιουργία καρτέλ σε βάρος των μικρομετόχων που εκβιάζονται να ενταχθούν σε ιδιωτικές εταιρίες.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου, το οποίο, όπως σημείωσε, «δυναμιτίζει το κλίμα, ανοίγει τυφλά κοινωνικά μέτωπα, δεν δίνει όραμα, διεξόδους ή προοπτική και απαξιώνει την περιουσία των μεταφορέων».
Ο δε εισηγητής του ΛΑΟΣ Κώστας Αϊβαλιώτης μίλησε για «νομοσχέδιο φερετζέ», πίσω από τον οποίο, όπως είπε, προσπαθεί να κρυφτεί η κυβέρνηση, τόνισε ότι οι Έλληνες μεταφορείς έχουν δίκαιο να ανησυχούν γιατί το κράτους τους αφήνει απροστάτευτους και επιφυλάχθηκε για την τελική στάση του κόμματός του.
Ταξιδιωτική οδηγία από τη Ρουμανία
«Το Υπουργείο Εξωτερικών εφιστά την προσοχή των ρουμάνων πολιτών που επιθυμούν να ταξιδέψουν αυτήν την περίοδο στην Ελληνική Δημοκρατία σχετικά με την απεργία που εξήγγειλε από τις 13 Σεπτεμβρίου 2010 η ομοσπονδία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων αυτής της χώρας» ενημερώνει η Ρουμανία τους πολίτες της με σχετική ανακοίνωση Τύπου.
«Η ηγεσία της ελληνικής ομοσπονδίας ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ανακοίνωσε την πραγματοποίηση απεργίας αορίστου χρόνου και τόνισε ότι η κινητοποίηση θα συνεχιστεί μέχρι η Κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο σχετικά με την απελευθέρωση της αγοράς των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Αργότερα, ο πρόεδρος της ομοσπονδίας ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ανακοίνωσε ότι θα ληφθούν μέτρα για την εξασφάλιση της προμήθειας συγκεκριμένης ποσότητας βενζίνης στα πρατήρια» αναφέρει η ανακοίνωση και συνεχίζει: «Υπό αυτές τις συνθήκες, το Υπουργείο Εξωτερικών συνιστά στους ρουμάνους πολίτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν στην Ελληνική Δημοκρατίας με ιδιωτικά αυτοκίνητα να λάβουν υπόψη τους τις δυσκολίες που ήδη σημειώνονται στην προμήθεια καυσίμων. Για να μην εκτεθούν σε δυσάρεστες καταστάσεις στο πλαίσιο του ταξιδιού τους στην Ελληνική Δημοκρατία, συνιστάται στους ενδιαφερόμενους να παρακολουθούν τακτικά την ιστοσελίδα του Υπουργείου Εξωτερικών (www.mae.ro ) και να επικοινωνήσουν με την Πρεσβεία της Ρουμανίας στην Αθήνα και το Γενικό Προξενείο της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη».
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >