Με το επιχείρημα ότι η συγχώνευση θα δημιουργούσε συνθήκες μονοπωλίου στην ελληνική αγορά αερομεταφορών η Κομισιόν απαγόρευσε τη συνένωση της Aegean με την Olympic Air. Οπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η συγχώνευση θα προκαλούσε αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων για τα 2/3 των ταξιδιωτών από και προς την Αθήνα.

Ads

Οι δύο εταιρείες προσέφεραν αντισταθμιστικά μέτρα, δηλώνοντας πρόθυμες να παραχωρήσουν χρονοθυρίδες προσαπογείωσης (slots) σε ελληνικά αεροδρόμια, ωστόσο όπως αναφέρει η Κομισιόν «στα αεροδρόμια αυτά δεν παρατηρείται η συμφόρηση που διαπιστώθηκε σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια στο πλαίσιο προηγούμενων συγκεντρώσεων ή συμμαχιών».

Σε δηλώσεις του ο Χοακίν Αλμούνια, επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού, δήλωσε πως η πλευρά του έκαναν «ό,τι ήταν δυνατό για να βρούμε μια λύση», όμως τα μέτρα που πρότειναν οι Aegean και Olympic Air «δεν θα προστάτευαν επαρκώς τα συμφέροντα» των επιβατών.

«Η συγχώνευση της Aegean και της Olympic θα οδηγούσε σε οιονεί μονοπώλιο στην Ελλάδα και ως εκ τούτου σε υψηλότερες τιμές και χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών για Έλληνες και τουρίστες που ταξιδεύουν μεταξύ Αθηνών και των νησιών», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Χοακίν Αλμούνια, ενώ υπογράμμισε ότι «οι δύο αεροπορικές εταιρείες ελέγχουν από κοινού το 96% της ελληνικής εγχώριας αγοράς αεροπορικών μεταφορών».

Ads

Η συγχώνευση «θα οδηγούσε σε οιονεί μονοπωλιακή κατάσταση» στις γραμμές από την Αθήνα που εξυπηρετούν τους εξής προορισμούς:

  • Θεσσαλονίκη
  • Ηράκλειο
  • Χανιά
  • Ρόδο
  • Σαντορίνη
  • Μυτιλήνη
  • Χίο
  • Κω
  • Σάμο

Οι ανωτέρω προορισμοί, επισημαίνει η Κομισιόν, δεν καλύπτονται από το πρόγραμμα των “άγονων” γραμμών.

«Κατά το τελευταίο έτος παρουσιάσαμε στην ΕΕ τα οφέλη από τη συγχώνευση για τις εταιρείες μας αλλά και για το επιβατικό κοινό και την οικονομία της χώρας. Παράλληλα προσφέραμε σημαντικές διαβεβαιώσεις για την προστασία των καταναλωτών καθώς και διευκολύνσεις για την είσοδο νέων ανταγωνιστών στην εσωτερική αγορά. Δυστυχώς, η ΕΕ κατέληξε στη μη έγκριση της συγκέντρωσηs. Χάθηκε μία σημαντική ευκαιρία για ακόμη ισχυρότερη εκπροσώπηση στον ευρωπαϊκό κλάδο αερομεταφορών. Προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις και συνεχίζουμε. Η πορεία μας άλλωστε έχει δείξει ότι πετυχαίνουμε στα δύσκολα.», δήλωσε ο πρόεδρος της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης.

«Η απόφαση της ΕΕ θα έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για την οικονομία της χώρας μας, θα λειτουργήσει δε υπέρ των συμφερόντων των αλλοδαπών ανταγωνιστών μας. Προφανώς κι εμείς, όπως και η Aegean, θα συνεχίσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για τα στελέχη και το προσωπικό μας, τους μετόχους μας και το επιβατικό κοινό», τόνισε ο πρόεδρος της Marfin Investment Group, βασικός μέτοχος της Olympic Air, Group Ανδρέας Βγενόπουλος.

Κύκλοι της Marfin Investment Group τονίζουν ότι οι δύο εταιρείες θα προσφύγουν στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης.