Επιστολή προς τα θεσμικά όργανα της ΕΕ απέστειλε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών (ALE), καταγγέλλοντας την απόλυση του Κώστα Γενιδούνια από την Hellenic Train, επισημαίνοντας ότι αυτή πραγματοποιήθηκε τη στιγμή που η υπόθεση των Τεμπών πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της.

Ads

Η ALE τονίζει πως η απόλυση συνέπεσε χρονικά με την κατάθεση του φακέλου της υπόθεσης στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, αλλά και με την υποψηφιότητα του Κώστα Γενιδούνια για την επανεκλογή του στην προεδρία του συνδικάτου μηχανοδηγών (Π.Ε.Π.Ε.).


Η Ομοσπονδία υπογραμμίζει πως ο Γενιδούνιας ήταν από τους κύριους εκφραστές των ανησυχιών των σιδηροδρομικών για τα κενά ασφάλειας, έχοντας απευθύνει επανειλημμένα προειδοποιήσεις προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η απόλυσή του, σύμφωνα με την ALE, πραγματοποιήθηκε χωρίς συγκεκριμένο λόγο και χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα ανησυχητική.

Η ALE καλεί τις Επιτροπές Μεταφορών και Εργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης να παρέμβουν, επισημαίνοντας ότι η συγκεκριμένη απόλυση δημιουργεί ένα επικίνδυνο προηγούμενο. Όπως αναφέρει, ενδέχεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά για μελλοντικές καταγγελίες εργαζομένων, υπονομεύοντας έτσι τα συστήματα ασφάλειας τόσο για τους εργαζομένους όσο και για τους επιβάτες και τα εμπορεύματα του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.

Ads

Με ανάρτησή του στο Facebook, ο Κώστας Γενιδούνιας εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς την ALE για την παρέμβασή της και για την ανάδειξη του ζητήματος σε επίπεδο Ε.Ε., τονίζοντας ότι «ο αγώνας συνεχίζεται».


Αναλυτικά η επιστολή:

«Το 2023, συνέβη το “Ατύχημα των Τεμπών”, με αποτέλεσμα το θάνατο 57 ανθρώπων (11 σιδηροδρομικών), ενώ δεκάδες είναι οι επιβάτες που επηρεάστηκαν από αυτό. Η τραγωδία αυτή έφερε στο φως την κρίσιμη κατάσταση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων στη χώρα και οδήγησε στη δημιουργία ενός φορέα διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων.

Με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους Σιδηροδρόμους ERA (μεταξύ άλλων θεσμικών οργάνων και φορέων) να παρακολουθούν στενά την κατάσταση, η Ένωση Ελλήνων Μηχανοδηγών (Π.Ε.Π.Ε.) έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, παρέχοντας εκθέσεις, ανταλλάσσοντας τεχνογνωσία, αναπτύσσοντας δραστηριότητες και επαγγελματικό υπόβαθρο για την υποστήριξη των προσπαθειών που αποσκοπούν στη βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων.

Ο Κωνσταντίνος Γενιδούνιας, πρόεδρος της Π.Ε.Π.Π.Ε. εκείνη την εποχή, ήταν ένα από τα πιο σημαντικά πρόσωπα, λειτουργώντας ως κρίσιμος μάρτυρας του ατυχήματος και ηγούμενος ενός κινήματος στην Ελλάδα το οποίο αποσκοπούσε στη διασφάλιση ορθής έρευνας, στην αποκάλυψη των αιτιών προς την κατεύθυνση της διαφάνειας και της βελτίωσης της ασφάλειας, συμμετέχοντας ακόμη και σε συνεδριάσεις της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο Κωνσταντίνος Γενιδούνιας είχε επίσης πρωτοστατήσει στις προσπάθειες των σιδηροδρομικών στην Ελλάδα να προειδοποιήσουν επανειλημμένα την ηγεσία του ελληνικού υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σχετικά με τις σοβαρές ελλείψεις και τα κενά ασφαλείας.

Είναι ανησυχητικό ότι σε μια κρίσιμη στιγμή που η υπόθεση των Τεμπών φτάνει στην ολοκλήρωσή της, η Hellenic Train (η σιδηροδρομική εταιρεία στην Ελλάδα) απέλυσε τον Κωνσταντίνο Γενιδούνια, την ίδια ακριβώς ημέρα που ο φάκελος της υπόθεσης κατατέθηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και συνέπεσε με την υποψηφιότητά του για την επανεκλογή του ως πρόεδρος του συνδικάτου μηχανοδηγών (Π.Ε.Π.Ε.).

Χωρίς καμία τυπική αιτία και, προφανώς, ως πολιτικά αντίποινα εναντίον ενός εκπροσώπου των μηχανοδηγών, ο Κώστας Γενιδούνιας μετατράπηκε σε μάρτυρα ενός συστήματος που αποκάλυψε τις σοβαρές ελλείψεις στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων στη χώρα, το οποίο εξακολουθεί να αδυνατεί σαφώς να προστατεύσει επιβάτες και εργαζόμενους.

Εφιστούμε την προσοχή σας στην υπόθεση αυτή, ζητώντας την παρέμβαση και την υποστήριξή σας για την επίλυση μιας κατάστασης που θα μπορούσε να επηρεάσει σοβαρά την εν εξελίξει έρευνα για το ατύχημα στα Τέμπη.

Αποτελεί επίσης επικίνδυνο σημείο αναφοράς για άλλα κράτη μέλη, δημιουργώντας μια απαράδεκτη βάση για μελλοντικές καταστάσεις όπου ο φόβος αντιποίνων κατά των εργαζομένων θα έχει ως αποτέλεσμα ανεπαρκή συστήματα ασφάλειας και προστασίας, τόσο για τους ίδιους τους εργαζόμενους, όσο και για τους επιβάτες και τα εμπορεύματα του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού συστήματος».