Σημαντικές αποκαλύψεις αναφορικά με την κατάσταση που είχε περιέλθει το σιδηροδρομικό δίκτυο τα τελευταία χρόνια έρχονται «στο φως», με φόντο το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.
Μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στο Mega ο πρώην σταθμάρχης της Λάρισας, Γιάννης Κολλάτος, σημείωσε ότι «μέχρι το καλοκαίρι του 2019 η αίθουσα της τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε κανονικά».
Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο ίδιος είναι ο άνθρωπος που έχει θέσει σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης στην Λάρισα το 2007, η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε κανονικά μέχρι το καλοκαίρι του 2019, έχοντας πλήρη επόπτευση του σιδηροδρομικού δικτύου από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ.
«Ήμουν υπεύθυνος για την κυκλοφορία από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ μέχρι το 2010 που συνταξιοδοτήθηκα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Έγιναν περικοπές για λόγους οικονομίας, έφυγε προσωπικό με εμπειρία και δεν αντικαταστάθηκε, έκλεισε γιατί δεν είχε κόσμο να το λειτουργήσει, όπως αναφέρει όταν ακόμα εργαζόταν στην τηλεδιοίκηση υπήρχαν 12 άτομα – Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 λειτουργούσε «ο πίνακας έκλεισε το καλοκαίρι του 2019» υπογράμμισε μην αφήνοντας περιθώρια για οποιαδήποτε για παρανόηση.
Εργαζόμενοι ΟΣΕ σε Ραγκούση: «Τυφλό» το σύστημα από το καλοκαίρι του 2019
Στο ζήτημα αναφέρθηκαν εργαζόμενοι του ΟΣΕ στην Λάρισα μιλώντας στον Τομεάρχη Διαφάνειας και Δημόσιας Διοίκησης του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος τις τελευταίες ώρες βρίσκεται στη περιοχή, μετά από σχετική εντολή του Αλέξη Τσίπρα, στον απόηχο του δυστυχήματος.
Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψαν από το καλοκαίρι του 2019 σταμάτησε, λόγω μιας πυρκαγιάς που δεν αποκαταστάθηκε ποτέ, η τηλεδιοίκηση στον σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα κι από τότε ουσιαστικά το σύστημα είναι «τυφλό».
Έτσι, οι σταθμάρχες από δυο επί 24ωρου βάσεως έγιναν ένας, καθώς ο σταθμάρχης τηλεδιοίκησης έμεινε στην ουσία χωρίς αντικείμενο εργασίας.
Ο ίδιος ο Γιάννης Ραγκούσης μιλώντας σε δημοσιογράφους επεσήμανε τα εξής:
«Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με εν ενεργεία σταθμάρχες, συνομιλίες από τις οποίες κατά τη γνώμη μου προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο εμείς θα ενημερώσουμε αρμοδίως και θα προβούμε στις αναλυτικές και επίσημες δηλώσεις και το οποίο σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες για αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία.
Τα νέα δεδομένα έχουν να κάνουν με τη τηλεδιοίκηση που όπως μας είπαν υπήρχε και λειτουργούσε μέχρι και το 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά και αυτή είχε ως αποτέλεσμα από τότε να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης. Η τηλεδιοίκηση υπήρχε με προβλήματα, λόγω των περιστατικών κλοπών κατά μήκος της διαδρομής, αλλά έδινε τη δυνατότητα στον σταθμό της Λάρισας να «βλέπει» μια πολύ μεγάλη απόσταση για 100-110 χιλιόμετρα. Όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν «τυφλός». Μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία των τρένων.
Ενημερωθήκαμε ότι η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει σταθμάρχης τηλεδιοίκησης. Άρα είχαμε στη διάρκεια του συνόλου του 24ωρου δύο σταθμάρχες. Ο συμβατικός, να τον πω έτσι, και ο σταθμάρχης τηλεδιοίκησης.
Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019.
Δημιουργεί μια εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν μια πυρκαγιά στον σταθμό εργοστασίου Ζαχάρεως να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019, να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκησης ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο; Είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα. Όπως πρέπει θα συνεχίσουμε. Δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση».
Νέα «βόμβα»: Από το καλοκαίρι του 2019 σταμάτησε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα.
Τι είπε ο @gragkousis για τα όσα του μετέφεραν στελέχη του ΟΣΕ. pic.twitter.com/RHMHBZisPc— iEidiseis.gr (@iEidiseisGR) March 6, 2023
Τι υποστηρίζει ο ΟΣΕ
Από την πλευρά του ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) εξεδωσε Δελτίο Τύπου όπου επιχειρεί να απαντήσει ζητήματα σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο ΟΣΕ: «Σε συνέχεια δημοσιευμάτων που παρουσιάστηκαν στα ΜΜΕ σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας και επειδή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:
Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς.
Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >