Από τη βάση θα ληφθεί τελικά η απόφαση για τη συνέχιση ή μη των κινητοποιήσεων, όπως ανακοίνωσε ο Παναγιώτης Χρυσίνης, πρόεδρος της επιτροπής αγώνα. Η απόφαση θα ληφθεί σε Γενική Συνέλευση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφορέων που θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα της Τρίτης.

Ads

«Η απόφαση θα ληφθεί από τη γενική συνέλευση εκπροσώπων των 96 σωματείων ανά την Ελλάδα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Παναγιώτης Χρυσίνης, εξερχόμενος από τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ομοσπονδίας. Όπως διευκρινίστηκε αυτή τη φορά θα στηθούν κάλπες και δεν θα ληφθεί απόφαση δια βοής, όπως την περασμένη Παρασκευή.

Σημειώνεται ότι σήμερα συζητήθηκε στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, κεκλεισμένων των θυρών, η αίτηση των συνδικάτων χερσαίων μεταφορών της Αθήνας και της Μακεδονίας- Θράκης για αναστολή της επίταξης των φορτηγών και βυτιοφόρων. Η έκδοση της απόφασης αναμένεται.

Νωρίτερα είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση με τους εμπόρους στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο του Πειραιά, κατά την οποία συζητήθηκε η πρόταση των εκπροσώπων της αγοράς για αναστολή των κινητοποιήσεων για μία εβδομάδα, ώστε να υπάρξει τροφοδοσία της αγοράς. Η σύσκεψη δεν επέφερε κάποιο αποτέλεσα και ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε ότι «κανείς από τους εκπροσώπους των μεταφορέων δεν ανέλαβε την ευθύνη να ληφθεί απόφαση για αναστολή των κινητοποιήσεων κατά μία εβδομάδα, όπως προτείνει ο εμπορικός κόσμος». «Παραιτούμαι από κάθε άλλη προσπάθεια συνεννόησης με τους μεταφορείς», πρόσθεσε ο Βασίλης Κορκίδης.

Ads

Από την πλευρά της η Κυβέρνηση δηλώνει αμετακίνητη, διαμηνύοντας ότι δεν τίθεται θέμα συνάντησης των μεταφορέων και των εμπόρων με τον πρωθυπουργό. Μάλιστα η επίσημη θέση της κυβέρνησης είναι ότι «το νομοσχέδιο ψηφίστηκε, είναι πλέον νόμος τους κράτους και όσοι τον παραβιάζουν θα υποστούν τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις».

«Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Η κυβέρνηση θα πρέπει επιτέλους να κυβερνήσει. Δεν μπορεί να μένει αδρανής μπροστά στα δύσκολα προβλήματα. Δεν μπορεί να αφήνει ανυπεράσπιστους 1.000.000 επιχειρηματίες και 10.000.000 καταναλωτές για να μη συγκρουστεί με τις συντεχνίες. Η ανοχή που επιδεικνύει είναι άκρως επικίνδυνη για την ομαλή λειτουργία της αγοράς. Αυτή η χώρα έχει νόμους που επιτέλους πρέπει να εφαρμόζονται», δηλώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας Κωσταντίνος Μίχαλος.

Όπως υποστηρίζει «περισσότερα από 6.000 κοντέινερς με εμπορεύματα και πρώτες ύλες που βρίσκονται σε τελωνεία» και προσθέτει ότι «οι μεταποιητικές και εμπορικές επιχειρήσεις σε λίγο θα αναγκαστούν να κάνουν παύση εργασιών».

Την έντονη ανησυχία του για το αδιέξοδο εκφράζει και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ). Ο σύνδεσμος σημειώνει ότι «οι ιδιοκτήτες οχημάτων δημόσιας χρήσης θα πρέπει να αντιληφθούν ότι η πολυήμερη στάση από την εργασία τους, έχει φέρει την αγορά του εμπορίου σε κατάσταση πανικού. Οι επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν τις ρήτρες των συμβολαίων τους και ταυτόχρονα τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τους και οι καταναλωτές τις ελλείψεις στις καθημερινές τους ανάγκες».

Μικρή ένταση σημειώθηκε το πρωί όταν ομάδα μεταφορέων εμπόδισε 20 και πλέον φορτηγά να επιβιβαστούν σε πλοία, μεταφέροντας εμπορεύματα στα νησιά. Ένταση επικράτησε και στο μπλόκο της Μεταμόρφωσης.

Εν τω μεταξύ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσέφυγε στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εναντίον της Ελλάδας λόγω των περιορισμών που υπάρχουν στην έκδοση αδειών για τα φορτηγά δημόσιας χρήσης και τα βυτιοφόρα.

«Η καθυστέρηση της Ελλάδας να απελευθερώσει την αγορά των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, οδήγησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο να ακολουθήσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες, με αποκορύφωμα την προσφυγή σήμερα επισήμως στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εναντίον της χώρας μας», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

«Καθένας αντιλαμβάνεται ότι στο θέμα αυτό κάθε παράταση της σημερινής κατάστασης εκθέτει την Ελλάδα Είναι βέβαιο ότι μετά την ψήφιση, πριν λίγες ημέρες, του σχετικού νόμου και με την επίσημη διαβίβαση του ΦΕΚ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η υπόθεση θα κλείσει θετικά για την Ελλάδα. Είναι φανερό ότι σε τέτοια θέματα δεν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο για χάσιμο χρόνου», καταλήγει η ανακοίνωση.

Σε δίκη παραπέμφθηκαν δύο μεταφορείς

Σε δίκη παραπέμφθηκαν δύο μεταφορείς, πατέρας και γιος, οι οποίοι συνελήφθησαν έξω από το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων στη Μεταμόρφωση σε μικροεπεισόδιο μεταξύ ιδιοκτητών φορτηγών και αστυνομικών.

Ο εισαγγελέας άσκησε σε βάρος των δύο μεταφορέων ποινική δίωξη για διατάραξη κοινής ειρήνης ενώ σε βάρος του πατέρα απήγγειλε επιπλέον κατηγορίες για τα αδικήματα της αντίστασης κατά της Αρχής και της επικίνδυνης σωματικής βλάβης καθώς φέρεται να δάγκωσε στο χέρι αξιωματικό της ΕΛΑΣ.

Διαβάστε επίσης: Κρίσιμη συνεδρίαση των μεταφορέων σήμερα