Απευθείας και ακριβοπληρωμένες αναθέσεις από την δημόσια τηλεόραση στην εταιρεία δημοσκοπήσεων MARC του Θ. Γεράκη δείχνουν τα στοιχεία που φέρνει στο φως η εφημερίδα «Αυγή», όπως προκύπτουν από τις  αποφάσεις της διοίκησης της ΕΡΤ ποθυ δημοσιεύονται στη Διαύγεια.

Ads

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εφημερίδα, από το 2019, οπότε και ανέλαβε η διοίκηση Κ. Ζούλα – Γ. Γαμπρίτσου, η MARC ή αλλιώς Μάρκετινγκ –  Έρευνα – Επικοινωνία Ανώνυμη Εταιρεία, έχει υπογράψει με την ΕΡΤ τρία συμβόλαια για τρεις ξεχωριστές αναθέσεις και οι τρεις ιδιαιτέρως «τσιμπημένες» στην τιμή.

1. Η πρώτη ανάθεση εγκρίνεται από το Δ.Σ. στις 20 Σεπτεμβρίου 2019 και είναι μία από τις πρώτες αποφάσεις του νεοδιορισθέντος, ακόμη τότε, Δ.Σ. Η πρώτη σύμβαση υπογράφεται στις 23 Δεκεμβρίου 2019 και προβλέπει «τη διεξαγωγή πανελλήνιας έρευνας στο πλαίσιο ανάλυσης της εικόνας των νοικοκυριών για την ΕΡΤ Α.Ε. από την εταιρεία Μάρκετινγκ –  Έρευνα – Επικοινωνία Ανώνυμη Εταιρεία με διακριτικό τίτλο MARC A.E.». Η έρευνα περιγράφεται ως «ποσοτική», πανελλαδικής κάλυψης και με τεχνική συλλογής πληροφοριών μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων.

Οι προδιαγραφές βρίσκονται ακριβώς στο σύνηθες πλαίσιο των ερευνών γνώμης. Αυτό που διαφέρει όμως είναι το κόστος. Αν και στην αγορά τέτοιου είδους έρευνες κοστίζουν περί τις 3.500 ευρώ, η ΕΡΤ αποφασίζει να βγάλει από το ταμείο της 12.450 ευρώ (συν ΦΠΑ). Το ποσό αυτό, τριπλάσιο από τις τιμές της αγοράς, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί, τουλάχιστον σε σχέση με τα χαρακτηριστικά της έρευνας, τα οποία δεν διαφέρουν από τα τυπικά χαρακτηριστικά μιας συμβατικής έρευνας του είδους.

Ads

2. Η δεύτερη ανάθεση έρχεται λίγους μήνες μετά, στις 25 Μαΐου 2020, και αφορά έρευνα για τις ψηφιακές πλατφόρμες της ΕΡΤ: «Προμήθεια υπηρεσιών διεξαγωγής έρευνας για τις ψηφιακές πλατφόρμες της ΕΡΤ Α.Ε.» αναφέρεται και υπογράφεται από τον γενικό διευθυντή Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών Ε. Λουριδά. Αυτή τη φορά το εγκριθέν ποσό είναι 6.000 ευρώ, τα μισά από την προηγούμενη σύμβαση, όμως και πάλι περισσότερα από τη συνήθη τιμή της αγοράς.

3. Η τρίτη σύμβαση υπογράφεται πριν λίγες ημέρες, στις 22 Ιανουαρίου 2021, και αφορά και πάλι «ποσοτική έρευνα εικόνας της ΕΡΤ για το έτος 2021». Είναι συνέχεια της προηγούμενης έρευνας, που πραγματοποιήθηκε προ ενός έτους. Πρόκειται για την έρευνα που παρουσίασε η διοίκηση της ΕΡΤ σε διαδικτυακή εκδήλωση την περασμένη Τρίτη με θέμα «Νέα έρευνα MARC: Η ΕΡΤ έκανε ολική επανεκκίνηση και έγινε η τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς». Το κόστος της έρευνας δεν πέφτει, ούτε αυτή τη φορά, κάτω από 12.450 ευρώ.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι δεν έχει προηγηθεί  προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος από την πλευρά της ΕΡΤ και κανένας δημόσιος διαγωνισμός, όπερ σημαίνει ότι η MARC παίρνει τις δουλειές με απευθείας αναθέσεις.