Με σύνθημα «Δεν θα αλλάξουμε επάγγελμα, θα αλλάξουμε το επάγγελμα» οδηγοί ντελιβερι και κούριερ από πολλές περιοχές της Αττικής συγκεντρώθηκαν στο Πεδίον του Άρεως με τα δίκυκλά τους και κρατωντας σημαίες πραγματοποίησαν μοτοπορεια στο πλαίσιο της σημερινής 24ωρης απεργίας, την οποία προκήρυξε η Οργάνωση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου.

Ads

Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, όπως ανακοινώθηκε από τη μικροφωνική, στην πορεία συμμετέχουν οδηγοί από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος αλλά και εταιρείες κούριερ, στον Πειραιά, στο Αιγάλεω, στο Παγκράτι, στα Εξάρχεια, στους Αγίους Αναργύρους, στο Χαλάνδρι, στο Μενίδι, στο Σύνταγμα, στον Κορυδαλλό, στου Ζωγράφου, στου Γκύζη, στα Πατήσια, στη Νέα Φιλαδέλφεια, στον Χολαργό, στο Φάληρο, στο Πέραμα, στην Πετρούπολη, στην Αγία Παρασκευή, στη Νέα Σμύρνη κ.α.

Οι εργαζόμενοι με τα δίκυκλα ξεκίνησαν από το Πεδίον του Άρεως και έκαναν στάσεις στο υπουργείο Εργασίας, το Σύνταγμα, την Υμηττού στο Παγκράτι, την Πανόρμου, την Αλεξάνδρας, ενώ κατέληξαν στο Πολυτεχνείο όπου πραγματοποίησαν συνέλευση.

Ανάλογη κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου το ραντεβού είχε δοθεί στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Αγίας Σοφίας.

Αναλυτικά, τα αιτήματα του κλάδου είναι τα εξής:

  • Εταιρικά μηχανάκια: Μέχρι στιγμής οι εργοδότες είναι απαλλαγμένοι από την υποχρέωση να παρέχουν εταιρικά δίκυκλα στους εργαζόμενους. Οι διανομείς χρησιμοποιούν τα δικά τους μηχανάκια και επωμίζονται οι ίδιοι τα έξοδα συντήρησης, ασφάλισης και βενζίνης.
  • Μέσα ατομικής προστασίας: Οι περισσότερες εταιρείες δεν παρέχουν πλήρη εξοπλισμό ατομικής προστασίας. Οι διανομείς διεκδικούν κράνος, φουλάρι λαιμού, μπουφάν-γάντια-παντελόνι-μπότες μηχανής, εξωσκελετό, αδιάβροχο/αντιανεμικό και ανακλαστήρες.
  • Ένσημα βαρέα και ανθυγιεινά: Παρά την επικινδυνότητά του, το επάγγελμα των διανομέων δεν είναι ακόμα ενταγμένο στα βαρέα και ανθυγιεινά. Οι διανομείς εργάζονται κανονικά, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες.
  • Ενιαία ειδικότητα με τον τίτλο «Οδηγός δικύκλου-Μεταφορέας» και Συλλογική σύμβαση εργασίας.

Νέα μέτρα προστασίας για τους ντελιβεράδες φέρνει η κυβέρνηση

Την ίδια στιγμή πάντως, για πρώτη φορά φαίνεται να θεσπίζονται συγκεκριμένα μέτρα προστασίας για τους κούριερ και τους εργαζόμενους στο delivery.

Ο εργοδότης υποχρεούται να δηλώνει γραπτά στο ΕΡΓΑΝΗ το όχημα με τον αριθμό κυκλοφορίας που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι στον κλάδο.

Λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε τα οχήματα που χρησιμοποιούνται από τους εργαζομένους να είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα και συντηρημένα προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η υγεία τους.

Επίσης εφοδιάζει με τον κατάλληλο εξοπλισμό ατομικής προστασίας τους εργαζομένους που κατά την εκτέλεση της εργασίας τους χρησιμοποιούν μοτοποδήλατο ή μοτοσυκλέτα, ιδιοκτησίας, νομής ή κατοχής δικής του ή των εργαζομένων.

Μέχρι την έκδοση ειδικής απόφασης , ως κατάλληλος εξοπλισμός ατομικής προστασίας ορίζεται το προστατευτικό κράνος, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 12 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, δερμάτινο ή υφασμάτινο πανωφόρι, αδιάβροχη προστασία, κατάλληλα υποδήματα, γάντια και ανακλαστικό γιλέκο.

Το κόστος όλων αυτών επιβαρύνει εξ ολοκλήρου τον εργοδότη.

Επιπλέον όταν ο εργαζόμενος χρησιμοποιεί μεταφορικό μέσο δικής του ιδιοκτησίας, νομής ή κατοχής, ο εργοδότης καταβάλλει πρόσθετη μηνιαία αποζημίωση κίνησης, χρήσης και συντήρησης του οχήματος ίση με το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του νόμιμου κατώτατου μηνιαίου μισθού ή της προκύπτουσας αναλογίας σε περίπτωση μερικής απασχόλησης.

Η αποζημίωση αυτή δεν υπόκειται σε ασφαλιστικές εισφορές, καταβάλλεται από τους εργοδότες μέσω τραπεζικού λογαριασμού, και αποτυπώνεται διακριτά στα χορηγούμενα εκκαθαριστικά σημειώματα αποδοχών του.