«Η υπουργός Νίκη Κεραμέως, θέλει να αξιολογηθούν οι σχολικές μονάδες, ενώ δεν έχουν έρθει ακόμα όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, ενώ δεν έχει φροντίσει το υπουργείο να υπάρχει υλικοτεχνική υποδομή, ενώ δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο για την μη μετάδοση του κορονοϊού. Αν η ίδια και το υπουργείο αξιολογηθούν, θα πάρουν πολύ χαμηλό βαθμό. Ας πάψουν λοιπόν να διαδίδουν πως δήθεν οι εκπαιδευτικοί είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση γενικά γιατί δεν ισχύει» λέει στο tvxs.gr o αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Θοδωρής Μαλαγάρης, σε μια συνέντευξη με αφορμή τις πολύ τεταμένες σχέσεις του υπουργείου Παιδείας με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Ads

Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους επαναλαμβάνοντας τα αιτήματα τους παρά τις αγωγές που δέχονται από την υπουργό.

«Πρωτοφανής αυταρχικότητα και αδιαλλαξία. Αντιμετωπίζουν τους εκπαιδευτικούς σαν μπαχαλάκηδες»

Δύο  μέρες μετά το συλλαλητήριο των εκπαιδευτικών που αντιμετωπίστηκε με βία και δακρυγόνα, ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ δηλώνει πως οι ομοσπονδίες είναι αποφασισμένες να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, με νέο συλλαλητήριο την ερχόμενη εβδομάδα, να προχωρήσουν στην άσκηση ένδικων μέσων για να προσβάλουν την την πρωτόδικη απόφαση που κήρυξε την απεργία τους, παράνομη και καταχρηστική αλλά και σε νέα απεργιακή κινητοποίηση.

Ads

«Είναι η πρώτη φορά, που μια υπουργός που έχει απέναντι της όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, μαθητές και εκπαιδευτικούς όλων των πολιτικών αποχρώσεων, απαντά με αγωγές, μας βλέπει με το σταγονόμετρο και δεν έχει κάνει δεκτό κανένα από τα αιτήματα μας. Και όταν βγαίνουν στους δρόμους οι δάσκαλοι  των παιδιών, τους υποδέχονται με ΜΑΤ. Μας έκλεισαν αναίτια τον δρόμο για το Σύνταγμα» λέει ο Θ. Μαλαγάρης και προσθέτει:

«Δεν είμαστε τρομοκράτες, είμαστε δάσκαλοι και καθηγητές. Φάγαμε απρόκλητα τα δακρυγόνα της ζωής μας σαν να είμαστε μπαχαλάκηδες. Σε ελάχιστο διάστημα, από τον Αύγουστο και μετά, η κ. Κεραμέως κατέφυγε δύο φορές στα δικαστήρια για να επιβάλλει την άποψη της, γιατί δεν έχει δυνατότητα να πείσει τον κλάδο. Δεν υπάρχει τέτοιο προηγούμενο υπουργού, που να επιμένει να μην επιλέγει δημοκρατικές διαδικασίες».

Στην ερώτηση πως ερμηνεύει την πρωτόδικη απόφαση του δικαστηρίου που έβγαλε παράνομη την απεργία, απαντά: «Να ξεκαθαρίσουμε ότι απείχαμε μόνο από τις ώρες της αξιολόγησης. Όχι από τη διδασκαλία και τα διοικητικά μας καθήκοντα. Η απεργία μας βγήκε παράνομη με τον νόμο Χατζηδάκη, που προβλέπει συμμετοχή σε διάλογο πριν προχωρήσουμε σε αποχή και ποσοστό ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας. Εφόσον λοιπόν, δεν απέχουμε από το διδακτικό έργο και τα διοικητικά καθήκοντα, για ποιο ποσοστό ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας μιλάνε; Διδάσκουμε κανονικά. Συμβαίνουν ακατανόητα πράγματα!» λέει ο Θ.Μαλαγάρης

«Πως θα αξιολογήσουν σχολεία χωρίς καθηγητές και υποδομές;»

Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, έχουν να κάνουν με το περιεχόμενο των σπουδών, την ασφάλεια στα σχολεία εν μέσω πανδημίας και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

«Το υπουργείο Παιδείας, σε αντίθεση με όσα έχουν πράξει τα αντίστοιχα υπουργεία σε άλλες χώρες, που έχουν φροντίσει τουλάχιστον για την αραίωση των τμημάτων, επιμένει όχι απλά να μην λαμβάνει μέτρα για την μη μετάδοση του ιού, αλλά να λαμβάνει παράλογα και επικίνδυνα μέτρα όπως το ότι κάθε τμήμα θα κλείνει μόνο εφόσον τα κρούσματα είναι 50+1%. Δηλαδή Σε μία αίθουσα 28 παιδιών, στα 14 κρούσματα, είμαστε ασφαλείς και στα 15 όχι. Ποιος επιστήμονας τα λέει αυτά; Θέλουμε να πιστεύουμε πως δεν είναι η θέση των ειδικών αυτές οι αντιεπιστημονικές απόψεις, αλλά του υπουργείου» λέει ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Σε σχέση με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων διευκρινίζει πως:

«Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε αντίθετοι στην αξιολόγηση. Αν ήταν έτσι, δεν θα είχαμε δεχτεί ως ομοσπονδία τον νόμο ΣΥΡΙΖΑ για την αξιολόγηση. Είπαμε ναι, γιατί ήταν κοντά στα αιτήματα του κλάδου. Έχουμε καταγράψει προτάσεις εδώ και πολλές δεκαετίες, θέσεις που έχουν επικαιροποιηθεί άρα είναι μύθος ότι φοβόμαστε την αξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί θέλουν την αναβάθμιση και της διαδικασίας και των σχολείων. Όμως η κατεύθυνση της υπουργού είναι άλλη. Επιθυμούν να χειραγωγήσουν τους εκπαιδευτικούς και να περιορίσουν την εκπαιδευτική ελευθερία, να συγχωνεύσουν και να κλείσουν σχολεία.

Εμείς ζητάμε χρόνια την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και στο γνωστικό τους αντικείμενο αλλά και στις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους. Ζητάμε κάλυψη των υλικοτεχνικών αναγκών της κάθε σχολικής μονάδας και επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό.

Η κ. Κεραμέως έρχεται να αξιολογήσει σχολεία, στα οποία δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα καθηγητές και τα παιδιά κάνουν 5ωρα μαθήματα λόγω των κενών κι έχουμε μπει τον Οκτώβρη. Σχολεία που δεν έχουν τα βασικά: Αίθουσες, εργαστήρια, εποπτικά μέσα. Όταν απουσιάζουν όλα αυτά, τι ακριβώς θα αξιολογήσουμε; Εφόσον δεν έχει προηγηθεί η κάλυψη των αναγκών που είναι υποχρέωση της πολιτείας, τι θα συζητήσουμε;

Θέλουμε αναβαθμισμένη εκπαίδευση. Αν δεν αυξηθεί η χρηματοδότηση, αν δεν υπάρχει προσωπικό και δομές υποστηρικτικές ώστε να βοηθιούνται όλοι οι μαθητές και να μην αναπαράγουν τις αδυναμίες τους, όπως συμβαίνει σε όλα τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα, για ποια αξιολόγηση μιλάμε;

Δεν θα δεχτούμε ποτέ την λογική του υπουργείου, την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε καλά και κακά, πράγμα το οποίο θα οδηγήσει σε συγχωνεύσεις, λουκέτα και υποχρηματοδότηση. Ας κάνει λοιπόν η πολιτεία τη δουλειά της».