Σύσσωμη η αντιπολίτευση αναμένεται να καταψηφίσει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την τροποποιημένη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ Α.Ε. με την οποία μεταβιβάζεται το 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco. Άλλωστε, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν το σχέδιο νόμου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, όπου θετική ψήφο έδωσαν μόνο οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Ads

ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ κατέθεσαν αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία, η οποία πρόκειται να διεξαχθεί αύριο, Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου, στις 12:00, στην Ολομέλεια.

Οι αντιδράσεις αντιπολίτευσης, αλλά και των δήμων της περιοχής, έγκεινται στη μη τήρηση της Σύμβαση του 2016 επί ΣΥΡΙΖΑ. Σε αυτήν υπήρχε ένας βασικός όρος, ότι για να πάρει και το 16% των μετοχών η Cosco θα έπρεπε εντός 5ετίας να έχει εκτελέσει 11 υποχρεωτικά έργα υποδομής. Τα έργα αυτά δεν υλοποιήθηκαν και σύμφωνα με εκθέσεις ανεξάρτητου μηχανικού αυτό συνέβη με αποκλειστική ευθύνη της ίδιας της εταιρείας και όχι του Δημοσίου. Ωστόσο η κυβέρνηση της ΝΔ, αν και η εταιρεία δεν τήρησε τη συμφωνία, αποφάσισε να προχωρήσει στη μεταβίβαση. 

Πλακιωτάκης: Η τροποποίηση διασφαλίζει τα συμφέροντα του Δημοσίου

Ads

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, στην ομιλία του στη Βουλή για την κύρωση της τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., ανέφερε πως η τροποποίηση της σύμβασης διασφαλίζει τα συμφέροντα του Δημοσίου.

Ειδικότερα, τόνισε: «Η κυβέρνηση θεωρεί την επένδυση του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά κομβικής σημασίας για την πόλη, την τοπική κοινωνία, την εθνική οικονομία, αλλά και τη γεωστρατηγική θέση της πατρίδας μας στην ευρύτερη περιοχή. Με την τροποποίηση της σύμβασης Σύμβασης του 2016, διασφαλίζουμε την εξέλιξη της επένδυσης, διασφαλίζουμε τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, διασφαλίζουμε πολλά και σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία και την τοπική κοινωνία».

Πρόσθεσε πως «έχει καθυστερήσει το πρόγραμμα υποχρεωτικών επενδύσεων, αφού το συμβασιοποιημένο κομμάτι είναι πολύ κοντά στο 90%, αλλά το ποσοστό ολοκλήρωσης των έργων ανέρχεται στο 33,9%. Οι αιτίες της καθυστέρησης είναι πολλές και σύνθετες και – προφανώς – σε περίπτωση διαμάχης μεταξύ των δύο πλευρών, θα έκριναν τα δικαστήρια ποιες ήταν και κατά πόσο κάθε μία θα οφειλόταν σε υπαιτιότητα της μίας, της άλλης ή και των δύο πλευρών».

Έντονες αντιδράσεις

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ραγκούσης, επεσήμανε πως πρόκειται για  «μια Σύμβαση απάτης για το Δημόσιο, την πειραϊκή κοινωνία, για τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις».

Χαρακτήρισε ως «αθλιότητα», το «ψευτο-επιχείρημα» της κυβέρνησης ότι απαιτείται να δοθεί παράταση εκτέλεσης των έργων εξ αιτίας των καθυστερήσεων από δικαστικές προσφυγές. Καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι «εξαπάτησε το Ελεγκτικό Συνέδριο, την κοινωνία και σήμερα προσπαθείτε να εξαπατήσετε τη Βουλή και τους βουλευτές» πως η ευθύνη των έργων που δεν πραγματοποίησε η COSCO δεν ήταν υπαιτιότητά της προήλθε αλλά από εξωγενείς παράγοντες, παρότι υπάρχει αντίθετη σχετική απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανέφερε πως υπάρχει ένας τρίτος δρόμος, «να δείτε με φιλική διάθεση τις καθυστερήσεις, να διαπραγματευτείτε μια ενδεχόμενη παράταση για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων που θα μπορούσαν να είχαν προχωρήσει και δεν είναι υπαιτιότητα της COSCO, αλλά να μην εκχωρήσετε το 16% των μετοχών. Αυτό θα υπηρετούσε το δημόσιο συμφέρον».

Το 16%, είπε ο κ. Ραγκούσης, ήταν «η ασπίδα για την κοινωνία και την οικονομία» αλλά εσείς «παραδίδεται το τελευταίο πυρηνικό όπλο που είχε στα χέρια της η κοινωνία και η Πολιτεία. Παραδίδεται και το τελευταίο όπλο που είχαμε και αυτή την ύστατη ώρα έχετε τη δυνατότητα να αποσύρετε αυτή τη σύμβαση-απάτη, να επαναδιαπραγματευθείτε με την COSCO και να διασφαλίσετε νομικά ότι για να της δοθεί το 16% δεν θα κατασκευάσει ναυπηγείο, ότι δεν θα διεκδικήσει την κατασκευή Mall, δεν θα προχωρήσει σε τέταρτο προβλήτα, θα σεβαστεί τους αρχαιολογικούς χώρους, το περιβάλλον και θα πάψει να στήνει μονοπώλια».

Δυσφορία των φορέων

Τις απόψεις τους για την τροποποίηση της σύμβασης του Δημοσίου με τον ΟΛΠ Α.Ε. και το σχετικό νομοσχέδιο που τελεί υπό συζήτηση, εξέφρασαν χθες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης του Πειραιά, καθώς και παραγωγικών και κοινωνικών φορέων της περιοχής.

Δήμαρχος Πειραιά: Τα περισσότερα ζητήματα δεν έχουν εισακουστεί

Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ανέφερε πως τα περισσότερα ζητήματα που θέτει η τοπική αυτοδιοίκηση σε σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης, δυστυχώς δεν έχουν εισακουστεί, και «δεν έχει υπάρξει διαβούλευση όπως περιμέναμε». Το άγχος της τοπικής αυτοδιοίκησης, είπε, δεν είναι αν το 51% των μετοχών της Cosco στην ΟΛΠ Α.Ε. θα ανέβει στο 67%. Υπήρχαν όμως επενδύσεις, που θα μπορούσαν να έχουν προχωρήσει ήδη και οι οποίες έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία για την κοινωνία.

Σημασία έχει ότι τα έργα δεν προχώρησαν και αυτό είναι κρίσιμο, τόνισε ο κ. Μώραλης, προσθέτοντας ότι «ως δήμαρχος του Πειραιά δεν πιστεύω ότι φέρει καμία ευθύνη το ελληνικό Δημόσιο για αυτές τις καθυστερήσεις, διότι θεμιτά είναι δικαίωμα όλων των κατοίκων να προσφεύγουν όταν εκείνοι κρίνουν ότι κάτι είναι στραβό – και τα ελληνικά δικαστήρια θα πρέπει να αποφασίσουν σε κάποιο σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε ή να σταματήσει ή να προχωρήσει ένα έργο. Η στασιμότητα δεν βοηθάει κανέναν, ούτε την επένδυση, ούτε την πολιτεία, ούτε το επιχειρείν». Λάθος επίσης χαρακτήρισε ο κ. Μώραλης τη μείωση της εκπροσώπησης της τοπικής αυτοδιοίκησης στο ΔΣ της ΟΛΠ ΑΕ. Η σύμβαση παραχώρησης του 2016, ήταν για την τοπική αυτοδιοίκηση μια κακή σύμβαση – και αυτό συνεχίζεται, σημείωσε.

Δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας: Η Cosco δεν έχει εκπληρώσει τη βασική της υποχρέωση

Ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος, ανέφερε πως με την τροποποίηση αυτή μεταφέρεται ένα επιπλέον ποσοστό του 16% στην Cosco, χωρίς εκείνη να έχει εκπληρώσει τη βασική της υποχρέωση. Κάποια στιγμή, είπε, θα πρέπει να γίνει ένας λογαριασμός και να δούμε αυτά τα 5 χρόνια τι μπήκε στο ελληνικό Δημόσιο και τι στα ελληνικά ταμεία από αυτήν την επιλογή. Η συμφωνία αυτή, ανέφερε ο δήμαρχος, έτσι και αλλιώς από την αρχή ήταν μια κακή σύμβαση παραχώρησης για εμάς.

Σημείωσε ότι υπεύθυνοι για τις καθυστερήσεις των έργων δεν είναι οι πολίτες που διαμαρτύρονται και προσφεύγουν στα δικαστήρια, αλλά οι επιλογές που έχουν γίνει, και οι οποίες δεν σέβονται περιβαλλοντικά κάποια πράγματα.

Δήμαρχος Περάματος: Αντίθετος στην πρόταση της κυβέρνησης

Ο δήμαρχος Περάματος, Γιάννης Λαγουδάκης, εξέφρασε με τη σειρά του την αντίθεσή του στην πρόταση της κυβέρνησης να μεταβιβάσει ένα επιπλέον 16% στην Cosco, αφού η εταιρεία δεν έχει υλοποιήσει σημαντικές υποχρεώσεις για την εκτέλεση έργων ύψους 293.130.000 εκατ. ευρώ, και εκτίμησε πως με το σχέδιο αυτό, που εισάγεται προς ψήφιση στη Βουλή, κατά την άποψή μας, επιδιώκεται η τροποποίηση της αρχικής σύμβασης παραχώρησης προς όφελος της Cosco και σε βάρος των συμφερόντων του ελληνικού Δημοσίου.

Απαλλάσσει, είπε, την εταιρεία, από την καταβολή των ποινικών ρητρών και από μία σειρά από υποχρεωτικά έργα που θα έπρεπε ήδη από τις αρχές του Αυγούστου να έχουν ολοκληρωθεί. Χάνουμε, είπε ο δήμαρχος, «την τελευταία ασφαλιστική δικλείδα για την πρόοδο και την ολοκλήρωση απαραίτητων έργων για την ευρύτερη περιοχή» και επέρχονται αρνητικές συνέπειες και για τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις της ζώνης, για όλους τους παραγωγικούς κλάδους που συνδέονται με το λιμάνι, αλλά κυρίως για τους εργαζόμενους». Παράλληλα, η σύμβαση «στέλνει ένα λάθος μήνυμα και στους υπόλοιπους επενδυτές, πως μπορούν να συμπεριφέρονται ανεξέλεγκτα στη χώρα μας, καθώς δεν είναι υποχρεωμένοι να τηρούν αυτά που έχουμε συμφωνήσει».

Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά: Δεν υπάρχει ανταποδοτικότητα της επένδυσης προς τις τοπικές κοινωνίες

Η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Σταυρούλα Αντωνάκου, σημείωσε πως από το 2016, βασικό αίτημα της Αυτοδιοίκησης ήταν να υπάρξει μια ανταποδοτικότητα της επένδυσης προς τις τοπικές κοινωνίες και συνεργασία με τις ελληνικές επιχειρήσεις. Διανύοντας τον πέμπτο χρόνο σήμερα, δεν υπάρχουν απτά δείγματα που να το αποδεικνύουν. Η υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων κυμαίνεται περίπου στο 34%. Και ναι μεν η επέκταση του προβλήτα της κρουαζιέρας μπορεί να έχει καθυστερήσει λόγω των δικαστικών προσφυγών, αλλά οι υπόλοιπες όμως υποχρεωτικές επενδύσεις έπρεπε να έχουν γίνει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι είναι τώρα.

Εξέφρασε προβληματισμό ότι με τη νέα τροποποίηση προβλέπεται η αντικατάσταση των έργων των πρώτων υποχρεωτικών επενδύσεων με άλλα έργα ίσης αξίας και κόστος αναφοράς και αναρωτήθηκε πώς θα αποφασίζονται αυτές οι αντικαταστάσεις και ποιος ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης σε αυτά. Παράλληλα, επισήμανε μεταξύ άλλων πως ο δήμος Πειραιά, για πρώτη φορά στην ιστορία του, θα μείνει χωρίς εκπρόσωπο στο ΔΣ του ΟΛΠ – θέση που μέχρι τώρα κατείχε διαχρονικά ο εκάστοτε δήμαρχος της πόλης.

Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά: Υπάρχουν εύλογες αντιρρήσεις

Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, Γιώργος Σταματογιάννης, αναγνώρισε πως μετά τον υποχρεωτικό προσυμβατικό έλεγχο που έκανε το Ελεγκτικό Συνέδριο, το ανώτατο δικαστήριο γνωμοδότησε πως δεν υπάρχει πρόβλημα νομιμότητας για την συγκεκριμένη τροποποίηση της σύμβασης. Τόνισε όμως, πως εάν η COSCO είχε εκτελέσει τις υποχρεώσεις της σε έργα, τότε θα ήταν ώριμο σήμερα να δοθεί αβίαστα και το περαιτέρω 16%.

 «Πιστεύω», είπε, «πως υπάρχουν πραγματικά σοβαρά ερωτηματικά και εύλογες αντιρρήσεις σε σχέση με το κατά πόσο πράγματι, αυτή τη στιγμή, οι τροποποιήσεις αυτές της σύμβασης δημιουργούν ένα περιεχόμενο που μπορεί να αλλοιώνει και τη φύση ακόμα και αυτής της αρχικής σύμβασης. Γι’ αυτό θα πρέπει να την δούμε λίγο πιο προσεκτικά σε σχέση με την νομική της θεμελίωση», σημείωσε.

Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά: Υπάρχουν επιφυλάξεις

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, ανέφερε πως με αυτή την τροποποίηση, ουσιαστικά δίνεται μια δεύτερη αλλά και τελευταία ευκαιρία για την πραγματοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων, για τις οποίες έχει δεσμευτεί η ΟΛΠ Α.Ε.. Προς το παρόν, είπε, επιφυλασσόμεθα και περιμένουμε να διαπιστώσουμε, αν η τελευταία τροποποίηση της σύμβασης θα οδηγήσει στην έγκαιρη ολοκλήρωση του 90% των συμβασιοποιημένων υποχρεωτικών αλλά και των προαιρετικών επενδύσεων, και ευελπιστούμε ότι αυτός ο φιλικός διακανονισμός θα εκτιμηθεί από τον επενδυτή την Cosco ανάλογα, και θα προσδώσει στο μέλλον την αναμενόμενη οικονομική ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά, και στις πόλεις την απασχόληση, την επιχειρηματικότητα, και κυρίως την ελληνική οικονομία.

 Κάλεσε δε, όλους να σκεφτούν: Τελικά θέλουμε ή δεν θέλουμε τα υποχρεωτικά έργα να ολοκληρωθούν; Θέλουμε ή δεν θέλουμε τα προαιρετικά έργα να ολοκληρωθούν; Και αν θέλουμε, τα θέλουμε όλα ή επιλεκτικά; Υπενθύμισε δε, πως η άσκηση των ποινικών ρητρών θα ήταν 44 εκατομμύρια, όσες είναι και οι εγγυήσεις (το 20% των 220 εκατομμυρίων).

Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοπλιστών Πλοίων: Δεν υπάρχει ίχνος εμπορικής συνεργασίας με τα μέλη μας

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοπλιστών Πλοίων, Νίκος Μαυρίκος, ανέφερε πως είμαστε ασφαλώς υπέρ της επένδυσης και αναγνωρίζουμε την ανάπτυξη που έχει επέλθει στον λιμένα, καθώς και την ομαλότητα στη διακίνηση, τόσο του εισαγωγικού, όσο και του εξαγωγικού εμπορίου. Διαφωνούμε όμως στην παραχώρηση του port authority, παρ’ όλο που ξέρουμε ότι αυτό δεν μπορεί να αλλάξει. 

Έχουμε επίσης διαπιστώσει την αυθαίρετη, υπέρμετρη αύξηση κατά 60% στα κόστη εισόδου. Δεν υπάρχει επίσης, ίχνος σχεδόν εμπορικής συνεργασίας με τα μέλη μας, παρά το γεγονός ότι είμαστε πελάτες του ΟΛΠ – και ο προβληματισμός είναι, πως αν μέχρι σήμερα αντιμετωπίζουμε ή διαπιστώνουμε αυτήν τη συμπεριφορά, τι θα συμβεί εάν λάβει και το υπόλοιπο πακέτο, το λεγόμενο 16%».

Αντιπρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος: Λίγα πράγματα μπορούν να αλλάξουν

Ο αντιπρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Αλεξανδράτος, ανέφερε ότι είτε το ποσοστό της παραχώρησης στον επενδυτή είναι 51%, είτε 67%, λίγα πράγματα πιθανώς να μπορούν να αλλάξουν, καθώς κατέχει την πλειοψηφία. Επισήμανε ότι με την επένδυση ο ΟΛΠ δεν έχει γίνει ανταγωνιστικός. «Αντίθετα, έχουμε πολλά παράπονα από μέλη μας».

Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων της Ναυπηγικής Βιομηχανίας – ΣΕΝΑΒΙ: Το χρήμα της Cosco δεν έχει πέσει στον Πειραιά
 
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων της Ναυπηγικής Βιομηχανίας – ΣΕΝΑΒΙ, Βασίλης Κανάκης, καταλόγισε ευθύνες στο ελληνικό Δημόσιο για τις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις που δεν έγιναν. Ο επενδυτής, επί πέντε χρόνια “δεν έχει κουνήσει μια πέτρα” στη ναυτοεπισκευαστική ζώνη. Το ζεστό χρήμα της COSCO δεν έχει πέσει στον Πειραιά, και μια λάμπα να θέλουν να αλλάξουν, τη φέρνουν από την Κίνα.

Η ανεξέλεγκτη συμπεριφορά του επενδυτή, ανέφερε, πρέπει να τελειώσει και να μπει ένας φραγμός. Αναρωτήθηκε τι είδους ανεξάρτητος είναι ο εκτιμητής μηχανικός των έργων, όταν αυτός αμείβεται με δύο χιλιάρικα το μήνα και κατοικοεδρεύει μέσα στην COSCO. Πρότεινε δε, να υπάρχει ένας μεγάλος μηχανισμός, με τη συμμετοχή φορέων, τεχνικών επιμελητηρίων και του υπουργείου, προκειμένου να γίνεται αυτός ο έλεγχος και να είναι ουσιώδης.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά: Η μισή παραχώρηση μέχρι σήμερα έχει χαθεί

Ο πρόεδρος της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά, Φώτης Πράσσινος, υποστήριξε πως η μισή παραχώρηση μέχρι σήμερα έχει χαθεί, είναι ανενεργή, χωρίς απόδοση και όφελος για την τοπική και εθνική οικονομία.

Οι ναυπηγοεπισκευαστικοί χώροι πρέπει να παραμείνουν ως τέτοιοι και να βελτιωθούν, να γίνουν πιο φιλικοί προς το περιβάλλον και πιο ανταγωνιστικοί. Θα πρέπει να μην υπάρχουν παρερμηνείες μέσα στη σύμβαση και να δημιουργηθούν και οι κατάλληλες προϋποθέσεις για τις επιχειρήσεις μας, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχουμε κανένα αποτέλεσμα από αυτήν την επένδυση.
 
Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος: Η ιδιωτικοποίηση μας έβρισκε εξ αρχής αντίθετους

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος, Απόστολος Ντάλλας, είπε πως η ιδιωτικοποίηση αυτή που ξεκίνησε από το 2008, μας έβρισκε εξ αρχής αντίθετους, γιατί γινόταν μόνο με στόχο την είσπραξη χρημάτων και τίποτα άλλο. Κάτι που αποδείχθηκε και στην πράξη – και είναι κάτι που ακόμα ακόμα και η συγκεκριμένη σύμβαση, που υπογράφηκε σήμερα και που περνάει με νόμο, σε αυτό το συμπέρασμα οδηγεί.

Εκτίμησε πως και η παράταση που δίνεται, ουσιαστικά θα επιτείνει τις καθυστερήσεις του επενδυτή και οι υποχρεωτικές επενδύσεις θα πάνε στις καλένδες. Η συγκεκριμένη τροποποίηση της σύμβασης δεν προάγει την ιστορία των επενδύσεων στο λιμάνι και θα πρέπει η κυβέρνηση να ζητήσει τουλάχιστον διασφαλίσεις προς την κατεύθυνση αυτή.

Πρόεδρος του διοικητικού δυμβουλίου του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού (ΒΙΠΑΣ): Η ναυπηγοεπισκευή όμως κυνηγιέται αλύπητα

Ο πρόεδρος του διοικητικού δυμβουλίου του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού (ΒΙΠΑΣ) Γιάννης Πολυχρονόπουλος, ανέφερε πως ο Πειραιάς ζει από την ναυπηγοεπισκευή. Η ναυπηγοεπισκευή όμως κυνηγιέται αλύπητα. Οι Κινέζοι μπορεί να είναι πάρα πολύ καλοί στα container και είναι άξιοι συγχαρητηρίων γιατί έκαναν δουλειά μεγάλη, αλλά μπήκανε στην ναυπηγοεπισκευή γιατί θέλουν να την κλείσουν και να εξαφανιστούμε εμείς, υποστήριξε.

Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, Νίκος Ξουράφης, εξέφρασε την πλήρη αντίθεσή του στον σχεδιασμό και στο υπόλοιπο κομμάτι του ΟΛΠ που παραχωρεί η κυβέρνηση στην COSCO.  

Τέλος, ο δήμαρχος Σαλαμίνας Γιώργος Παναγόπουλος, εστίασε στα διαχρονικά αιτήματα του δήμου του που είναι η προστασία του αρχαιολογικού χώρου της Κυνόσουρας από την επένδυση.