Ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους και μετά από δυο χρόνια πανδημίας, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να προχωρήσει σε συγχώνευση τμημάτων στα σχολεία, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων από γονείς και εκπαιδευτικούς.

Ads

Όπως καταγγέλλεται, αντί να προσληφθούν εκπαιδευτικοί, διευρύνονται τα τμήματα, την ίδια ώρα που τα παιδιά έχουν μαθησιακά κενά και ταυτόχρονα θα έπρεπε να μην συνωστίζονται επιπλέον εν μέσω πανδημίας.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας με αρχείο excel, την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου, ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα. Από τη Θεσσαλονίκη, τα Δωδεκάνησα, τα Χανιά, την Ανατολική Αττική, τα Ιωάννινα, την Κορινθία, την Ηλεία, τη Γ΄ Αθήνας, τη Φωκίδα, τη Σάμο, τη Ζάκυνθο, την Κέρκυρα πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες από εκπαιδευτικούς και εκπροσώπους των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων για μαζική μείωση τμημάτων, όπως επισημαίνει και το Alfavita.gr.

Τα τελευταία 24ωρα στις τοπικές κοινωνίες επικρατεί αναβρασμός με τους συλλόγους γονέων και τις τοπικές ενώσεις εκπαιδευτικών να αντιδρούν οργισμένα.

Ads

Παράλληλα, εξαθέσια σχολεία υποβαθμίζονται σε τετραθέσια, τριθέσια σε διθέσια, διθέσια σε μονοθέσια, ολοήμερα τμήματα κλείνουν ή υποβαθμίζονται, ενώ πολλοί εκπαιδευτικοί σε υποχρεωτικές μετακινήσεις, ανατρέποντας τον εργασιακό και οικογενειακό τους προγραμματισμό.

Όπως υποστηρίζει το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. των Αγωνιστικών Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε., «αντί το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι χιλιάδες εκπαιδευτικές ανάγκες, προσπαθούν να καλύψουν τα κενά, με τεχνάσματα και τερτίπια που επιφέρουν αρνητικές παιδαγωγικές συνέπειες, με συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς. Η κα Κεραμέως, που πλέον είναι φανερό ότι βρίσκεται σε πανικό από τη μαζική απόρριψη της εκπαιδευτικής πολιτικής της και της κυβέρνησης της ΝΔ με το συγκλονιστικό 75% συμμετοχής των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία».

Παραδείγματα

Στη Σάμο, συγχωνεύουν 4 τμήματα με 21 παιδιά το καθένα σε 3 με 28.

Σε Γυμνάσιο του Περιστερίου τα μέχρι πρότινος τέσσερα τμήματα της τελευταίας τάξης συγχωνεύονται σε τρία, με τον αριθμό των παιδιών να διαμορφώνεται πλέον στα 25-27 άτομα.
Η ΕΛΜΕ Ηλείας καταγγέλλει σαρωτικές συγχωνεύσεις τμημάτων στην Ηλεία σε 18 σχολεία. Σε κατάληψη τριών σχολείων μαζί με τους γονείς τους προχώρησαν οι μαθητές σε Πύργο και Πελόπιο το πρωί της Τετάρτης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Στη Ζάκυνθο, όπως ενημερώνει η ΕΛΜΕ Ζακύνθου, συγχωνεύει τμήματα σχεδόν στα μισά σχολεία, φτιάχνοντας τμήματα ακόμα και με 28 μαθητές.

Στην Κέρκυρα, όπως ενημερώνει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας το υπουργείο απαιτεί να κλείσουν, ούτε λίγο-ούτε πολύ, 43 τμήματα Γενικής Παιδείας.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χαλκιδικής Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ σε ανακοίνωσή του επισημαίνει: «Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα, στον νομό Χαλκιδικής, το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε συγχωνεύσεις τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία: Νέων Ρόδων, Ουρανούπολης, Παλαιοχωρίου, Στανού, Αμμουλιανής, Καλάνδρας, Πολύχρονου, Νέας Σκιώνης, Φούρκας, Χανιώτης, Αφύτου, Αγίου Μάμα, Πορταριάς, Ειδικό Προποντίδας, Ειδικό Πολυγύρου, Σιλάτων, Ν. Πλαγίων και Βραστάμων».

Αντίστοιχες είναι οι διαμαρτυρίες των γονιών του Γυμνασίου Αγίας Παρασκευής Λέσβου προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης καθώς όντας στα μέσα Οκτώβρη η Α’ και η Β’ Γυμνασίου δεν έχουν φιλόλογο, ενώ ελλείψεις εκπαιδευτικών υπάρχουν και σε άλλα μαθήματα (Β’ Ξένη Γλώσσα, Θρησκευτικά, Πληροφορική, Τεχνολογία, Μουσική). Και αντί να καλυφθούν οι ελλείψεις τους θα συγχωνευτούν τα τμήματα της Α’ και Β’ τάξης σε ένα τμήμα για την κάθε τάξη με 25 και 28 μαθητές αντίστοιχα.

Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προχώρησε την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου, σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, αντιδρώντας στις συγχωνεύσεις.  Αναφέρεται ιδιαίτερα στο 11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου συγχωνεύονται στην Α’ και στη Β’ τάξη τα 3 τμήματα της κάθε τάξης με αποτέλεσμα να δημιουργούνται 4 υπερμεγέθη τμήματα, 2 των 26 και 27 μαθητών στην Α’ και 2 των 27 μαθητών στη Β’ τάξη.