Την επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων που έχουν διατεθεί για συγχρηματοδότηση της ανακατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής από Έδεσσα προς Φλώρινα και Κοζάνη, στη Δυτική Μακεδονία, θέτει ως πιθανό ενδεχόμενο η Κομισιόν. Η είδηση έρχεται ως αποτέλεσμα της γραπτής ερώτησης του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλη Τρεμόπουλου, ο οποίος είχε φέρει στο ευρωκοινοβούλιο το θέμα της διακοπής της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Φλώρινας με την Έδεσσα και τη Θεσσαλονίκη, στα πλαίσια των περικοπών στα δρομολόγια του ΟΣΕ.

Ads

Συγκεκριμένα, στην γραπτή του απάντηση προς τον ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων, ο Επίτροπος Μεταφορών και αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Siim Kallas, αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει ενημέρωση και εξηγήσεις από τις ελληνικές αρχές. Σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί η αναστολή των δρομολογίων στη γραμμή για την οποία διατέθηκαν κοινοτικοί πόροι, θα ζητηθεί η επιστροφή μέρους του ποσού από την Ελλάδα.

Ακόμα ο κ. Kallas διευκρίνισε πως όταν μία σιδηροδρομική γραμμή δεν είναι κερδοφόρα, τότε οι δημόσιες αρχές έχουν το δικαίωμα να συνάπτουν σύμβαση με σιδηροδρομικές εταιρείες για την εκτέλεση των συγκεκριμένων δρομολογίων.

Ένα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα κίνημα, έχει δημιουργηθεί από τις 30 Ιανουαρίου, όταν και διακόπηκαν τα δρομολόγια στη Φλώρινα και την ευρύτερη περιοχή της. Το σύνολο σχεδόν της τοπικής κοινωνίας διεκδικεί δυναμικά την επιστροφή του τρένου. Ενδεικτικό είναι ότι την πρώτη κιόλας μέρα της εκστρατείας, τη σχετική έκκληση υπέγραψε μέσα σε λίγες ώρες το 1/3 του πληθυσμού της πόλης.

Ads

Όπως ανέφερε ο κ. Τρεμόπουλος , «οι πολίτες της Φλώρινας το έχουν ήδη αναδείξει με τη πρωτόγνωρη κινητοποίησή τους, που αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο σημαντικά κινήματα για την υπεράσπιση των συλλογικών αγαθών». Επίσης, πρόσθεσε ότι «η απάντηση της Κομισιόν στην παρέμβαση μας στο ευρωκοινοβούλιο, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι αν δε σταματήσει άμεσα ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Φλώρινας και της Δ. Μακεδονίας η χώρα κινδυνεύει να υποστεί σοβαρό οικονομικό πλήγμα. Είναι αδιανόητο, στις σημερινές συνθήκες, να επιστρέφουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, επειδή η κυβέρνηση και η τοπική αυτοδιοίκηση δε βρίσκουν την πολιτική βούληση να διαθέσουν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που απαιτούνται για την επανέναρξη των δρομολογίων».