«Από αυτή την κάλπη, θα κριθεί αν θα µπουν οι βάσεις για µια αυτοδύναµη κυβέρνηση, ευέλικτη και αποτελεσµατική ή αν η χώρα θα µπει σε περιπέτειες» τονίζει στο tvxs η πρώην και εκ νέου υποψήφια βουλεύτρια του κόμματος της ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης, Άννα Ευθυμίου.

Ads

Αναφορικά δε με τη μάστιγα των κόκκινων δανείων και την καλύτερη λειτουργία του εξωδικαστικού μηχανισμού, εκφράζει την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι δύο προτάσεις της νομοθετήθηκαν από την κυβέρνηση.

Πρόκειται για τη διεύρυνση της οµπρέλας προστασίας και για τον οφειλέτη που έχει µία και µοναδική οφειλή αλλά και να αιτιολογείται η µη συναίνεση τόσο από την πλευρά των χρηµατοδοτικών φορέων όσο και από την πλευρά των δανειοληπτών στην πρόταση ρύθµισης που παράγει ο αλγόριθµος του εξωδικαστικού µηχανισµού. Θυμίζει δε τις πρωτοβουλίες της για την επανένταξη των κακοποιηµένων γυναικών στην αγορά εργασίας οι οποίες έγιναν επίσης αποδεκτές.

Κυρία Ευθυµίου, το τελευταίο κύµα µετρήσεων της κοινής γνώµης αποτυπώνει το άνοιγµα της ψαλίδας υπέρ της Ν.Δ. στα σκέλη της πρόθεσης ψήφου και της παράστασης νίκης. Αν επικρατήσει η Ν.Δ.-σε πιθανές δεύτερες κάλπες- χωρίς αυτοδυναµία θα οδηγηθούµε σε αλλεπάλληλες εκλογικές αναµετρήσεις, όπως υποστηρίζει η αντιπολίτευση; Ποιοι είναι οι δυνητικοί κυβερνητικοί εταίροι της παράταξης; 

Ads

Πράγµατι, διαβάζω κι εγώ τα αποτελέσµατα των δηµοσκοπήσεων που αποτυπώνουν άνοιγµα της ψαλίδας υπέρ της Ν.Δ.. Ωστόσο, γνωρίζετε καλά, όπως και όλοι µας, ότι τελικά το αποτέλεσµα κρίνεται στην κάλπη, η οποία και θα αναδείξει την πραγµατική βούληση του εκλογικού σώµατος. Στην παράταξή µου, έχουµε µπροστά µας µία κάλπη: αυτή της 21ης Μαΐου και είναι για µας, η πιο κρίσιµη. Είναι η κάλπη που θα αναδείξει το πρώτο κόµµα, το κόµµα που θα κυβερνήσει την επόµενη τετραετία και ποιος θα είναι στο «τιµόνι» της χώρας. Από αυτή την κάλπη, θα κριθεί αν θα µπουν οι βάσεις για µια αυτοδύναµη κυβέρνηση, ευέλικτη και αποτελεσµατική ή αν η χώρα θα µπει σε περιπέτειες. Εµείς ζητάµε αυτοδυναµία, για να µπορέσουµε απρόσκοπτα να εφαρµόσουµε τις δεσµεύσεις µας. Μια αυτοδύναµη κυβέρνηση έχει άλλες δυνατότητες ως προς την πολιτική και την κοινωνική σταθερότητα, κάτι που, άλλωστε, προέχει σε κάθε περίπτωση. 

Κατά την παρουσίαση του προγράµµατος της Ν.Δ., ο κ. Μητσοτάκης δεν πραγµατοποίησε καµία µνεία για το ιδιωτικό χρέος και την προστασία της πρώτης κατοικίας. Νοµικοί υπολογίζουν πάνω από 120.000 πλειστηριασµούς µέχρι το τέλος του έτους. Πρέπει να ληφθούν πιο αποτελεσµατικά µέτρα ανακούφισης των πολιτών; 

Κάθε µέτρο που λαµβάνεται υπέρ της βελτίωσης της οικονοµικής κατάστασης των πολιτών, πόσω µάλλον των πιο ευάλωτων, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν νοµίζω ότι θα υπήρχε κυβέρνηση που θα µπορούσε να παρέµβει δυναµικά στο ιδιωτικό χρέος σήµερα στην Ελλάδα και δεν θα το έκανε.

Στην πολιτική, όµως, δεν µπορούµε να µιλάµε µε ευχολόγια, κυρίως όταν καταθέτουµε προτάσεις για ένα τόσο σοβαρό ζήτηµα. Τα ευχολόγια είναι αρεστά, κατά πόσο όµως είναι εφικτά, κοστολογηµένα και υλοποιήσιµα; Με βάση τον ισχύοντα νόµο για τον εξωδικαστικό µηχανισµό ρύθµισης οφειλών, που τέθηκε σε ισχύ από την κυβέρνηση της ΝΔ, µπορούν να ρυθµιστούν οι οφειλές άνω των 10.000 ευρώ σε έως και 420 δόσεις.

Επιπλέον, πρόσφατα τέθηκαν σε ισχύ πρωτοβουλίες για την προστασία των ευάλωτων από τις νέες αυξήσεις στα επιτόκια. Επίσης, µε σχετικές διατάξεις προβλέπεται η ρύθµιση οφειλών προς το δηµόσιο. Ειδικότερα, για το ιδιωτικό χρέος, ο νόµος ρύθµισης οφειλών και παροχής 2ης ευκαιρίας παρέχει τη δυνατότητα σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις να διευθετήσουν όλες τις οφειλές τους (Δηµόσιο, ασφαλιστικά ταµεία, τράπεζες, διαχειριστές δανείων και λοιπούς ιδιώτες πιστωτές), είτε µέσω ρύθµισης είτε και µέσω απαλλαγής. Συγχρόνως, υφίσταται ένα σαφές πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας.

Αρκετά έγκαιρα, µεταφέροντας και τις θέσεις των εκπροσώπων των δανειοληπτών, τόσο κατά την οµιλία µου για το νοµοσχέδιο του «µίνι ασφαλιστικού» όσο και κατά την οµιλία µου στη συζήτηση για τον Προϋπολογισµό του 2023 στην Ολοµέλεια της Βουλής, είχα τοποθετηθεί για τα «κόκκινα» δάνεια. Μάλιστα, είχα καταθέσει δύο προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία του εξωδικαστικού µηχανισµού.

Ειδικότερα, πρότεινα τη διεύρυνση της οµπρέλας προστασίας και για τον οφειλέτη που έχει µία και µοναδική οφειλή, ενώ πρότεινα και να αιτιολογείται η µη συναίνεση τόσο από την πλευρά των χρηµατοδοτικών φορέων όσο και από την πλευρά των δανειοληπτών στην πρόταση ρύθµισης που παράγει ο αλγόριθµος του εξωδικαστικού µηχανισµού. Νιώθω ιδιαίτερη ικανοποίηση, διότι οι προτάσεις µου αυτές τελικά νοµοθετήθηκαν από την κυβέρνηση, που παρακολουθεί στενά το θέµα αυτό.

Ωστόσο, θα επαναλάβω ότι οι όποιες παρεµβάσεις πρέπει να γίνονται µέσα στα επιτρεπόµενα νοµοθετικά και δηµοσιονοµικά όρια και για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να είµαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και υπεύθυνοι σε ό,τι προαναγγέλλουµε. 

Ως εργατολόγο, σας προβληµατίζει το γεγονός ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν αναφέρθηκε στην αναγκαία κατοχύρωσή των συλλογικών συµβάσεων εργασίας µε πλήρη επαναφορά των αρχών της ευνοϊκότερης ρύθµισης και της επεκτασιµότητας; Επίσης, ο κόσµος της εργασίας απαιτεί το ξεπάγωµα των τριετιών και τη στελέχωση του ΣΕΠΕ. 

Ο πρωθυπουργός µίλησε για αύξηση του µέσου µισθού πάνω από 25% µέσα στην τετραετία 2023 – 2027, δηλαδή στα 1.500 ευρώ από 1.170 ευρώ και αύξηση κατώτατου µισθού στα 950 ευρώ έως το 2027. Παράλληλα, έκανε λόγο για σταδιακή µείωση κατά µία επιπλέον µονάδα των ασφαλιστικών εισφορών και του µη µισθολογικού κόστους. Τοποθετήθηκε, επίσης, και για την εφαρµογή ψηφιακής κάρτας εργασίας σε όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως κλάδου ή µεγέθους, αλλά και για διενέργεια αυστηρών ελέγχων από την επιθεώρηση εργασίας για την απαρέγκλιτη τήρηση της εργατικής νοµοθεσίας.

Μάλιστα, προβλέπεται ανάρτηση εβδοµαδιαίας αναφοράς µε τους ελέγχους που γίνονται σε πανελλαδικό επίπεδο, ενώ σε ό,τι αφορά το ξεπάγωµα τριετιών, η κυβέρνηση και ο αρµόδιος υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης, ανακοίνωσε µε την αύξηση του κατώτατου µισθού, ότι η προσαύξηση λόγω προϋπηρεσίας θα ενεργοποιηθεί όταν η ανεργία, σε ετήσια βάση πέσει κάτω από το 10%.

Θεωρώ ότι όλες αυτές οι εξαγγελίες, που έρχονται να συνεχίσουν και να βελτιώσουν ακόµη περισσότερο τα βήµατα που έχουν γίνει, φαίνεται να έχουν τις δυνατότητες δηµιουργίας νέων προοπτικών στην αγορά εργασίας. 

Έχετε, στο παρελθόν, καταθέσει προτάσεις για την επανένταξη των κακοποιηµένων γυναικών στην αγορά εργασίας οι οποίες έγιναν αποδεκτές. Τα θέµατα βίας κατά των γυναικών, ο εργασιακός εκφοβισµός, η εκδικητική πορνογραφία συνιστούν έναν βασικό πυρήνα του δηµόσιου λόγου σας. Ποιες άλλες πρωτοβουλίες πρέπει να ληφθούν για την αντιµετώπιση της µάστιγας της κακοποίησης των γυναικών; 

Με ικανοποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι προτάσεις µου υλοποιήθηκαν από την κυβέρνηση σε αυτό το εξαιρετικά σηµαντικό θέµα που θέτετε. Πρόκειται για προτάσεις που κατέθεσα για τη µέριµνα από την Πολιτεία για την επανένταξη των κακοποιηµένων γυναικών στην αγορά εργασίας, αλλά και την αυστηροποίηση της ποινικής µεταχείρισης της εκδικητικής πορνογραφίας ως κακούργηµα, καθώς και την ενσωµάτωση της Σύµβασης 190 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την εξάλειψη της βίας και παρενόχλησης στο χώρο εργασίας.

Χιλιάδες γυναίκες σε όλο τον κόσµο δέχονται καθηµερινά λεκτική, σωµατική, ψυχολογική, οικονοµική ή σεξουαλική βία, που µερικές φορές φτάνει στο έγκληµα της γυναικοκτονίας. Η αντιµετώπιση του φαινοµένου αυτού, εκτός από τα µέτρα καταστολής του, βασίζεται κυρίως στην πρόληψη. Η σωστή ανατροφή των παιδιών µας µε υγιή πρότυπα, υπέρ της αγάπης και του αλληλοσεβασµού, αποτελούν ζητήµατα βαρύνουσας αξίας και αφορούν τόσο την ίδια την Πολιτεία όσο και την οικογένεια.

Μάλιστα, από το βήµα της Βουλής είχα προτείνει όλες οι γυναίκες του κοινοβουλίου να ενώσουµε τις δυνάµεις µας και να ενεργήσουµε µε τέτοιο τρόπο, ώστε δώσουµε ένα ηχηρό µήνυµα ότι προάγουµε τα υγιή πρότυπα σεβασµού της αξίας του ανθρώπου και όλων των φύλλων, καταδικάζοντας το πρότυπο του «νταή» άνδρα και της πατριαρχίας.