Παρατεταγμένα για όγδοη συνεχόμενη ημέρα παραμένουν τα φορτηγά και βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης σε κεντρικά σημεία σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ τα μπλόκα ενισχύονται. Παρουσία τεσσάρων εισαγγελέων θα πραγματοποιηθεί η πορεία τους την Τρίτη. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ αντιδρούν στην ψήφιση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος, το οποίο ψηφίζεται την Τρίτη. Σύμφωνα με τον Τύπο, περισσότερα από 840 φορτηγά και βυτιοφόρα βρίσκονται παραταγμένα στις εθνικές οδούς σε ολόκληρη τη χώρα.

Ads

Ουρές χιλιομέτρων είχαν σχηματιστεί από νωρίς το πρωί στο ρεύμα εισόδου της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου καθώς είχε απαγορευθεί η είσοδος στους οδηγούς φορτηγών και βυτιοφόρων προς την Αθήνα και για την αποφυγή αυτού του ενδεχομένου, οι αρχές έκλεισαν το δρόμο, με τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα εκτρέπονται προς την Αττική Οδό και τη Λεωφόρο Σχιστού.

Κανονικά διεξάγεται αυτή την ώρα η κυκλοφορία στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας. Νωρίτερα είχε προκληθεί μποτιλιάρισμα έπειτα από τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε στο 13ο χιλιόμετρο περίπου στις 06:00.

Οι οδηγοί ιδιοκτητών και βυτιοφόρων ζητούσαν από το πρωί να τους επιτραπεί να κάνουν πορεία προς τη Βουλή ή έστω να τους επιτραπεί να ανέβουν μέχρι την Πειραιώς και να κάνουν εκεί αναστροφή. Μετά από σχετική άδεια της αστυνομίας επετράπη να ξεκινήσει η πορεία και σύμφωνα με το πρόγραμμα της διαδρομής τους, αφού στρίψουν στην Κηφισού, μέσω Πέτρου Ράλλη θα επιστρέψουν πίσω στη Μαγούλα απ’ όπου και ξεκίνησαν τα περισσότερα.

Ads

Παράλληλα, η αστυνομία έχει δεχθεί καταγγελίες για προπηλακισμούς οδηγών φορτηγών, από συναδέλφους τους που έχουν ακινητοποιημένα τα φορτηγά τους στα σημεία συγκέντρωσης. Από την άλλη πλευρά, εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων καταγγέλλουν μαφιόζικες πρακτικές εις βάρος τους. Σύμφωνα με το Βήμα, οι επαγγελματίες έχουν καταγγείλει στην αστυνομία ότι μπράβοι, υπό την απειλή όπλων, έσπασαν τον αποκλεισμό για να περάσουν βυτιοφόρα ιδιωτικών εταιριών.

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση διαμηνύει ότι συνεχίζεται το καθεστώς της επίταξης και αν παρατηρηθεί καταστρατήγησή του θα εφαρμοστεί ο νόμος. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Πεταλωτής, δεν απέκλεισε την παρέμβαση της Δικαιοσύνης, ενώ η αστυνομία έχει ρητή εντολή να μην επιτρέψει στα φορτηγά να πορευτούν προς το κέντρο της Αθήνας.

Σε δηλώσεις του στο ραδιόφωνο του ΑΝΤ1, ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας χαρακτήρισε αναμενόμενες τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ΔΦΧ, τονίζοντας ότι πλέον το λόγο έχουν οι εισαγγελικές αρχές. «Επιθυμούν να τις κλιμακώσουν. Δικαίωμά τους, εφόσον κινούνται μέσα στα νόμιμα και συνταγματικά πλαίσια… Από εκεί και πέρα υπάρχουν όργανα της Πολιτείας, τα οποία θα το κρίνουν αυτό και θα το αξιολογήσουν», σημείωσε και πρόσθεσε: «Αν παρακωλύονται οι συγκοινωνίες ασφαλώς παρανομούν. Αν δεν εκτελούν μεταφορικό έργο για το οποίο έχουν συμβόλαια ή για το οποίο έχουν δεχτεί παραγγελίες, ασφαλώς και πάλι παρανομούν. Και γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρχει η ανάλογη πρωτοβουλία από τις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους, είτε είναι δικαστικές ή εισαγγελικές αρχές, είτε είναι η Ελληνική Αστυνομία προκειμένου να αποδοθούν οι ευθύνες».

Mιλώντας στον ρ/σ Real FM, ο Δημήτρης Ρέππας ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται ικανοποιηθούν τα αιτήματα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων για πενταετής παράταση και για διατήρηση καταβολής του 35% για να μπει κανείς στην αγορά των δημόσιων μεταφορών.

Ακόμη, σημείωσε ότι «η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης να εκτελούν μεταφορές δημόσιας χρήσης, προκειμένου να μην αντιμετωπίσει προβλήματα η αγορά» και κάλεσε τα επιμελητήρια ή τα μέλη τους «να προβαίνουν σε συγκεκριμένη καταγγελία στις κατά τόπους αστυνομικές ή εισαγγελικές αρχές εναντίον μεταφορέων, που αρνούνται να εκτελέσουν τα συμβόλαια, που έχουν, ή αρνούνται να μεταφέρουν προϊόντα ή αγαθά μετά από παραγγελία που τους δίνεται, ώστε να επιληφθούν αρμοδίως οι αρχές». «Εάν δεν υπάρχει συγκεκριμένη καταγγελία, δεν μπορεί να υπάρξει και συγκεκριμένη αντίδραση από τα όργανα της πολιτείας», τόνισε.

Ο Υπουργός Μεταφορών, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ANT1, αναφέρθηκε και στο θέμα των ταξί. «Οι ρυθμίσεις για τα ταξί δεν πρόκειται να εφαρμοστούν πριν το 2011, και οι αλλαγές δεν θα έχουν σχέση με τα φορτηγά δημόσιας χρήσης». «Αυτήν την περίοδο, οι υπηρεσίες μας μελετούν τα στοιχεία, τα οποία χαρακτηρίζουν τη δραστηριότητα του επαγγέλματος των ταξί, σε βασικές πρωτεύουσες της Ευρώπης. Θα μεταφέρουμε αυτό το μοντέλο και στην Ελλάδα», πρόσθεσε.

«Κάνουμε έκκληση να αποφευχθούν οι ακραίες πράξεις και συμπεριφορές, να πρυτανεύσει η λογική, να μη διασαλευτεί η λειτουργία της αγοράς, να μη θιγούν ατομικά δικαιώματα πολιτών», δήλωσε ο τομεάρχης Μεταφορών της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, για τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών, σημειώνοντας ότι «η κυβέρνηση άλλο νομοσχέδιο παρουσίασε πριν λίγους μήνες στην κοινωνία ως προϊόν διαβούλευσης κι άλλο έφερε προς ψήφιση στη Βουλή».

«Είναι μεγάλη η υποκρισία της κυβέρνησης και της ΝΔ απέναντι στο λαό και τους μικρομεσαίους ιδιοκτήτες με μισή και μία άδεια. Αυτά τα κόμματα, που ευθύνονται για το ότι κάποιοι έχουν συγκεντρώσει πολλές άδειες στα χέρια τους, τώρα προκαλούν ισχυριζόμενοι ότι η απελευθέρωση, δηλαδή η εξόντωση των μικρών ιδιοκτητών και ο έλεγχος των μεταφορών από τις μεγάλες επιχειρήσεις, συμφέρει το λαό. Πίσω δεν πάνε ούτε τα άλλα κόμματα του «ευρωμονόδρομου» που είναι με όλους και με όλα και με την ΕΕ και με την απελευθέρωση και με τους μικρούς ιδιοκτήτες», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.

Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση και πορεία στο κέντρο της Αθήνας για αύριο, Τρίτη, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Συνολικά περισσότερα από 800 φορτηγά βρίσκονται τοποθετημένα σε διάφορα σημεία της Αττικής ενώ άλλα 300 έχουν παραταχθεί στη Θεσσαλονίκη.

ΣΕΒΕ: Ανυπολόγιστη ζημιά από την αποχή

Σύμφωνα με το ΣΕΒΕ η «αδιάλλακτη στάση» που επιδεικνύουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων δημόσιας χρήσης, ζητώντας από την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους και παρατάσσοντας τα φορτηγά τους στις εθνικές οδούς, έχει δημιουργήσει για μια ακόμη φορά σοβαρά προβλήματα και ανυπολόγιστες ζημιές στις επιχειρήσεις.

«Η προμήθεια πρώτων υλών στην ελληνική βιομηχανία και βιοτεχνία έχει διακοπεί οδηγώντας τη σε μερική ή ολική αναστολή της παραγωγικής διαδικασίας, ενώ παράλληλα υφίσταται αδυναμία αποστολής όλων των εξαγωγικών φορτίων στους πελάτες του εξωτερικού, ακόμα και αυτών που διακινούνται με άλλα μεταφορικά μέσα (πλοία, αεροπλάνο και τρένο), αφού η προώθησή τους στο τελικό σημείο αναχώρησης γίνεται με ΦΔΧ. Για ορισμένα μάλιστα προϊόντα οι επιπτώσεις είναι ακόμη χειρότερες, λόγω του ευπαθούς και εποχιακού χαρακτήρα τους, όπως η βρώσιμη ελιά, με άμεσο κίνδυνο της φθοράς και καταστροφής τους», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Για το λόγο αυτό ο ΣΕΒΕ απευθύνει έκκληση στους ιδιοκτήτες φορτηγών να επιστρέψουν άμεσα στην εργασία τους, αλλά και στο υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της ομαλότητας στις μεταφορές, σημειώνοντας ότι και η επίταξη των οχημάτων, δεν λειτούργησε, ούτε και σήμερα λειτουργεί.

Για καθεστώς ομηρίας των μεταποιητικών επιχειρήσεων από τις κάθε μορφής κινητοποιήσεις κάνει λόγο και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής-Πειραιώς Δ. Μαθιός, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των μεταφορέων καλεί την κυβέρνηση να προσμετρήσει και τις τεράστιες ζημιές που υφίστανται οι επιχειρήσεις.