Κανονικά θα πραγματοποιηθούν τελικά οι πτήσεις στις 29 και 30 Δεκεμβρίου, καθώς οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αποφάσισαν να ακυρώσουν τη 48ωρη κινητοποίησή τους. Το πρωί της Τρίτης εκπρόσωποι των υπαλλήλων συναντήθηκαν με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών Χ. Τσιόκα.

Ads

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΝΕΤ, μετά τις διαβεβαιώσεις που έλαβαν για το θέμα των μετατάξεων στην υπηρεσία τους, οι συνδικαλιστές αποφάσισαν να μην προχωρήσουν τελικά στη 48ωρη απεργία τους.

Ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας φέρεται να διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους των υπαλλήλων στην ΥΠΑ ότι οι 380 μηχανικοί και πιλότοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας θα μεταταχθούν στην Υπηρεσία για χρονικό διάστημα τριών μηνών και στη συνέχεια θα μεταταγούν σε άλλη υπηρεσία.

Στο μεταξύ, με αφορμή τις κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγείλει οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ο κ. Ρέππας αναφέρθηκε στα σχέδια της κυβέρνησης αναφορικά με το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής. Όπως δήλωσε ο υπουργός, η περιοχή αναφοράς των αστικών συγκοινωνιών, είναι πλέον η Καλλικρατική Περιφέρεια Αττικής. Το σχέδιο προβλέπει, μεταξύ των άλλων, τη δημιουργία μητροπολιτικού φορέα με όρια αναφοράς την Αττική και την αναδιάρθρωση των λειτουργούντων σήμερα συγκοινωνιακών φορέων, με τη συγχώνευσή τους, από πέντε σε δύο εταιρείες: μία για τα μέσα οδικής μεταφοράς και μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Ads

«Η αναδιάρθρωση κρίθηκε αναγκαία για λόγους επιχειρησιακούς και βελτίωσης της ποιότητας των προσφερομένων υπηρεσιών στους πολίτες. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί και θα συζητήσει, ενόψει αυτής της πρωτοβουλίας, με τους εργαζόμενους το σχέδιο, όταν καταλήξει στην τελική πρότασή της, η οποία και θα λάβει την μορφή του κατάλληλου σχεδίου νόμου, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή, τον Ιανουάριο», σημείωσε.

Στο σημείο αυτό, ο υπουργός χαρακτήρισε αδικαιολόγητες τις κινητοποιήσεις που γίνονται, εν ονόματι κάποιου φόβου που έχουν οι εργαζόμενοι, όπως τόνισε και τον οποίο χαρακτήρισε ανεξήγητο. Ο κ. Ρέππας διαβεβαίωσε ότι θα περιφρουρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιακών φορέων και το δικαίωμα στην εργασία του συνόλου των υπαλλήλων στους συγκοινωνιακούς φορείς, αλλά, όπως είπε, «πρέπει να εξασφαλίσουμε και την βιωσιμότητα των συγκοινωνιακών φορέων».

Ο κ. Ρέππας, χαρακτήρισε αδιανόητο να καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες τα τεράστια ελλείμματα -λόγω κακοδιαχείρισης, κακού σχεδιασμού, αδικαιολόγητου υψηλού λειτουργικού κόστους- που παρουσιάζουν οι αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα. Για το λόγο αυτό πρέπει να γίνει ένας εξορθολογισμός, ώστε στο τέλος του 2011 οι οργανισμοί αυτοί, οι οποίοι θα συνεχίζουν να επιδοτούνται σε ένα λογικό ποσοστό όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, δεν θα παρουσιάζουν ελλείμματα σε αυτά τα μεγέθη, όπως τα τελευταία χρόνια.

Πρέπει να υπαγάγουμε τα κλαδικά και τα συντεχνιακά στα συνολικά, τα κοινωνικά και τα δημόσια συμφέροντα, τόνισε ο υπουργός και κάλεσε τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, να στοιχηθούν για να πετύχει αυτό το πρόγραμμα της αναδιάρθρωσης και της ανάπτυξης τους.