Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους είναι οι ενώσεις πολιτών της Θεσσαλονίκης αντιδρώντας στην απόφαση του ΟΑΣΘ να αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων από τις αρχές του επόμενου μήνα.
Ads
του Βαγγέλη Στολάκη (ομάδα tvxs Θεσσαλονίκης)
Το Σάββατο, μέλη της νεοσύστατης ομάδας «Επιβάτες Θεσσαλονίκης» πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Άγαλμα Βενιζέλου. Στη συνέχεια επιβιβάστηκαν μαζικά σε αστικά λεωφορεία, χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις προγραμματισμένες αυξήσεις των κομίστρων, που όπως υποστηρίζουν αγγίζουν ακόμη και το 180%.
Τη συγκέντρωση διοργάνωσαν οι επιτροπές «Ακρίβεια Stop», οι Πρωτοβουλίες Κατοίκων Τούμπας και Δυτικών Συνοικιών και η ομάδα «Free Bus», οι οποίες αποφάσισαν να συντονιστούν προκειμένου «η κυβέρνηση να πάρει πίσω την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων».
«Οι φτηνότερες συγκοινωνίες στην Ευρώπη», λέει το υπουργείο
Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από την πλευρά του αναζητά τα αίτια της αύξησης στο… Μνημόνιο και τις περικοπές που ζήτησε το Υπουργείο Οικονομικών για την επιχορήγηση του Οργανισμού, που φέτος μειώθηκε κατά 35 εκατομμύρια ευρώ. Επομένως ο ΟΑΣΘ ευελπιστεί να εισπράξει περίπου 15 εκατομμύρια από τις αυξήσεις των εισιτηρίων και 20 εκατομμύρια μειώνοντας τις λειτουργικές του δαπάνες.
Μιλώντας στο tvxs.gr, ο αρμόδιος υφυπουργός Σπύρος Βούγιας δήλωσε πως «Ο ΟΑΣΘ χρηματοδοτείται από το υπουργείο Υποδομών. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, εκτός από την Αθήνα, στις υπόλοιπες πόλεις της χώρας, όπου οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ιδιωτικές. Αν μιλήσουμε με ποσοστά η αύξηση είναι μεγάλη. Ωστόσο, οι ίδιες οι τιμές παραμένουν σχετικά φτηνές. Οι τιμές των εισιτηρίων στη Θεσσαλονίκη είναι οι χαμηλότερες σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτό που πρέπει να παρατηρήσουμε είναι τον πολίτη που χρησιμοποιεί καθημερινά τις αστικές συγκοινωνίες για να πάει στη δουλειά του και όχι αυτόν που τις χρησιμοποιεί περιστασιακά μια ή δυο φορές το μήνα».
Ο κ. Βούγιας, απαντώντας στις αντιδράσεις που έχουν προκύψει και σε όσους αρνούνται να πληρώσουν εισιτήρια, διευκρίνισε πως «σε κάθε περίπτωση το κόστος θα το πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος», ενώ συμπλήρωσε πως με τις εν λόγω αυξήσεις και την κατάργηση της μετεπιβίβασης στο εισιτήριο των 0,80 ευρώ «πατάσσεται και η εισιτηριο-διαφυγή».
Τέλος, ξεκαθάρισε πως για τα επόμενα δυο με τρία χρόνια δεν θα υπάρξουν νέες αυξήσεις.
Ερώτηση Κουράκη – Αμανατίδου
Στο μεταξύ, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από την ‘Α και Β’ Θεσσαλονίκης, Τάσος Κουράκης και Ευαγγελία Αμανατίδου κατέθεσαν ερώτηση στο Υπουργό Υποδομών Δημήτρη Ρέππα. Όπως επισημαίνουν «η αύξηση αυτή ψευδώς εμφανίζεται να είναι της τάξεως του 33%». Μάλιστα ερωτούν τον υπουργό «εάν προτίθεται να αποτρέψει κάθε αύξηση των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης; Εάν προτίθεται να αποτρέψει την επιπλέον επιβάρυνση των πολιτών και εάν προτίθεται να επανεξετάσει το καθεστώς που διέπει τη σχέση της πολιτείας με τον ΟΑΣΘ προς την κατεύθυνση της δημοτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης».
Όχι στο «χαράτσωμα»
Όμως και το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών της Θεσσαλονίκης εκφράζει την αντίδρασή του στην αύξηση αυτή των εισιτηρίων. «Οι αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕ κρίνονται υψηλές και θέτουν σε κίνδυνο και την καθολικότητα των αστικών συγκοινωνιών και την προστασία του περιβάλλοντος σε σχέση με τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση. Σε ό,τι αφορά τον ΟΑΣΘ, που είναι ιδιωτική επιχείρηση αλλά επιδοτείται από το κράτος, το ΚΕΠΚΑ ζητάει να επανεξετάσουν οι μέτοχοι το θέμα και να περιορίσουν τα κέρδη τους.
Από 19 Ιανουαρίου τα νέα εισιτήρια
Σημειώνεται πως τα νέα αυξημένα εισιτήρια θα είναι στη διάθεση του επιβατικού κοινού από τις 19 Ιανουαρίου, ενώ η ισχύς τους ξεκινά την 1η Φεβρουαρίου. Η τιμή του απλού εισιτηρίου διαμορφώνεται στα 0,80 λεπτά ενώ ταυτόχρονα καταργείται το δικαίωμα της μετεπιβίβασης. Τα εισιτήρια χρονικής διάρκειας μιάμισης ώρας, όπου θα επιτρέπονται οι μετεπιβιβάσεις, θα κοστίζουν 0,90 ευρώ. Το εισιτήριο 24 ωρών αυξάνεται στα 4 ευρώ από 3 ευρώ, ενώ η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών ανεβαίνει στα 30 ευρώ (από 24), η τριμηνιαία στα 86 ευρώ (από 65 ευρώ) και η ετήσια κάρτα στα 320 ευρώ (από 230 ευρώ). Τα μειωμένα εισιτήρια παραμένουν ως έχουν.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >