Εκτός ελέγχου βρίσκεται πλέον η ακρίβεια στη χώρα μας, καθώς επιπλέον 524 εκατ. ευρώ πλήρωσαν οι καταναλωτες σε σούπερ μάρκετ το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου του 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI).

Ads

Είναι σαφές πως ο πληθωρισμός έχει φέρει τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ, την ώρα που οι καταναλωτές κάνουν φθηνότερες επιλογές, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σύμφωνα με την έρευνα, στο επίμαχο οκτάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 5,85 δισ. ευρώ έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,8%, εκ των οποίων 4,457 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.

Την ίδια ώρα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,9%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%.

Ads

Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,6% από 26,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Πάντως καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση του συγκεκριμένου περιβάλλοντος έπαιξε και ο τουρισμός καθώς μία προσεκτική ματιά στις περιοχές καταγράφει διακυμάνσεις.

Για παράδειγμα, στην Κρήτη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 17,8%, στην Πελοπόννησο 11,5%, κατά 8,7% στην Κεντρική Ελλάδα όσο και στη Θεσσαλονίκη και 10,8% στη Βόρεια Ελλάδα.

Η Circana δεν δίνει στοιχεία για Κυκλάδες, Ιόνιο, Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο.