Ακαρπη απέβη η νέα συνάντηση που είχαν το μεσημέρι ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης. Οι συνδικαλιστές δήλωσαν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και κάλεσαν την κυβέρνηση έστω και την ύστατη αυτή στιγμή να δώσει λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ενώ ο Δημήτρης Ρέππας δήλωσε ότι η επίταξη των φορτηγών δεν αφορά μόνο το μέσο αλλά και την υπηρεσία. Κατάληψη από οδηγούς στο πολιτικό γραφείο του υπουργού στην Τρίπολη.
Ads
«Η επίταξη αφορά όχι μόνο το μέσο, αφορά και την υπηρεσία. Δεν είναι το όχημα μόνο αυτό το οποίο έχει υποχρέωση ο μεταφορέας να διαθέσει για να εκτελείται το μεταφορικό έργο, αλλά πρέπει να διαθέσει και τις δικές του υπηρεσίες», τόνισε ο Δημήτρης Ρέππας.
«Μία από τα ίδια» χαρακτήρισαν την συνάντηση με τον υπουργό οι αυτοκινητιστές. Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γιώργος Τζωρτζάτος τόνισε η συζήτηση δεν κατέληξε πουθενά, καθώς, όπως είπε, η κυβέρνηση κατανοεί το πρόβλημά τους αλλά δεν μπορεί να το επιλύσει. Μάλιστα, κάλεσε την κυβέρνηση, έστω και αυτή την ύστατη στιγμή να δώσει λύση, σημειώνοντας παράλληλα ότι θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις, αφού, όπως σημείωσε, οι αυτοκινητιστές δεν έχουν πλέον να χάσουν τίποτα.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος των Βυτιοφορέων Γιώργος Τσάμος, αποκάλυψε ότι στη συνάντηση συζητήθηκαν οι νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο και αφορούν το συνταξιοδοτικό, το ασφαλιστικό και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο. Ζήτησαν να τους δοθούν εγγράφως αυτές οι διαβεβαιώσεις, όμως ο υπουργός αρνήθηκε.
Στη συνάντηση οι αυτοκινητιστές ζήτησαν να παραμείνει το 35% της αξίας της αδείας και η μεταβατική περίοδος να γίνει από τρία σε πέντε χρόνια, κάτι που δεν δέχθηκε ο υπουργός, ενώ, όπως τονίζει ο Γιώργος Τσάμος, οι αυτοκινητιστές σε ένδειξη καλής θέλησης και κατανόησης μείωσαν από 10 σε πέντε τα βασικά τους αιτήματα, αλλά λύση δεν έχει δοθεί και για το λόγο αυτό θα συνεχίσουν να παρατάσσουν τα οχήματά τους στις εθνικές οδούς.
Αύριο, η αντιπροσωπεία των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ θα μεταβεί στη Βουλή, όπου θα εκθέσει τις απόψεις της στην αρμόδια επιτροπή, όπου συζητείται το επίμαχο νομοσχέδιο.
Παρατεταγμένα στις δύο εθνικές οδούς, στο ύψος της Μεταμόρφωσης και του Σκαραμαγκά, αλλά και στη λεωφόρο Βουλιαγμένης παραμένουν φορτηγά και βυτιοφόρα. Σε παύση εργασίας προχώρησαν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης στα Χανιά. Όπως αποφάσισαν το βράδυ μέλη του ΔΣ θα βρεθούν στο λιμάνι της Σούδας, μη επιτρέποντας στα φορτηγά δημόσιας χρήσεως να μπουν στο πλοίο της γραμμής.
Δύο επιπλέον μπλόκα αυτοκινητιστών έχουμε στην Πελοπόννησο, το ένα είναι στα διόδια της Κορίνθου με 20 περίπου φορτηγά που έχουν σταθμεύσει στην άκρη του δρόμο και το άλλο μπλόκο βρίσκεται στην είσοδο της Σπάρτης μετά την γέφυρα του Ευρώτα με 12 φορτηγά.
Με ομόφωνη απόφασή τους το μεσημέρι, και οι ιδιοκτήτες των φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης του νομού Καβάλας αποφάσισαν να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις του κλάδου. Ήδη, οι οδηγοί έχουν παρατάξει τα αυτοκίνητά τους κατά μήκος της Εγνατίας Οδού στο ύψος του εμπορικού λιμανιού “Φίλιππος Β’” στην περιοχή της Νέας Καρβάλης.
Ένταση επικράτησε για λίγο το πρωί μεταξύ της αστυνομίας και ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών, όταν μεταφορείς που σταθμεύουν στον Σκαραμαγκά, επιχείρησαν να ξεκινήσουν την αυτοκινητοπομπή προς την Αθήνα. Οι δυνάμεις της αστυνομίας ωστόσο εμπόδισαν τους μεταφορείς οι οποίοι πλέον παραμένουν σταθμευμένοι.
Η κυβέρνηση παραμένει αμετακίνητη στις θέσεις της διαμηνύοντας ότι πολιτική επιλογή της είναι να εφαρμοστεί η κοινοτική νομοθεσία και να ανοίξει το επάγγελμα του μεταφορέα ενώ καλεί σε ύστατη συνάντηση τους εκπροσώπους των μεταφορέων σήμερα, Τρίτη, οπότε ξεκινάει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για τις οδικές εμπορευματικές σχέσεις.
«Με το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή για τη λεγόμενη απελευθέρωση των οδικών μεταφορών, στο όνομα του εκσυγχρονισμού κρύβει όπως σε όλα τα ζητήματα την αλήθεια και επιχειρεί να αποπροσανατολίσει το λαό. Με τις ρυθμίσεις που επιβάλει θα οδηγήσει στη μονοπώληση και τη συγκέντρωση του μεταφορικού έργου σε λίγες μονοπωλιακές επιχειρήσεις και σε αδιέξοδο χιλιάδες μικρούς επαγγελματίες», αναφέρει σε σχόλιο του το ΚΚΕ και καλεί τους οδηγούς σε κινητοποιήσεις «μαζί με τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής».
«Ως ΝΔ θέλουμε να απευθυνθούμε στους ίδιους τους ιδιοκτήτες και να τους καλέσουμε να μην ‘τινάξουν στο αέρα’ την οικονομία της χώρας με τις δικές τους κινητοποιήσεις», συνέχισε, επισημαίνοντας πως οι καιροί είναι ιδιαίτερα δύσκολοι και απαιτούν αυτοσυγκράτηση και υπευθυνότητα», δήλωσε ο εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ Π. Παναγιωτόπουλος.
Αναπροσαρμογή προς τα πάνω του πλαφόν μελετά η κυβέρνηση
Την αναπροσαρμογή του πλαφόν προς τα πάνω μελετά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης στη συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους βενζινοπωλών. Οι πρατηριούχοι συναντήθηκαν σήμερα με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Στ. Κομνηνό και η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας ζήτησε να αυξηθεί η τιμή του πλαφόν και να διαμορφωθεί περίπου στο 1,52 ευρώ το λίτρο για την αμόλυβδη και το αίτημα σύμφωνα με τις πληροφορίες βρήκε θετική ανταπόκριση από το υπουργείο.
Ο Στ. Κομνηνός συνάντησε και τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, οι οποίοι, ανεξαρτήτως αναπροσαρμογής, εμμένουν στη θέση τους για επιβολή του πλαφόν σε όλα τα στάδια της αγοράς ή την άμεση κατάργηση του μέτρου. Αν το υπουργείο δεν ικανοποιήσει το αίτημα τους τότε προειδοποιούν με κινητοποιήσεις.
Αύριο το πρωί οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων θα συναντηθούν με τον υφυπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Ντ. Ρόβλια και ακολούθως θα υπάρξουν ανακοινώσεις.
Επιπλέον, από το υπουργείο σημειώνεται ότι θα γίνονται συστάσεις και θα επιβάλλονται χρηματικά πρόστιμα σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος για τις παραβάσεις στη τιμή των καυσίμων, αλλά δεν θα υπάρξουν διώξεις.
Ωστόσο, νωρίτερα, ο εισαγγελέας Αθηνών άσκησε ποινική δίωξη σε βάρος πρατηριούχου που συνελήφθη στην Καλλιθέα για παράβαση του αγορανομικού κώδικα, σε συνδυασμό με την υπουργική απόφαση για την επιβολή πλαφόν στην τιμή της βενζίνης. Ο πρατηριούχος αφέθηκε ελεύθερος και θα δικαστεί αύριο από το αυτόφωρο μονομελές πλημμελειοδικείο.
Πάντως η κυβέρνηση απορρίπτει τον ισχυρισμό της ΟΒΕ ότι χιλιάδες πρατήρια έχουν αγοράσει και αγοράζουν σε τιμές μεγαλύτερες από τις τιμές του πλαφόν, με αποτέλεσμα να υφίστανται σοβαρή οικονομική ζημία. Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας που επικαλούνται σημερινές εφημερίδες, από τη μία το ύψος του πλαφόν ορίστηκε με βάση το μέσο όρο των τιμών της περασμένης Παρασκευής, ενώ οι πρατηριούχοι έχουν το περιθώριο να συμπιέσουν το περιθώριο κέρδους τους καθώς περιλαμβάνονται εκπτώσεις στις τιμές που συμφωνούν με τις εταιρείες.
Τα μέλη της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τις νομαρχίες όλης της χώρας την ώρα που λάμβανε χώρα συνάντηση των εκπροσώπων των βενζινοπωλών με τον γ.γ. Εμπορίου, Στ. Κομνηνό στην Αθήνα.
Το 30% των πρατηρίων παραβιάζει το πλαφόν
Περίπου το ένα στα τρία πρατήρια καυσίμων στα οποία έγινε χθες, πρώτη μέρα της επιβολής ανώτατης τιμής, έλεγχος από τα ειδικά κλιμάκια της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς (ΥΠΕΑ) της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου εντοπίστηκε να πωλεί την βενζίνη ακριβότερα από το πλαφόν. Τα 190 πρατήρια από τα 610 που ελέγχθηκαν συνολικά πουλούσαν ακριβότερα τα καύσιμα από την ανώτατη τιμή που επέβαλλε το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Αναλυτικότερα τα πρατήρια τα οποία πουλούσαν ακριβότερα την βενζίνη ήταν:
- 87/367 στη Νομαρχία Αθηνών
- 42/118 στην Ανατολική Αττική
- 19/46 στη Δυτική Αττική
- 42/79 στον Πειραιά
Από τους έλεγχους διαπιστώθηκαν επίσης παραβάσεις στις τιμές σε δέκα πρατήρια (μη ενημέρωση, ελλιπής ενημέρωση, παραπλανητική ενημέρωση δηλ. διαφορετική τιμή αντλίας από την αναρτημένη στο παρατηρητήριο τιμή) και επιβλήθηκαν πρόστιμα. Οι έλεγχοι από σήμερα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, θα επικεντρωθούν στα υπόλοιπα πρατήρια και θα ζητηθεί και η συνδρομή των αντίστοιχων νομαρχιών. Τα πρατήρια που ακριβότερα από τα προβλεπόμενα επίπεδα του πλαφόν εναρμονίζονταν άμεσα μετά τη γνωστοποίηση από τα ελεγκτικά όργανα της σχετικής απόφασης.
Πάντως το πλαφόν Χρυσοχοΐδη, ήρθε να «νομιμοποιήσει» αυξήσεις αρκετών λεπτών στα πρατήρια που πουλούσαν σε χαμηλότερες τιμές αλλά περιόρισε και τις τάσεις αισχροκέρδειας όσων έσπευσαν να επωφεληθούν από την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ, και τους φόβους για έλλειψη καυσίμων στην αγορά.
Με την απόφαση των συναρμόδιων υπουργείων από χτες και για μια βδομάδα, ισχύουν ανώτατα όρια στις τιμές της αμόλυβδης βενζίνης (95 οκτανίων), της σούπερ αμόλυβδης (100 οκτανίων), της σούπερ (LRP) και του πετρελαίου κίνησης που για τις τρεις ζώνες της χώρας και για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη διαμορφώνονται ως εξής:
- Αττική και Θεσσαλονίκη: απλή αμόλυβδη 1,473 ευρώ το λίτρο, σούπερ αμόλυβδη 1,701 ευρώ, LRP 1,561 ευρώ και diesel 1,282 ευρώ το λίτρο.
- Α’ ζώνη: απλή αμόλυβδη 1,496 ευρώ το λίτρο, σούπερ αμόλυβδη 1,706 ευρώ, LRP 1,566 ευρώ και diesel 1,290 ευρώ το λίτρο.
- Β’ ζώνη: απλή αμόλυβδη 1,545 ευρώ το λίτρο, σούπερ αμόλυβδη 1,745 ευρώ το λίτρο, LRP 1,605 ευρώ και diesel 1,326 ευρώ το λίτρο.
- Γ’ ζώνη: απλή αμόλυβδη 1,561 ευρώ, σούπερ αμόλυβδη 1,764 ευρώ, LRP 1,624 ευρώ και diesel 1,322 ευρώ το λίτρο.
O υπεύθυνος οικονομικής πολιτικής της Δημοκρατικής Αριστεράς Δημήτρης Χατζησωκράτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση σχετικά με την απόφαση της κυβέρνησης να βάλει πλαφόν στην τιμή της βενζίνης: « Έχουμε, ως Δημοκρατική Αριστερά, ζητήσει ελέγχους και πλαφόν, σε έκτακτες στιγμές, σε όλα τα στάδια διακίνησης καυσίμων και στα διυλιστήρια και στη χοντρική πώληση. Όσο η κυβέρνηση θα παρεμβαίνει μόνο στη λιανική τόσο οι κερδοσκόποι θα προβάλλουν άλλοθι».
«Η κυβέρνηση αυτήν την ώρα αντί να βάζει πλαφόν και μάλιστα με αυθαίρετο τρόπο, μόνο στις τιμές λιανικής πώλησης της βενζίνης, οφείλει να θέσει με όρους πραγματικής διαφάνειας και προστασίας του καταναλωτή πλαφόν και στις τιμές που πωλούν τα διυλιστήρια και οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών», αναφέρει σε σχόλιο του ο κοινοβουλευτικό εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης.
«Όλοι γνωρίζουν ότι τα πραγματικά “καρτέλ” βρίσκονται κυρίως στα διυλιστήρια και στο χονδρεμπόριο. Μόνο που διαχρονικά οι κυβερνήσεις, μαζί και η σημερινή κυβέρνηση, καλύπτουν και συγκαλύπτουν την αισχροκέρδεια και τη καταλήστευση των καταναλωτών, από την οποία επωφελείται και το κράτος με τους πανύψηλους φόρους!», προσθέτει ο Παναγιώτης Λαφαζάνης.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >