Σαφείς αιχμές κατά του Γιάννη Ραγκούση για το χειρισμό της κατάστασης που προκλήθηκε με την απεργία των ταξί αφήνει σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας, σημειώνοντας παράλληλα πως «ουδέποτε κρίθηκε αντισυνταγματικό Προεδρικό Διάταγμα για το άνοιγμα των επαγγελμάτων που με δική μου υπογραφή εστάλη στο Συμβούλιο της Επικρατείας». Νωρίτερα, είχε γίνει γνωστό πως το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του τάσσεται υπέρ της πλήρους απελευθέρωσης όλων των επαγγελμάτων.

Ads

Με αφορμή δημοσιεύματα για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων ο κ. Ρέππας σημειώνει πως το Π.Δ. για τα ταξί ουδέποτε στάλθηκε στο ΣτΕ. «Αν το Π.Δ. για τα ταξί είχε σταλεί εγκαίρως στο Συμβούλιο της Επικρατείας τότε δύο τινά θα μπορούσαν να συμβούν:
Α) Το ΣτΕ, πράγμα βέβαιο, να εγκρίνει το σχετικό Π.Δ. και η χώρα να μην έχει δοκιμάσει αυτήν την αναστάτωση μέσα στην τουριστική περίοδο.
Β) Το ΣτΕ να μην εγκρίνει το Π.Δ. και επομένως οι επαγγελματίες να μην έχουν κανένα λόγο να στραφούν εναντίον της κυβέρνησης.

Επειδή όμως, όχι μόνον η νομολογία, αλλά και οι πρόσφατες γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ συνηγορούν, είναι βέβαιο ότι θα ενέκρινε το Π.Δ. Δεν προκύπτει λοιπόν από πουθενά ότι υφίσταται θέμα συνταγματικότητας. Αντιθέτως μάλιστα», συμπληρώνει ο υπουργός στην ανακοίνωσή του.

Σχετικά με το επάγγελμα των μεταφορέων, σημειώνει πως «άνοιξε» για μεν τα φορτηγά δημόσιας χρήσης (ΦΔΧ) με το Ν. 3887/2010, για δε τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) με Κοινή Υπουργική Απόφαση (αρ. ΚΥΑ: Α8/63771/6239, ΦΕΚ 675), που εκδόθηκε ακριβώς σε συνέχεια αποφάσεων του ΣτΕ, προκειμένου το Δημόσιο να συμμορφωθεί στις συγκεκριμένες αποφάσεις.

Ads

Λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση του κ. Ρέππα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ηλίας Μόσιαλος δήλωσε πως η απελευθέρωση των επαγγελμάτων προχωρά κανονικά, προσθέτοντας ότι μόνο η σημερινή κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε τόσο μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές, όσο η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στις ενέργειες του Δημήτρη Ρέππα και του Γιάννη Ραγκούση, που τον διαδέχθηκε στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

«Έγινε για τα φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης με το Δημήτρη Ρέππα. Γίνεται, με τον Γιάννη Ραγκούση, για τα ταξί”, αναφέρει ο κ. Μόσιαλος ενώ επικρίνει τη στάση ορισμένων ιδιοκτητών ταξί. “Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται κοινωνικά ανεύθυνες συμπεριφορές ορισμένων ιδιοκτητών ταξί, που αναστάτωσαν τη ζωή των ελλήνων πολιτών, να εμποδίσουν την υλοποίηση της πολιτικής μας για τα ταξί, η οποία έχει ως γνώμονα την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος», κατέληξε.

Πράσινο φως από το ΣτΕ στο άνοιγμα των επαγγελμάτων

Νωρίτερα, έγινε γνωστό πως απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία πρόκειται να εκδοθεί πολύ σύντομα, ναμένεται να κρίνει αντισυνταγματική τη διατήρηση οποιουδήποτε κλειστού επαγγέλματος για οποιονδήποτε λόγο, στη χώρα μας.

Το Ανώτατο Ακυρωτικό δικαστήριο θα επικαλείται για την απόφαση αυτή το σχετικό άρθρο του Συντάγματος περί ελεύθερης επαγγελματικής επιλογής των Ελλήνων πολιτών.

Συγκεκριμένα, θα βασίζεται στο άρθρο 5 παράγραφος 1 του Συντάγματος, με το οποίο κατοχυρώνεται η προσωπική και οικονομική ελευθερία ως ατομικό δικαίωμα, ειδικότερη εκδήλωση της οποίας αποτελεί η ελευθερία επιλογής και ασκήσεως ορισμένου επαγγέλματος.

Προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ που αφορούσε προσφυγές για την έκδοση αδειών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, αναφέρει ότι στην «επαγγελματική ελευθερία ο νόμος μπορεί να επιβάλει περιορισμούς για λόγους δημοσίου ή κοινωνικού συμφέροντος, οι οποίοι σε κάθε περίπτωση πρέπει να τελούν σε συνάφεια προς το αντικείμενο και τον χαρακτήρα της ρυθμιζόμενης επαγγελματικής δραστηριότητας».

Το ΣτΕ σημειώνει ακόμη ότι «τέτοιον λόγο δεν συνιστά η προστασία του οικονομικού συμφέροντος των ήδη δραστηριοποιούμενων σε συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο, με την αποτροπή της εισόδου στον κλάδο αυτό νέων επαγγελματιών και της εκ του λόγου τούτου μειώσεως των προσόδων από την άσκηση της επαγγελματικής αυτής δραστηριότητας».

Διαβάστε επίσης: Αντιδράσεις φορέων για ΦΠΑ και κλειστά επαγγέλματα