Δεν υπάρχει προς το παρόν εκτίμηση για τον χρόνο απόδοσης στην κυκλοφορία του τμήματος της νέας Εθνικής Οδού Αθηνών -Κορίνθου, το οποίο παραμένει από τα ξημερώματα κλειστό λόγω πτώσης βράχων, σύμφωνα με τη νεότερη επίσημη ενημέρωση από την Ολυμπία Οδό.

Ads

Υπενθυμίζεται ότι η κατολίσθηση έγινε στο 48ο χιλιόμετρο μετά το δεύτερο τούνελ στην Κακιά Σκάλα, με αποτέλεσμα πλέον η κυκλοφορία στο ρεύμα προς Αθήνα να εκτρέπεται στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου.

Έτσι δημιουργήθηκε κυκλοφοριακό πρόβλημα στην παλαιά εθνική οδό, το οποίο παραμένει έντονο. Η Τροχαία εκτρέπει την κυκλοφορία των οχημάτων στην παλαιά Εθνική Οδό από τον κόμβο της Κινέτας έως τον κόμβο των Μεγάρων. Τα αυτοκίνητα να κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες, ενώ κατά διαστήματα ακινητοποιούνται.

Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγο μετά τις 13.30, τα στοιχεία ροής κυκλοφορίας από την Google Maps έδειχναν ότι πριν τον κόμβο της Κινέτας σχηματίζονται ουρές άνω του 1 χλμ.

Η ανακοίνωση της διαχειρίστριας εταιρείας περιγράφει τις εργασίες που είναι σε εξέλιξη:

Ads
  • μηχανικοί και ειδικοί αλπινιστές κάνουν τις απαραίτητες εργασίες καταγραφής με drone και οπτικό έλεγχο στις βραχοπροστασίες
  • θα ακολουθήσει απομάκρυνση και αποκατάσταση του οδοστρώματος
  • Ως προς τον χρόνο που θα χρειαστεί μέχρι την απόδοση του ρεύματος προς Αθήνα στην κυκλοφορία, η εταιρεία κάνει σαφές ότι στην παρούσα φάση «δεν μπορεί να εκτιμηθεί ο χρόνος της επιχείρησης». Αιτιολογώντας τα παραπάνω, αναφέρεται ότι «το χρονοβόρο και δυσκολότερο σημείο της επιχείρησης είναι η επιθεώρηση και καταγραφή του συμβάντος, καθώς πρέπει, πριν απομακρυνθούν από το οδόστρωμα τα κομμάτια του βράχου, να έχουμε όλο το υλικό που θα επιτρέψει τη μελέτη του φαινομένου και θα καθοδηγήσει τα βήματα της αποκατάστασης. Πολύ απλά, το εύκολο μέρος είναι να απομακρύνουμε το βράχο. Όμως μετά δεν θα ξέρουμε από ποιο ακριβώς σημείο αποκολλήθηκε, τη διαδρομή ακολούθησε και συνεπώς, που και πως θα πρέπει να επέμβουμε».

Τέλος, ως προς τα αίτια, σημειώνεται ότι «η καταρρακτώδης βροχόπτωση που ήταν σε εξέλιξη όλη τη νύχτα ήταν προφανώς ο κύριος επιβαρυντικός παράγοντας. Ενδεχομένως σωρευτικά να επηρεάζει και η σεισμική δραστηριότητα της τελευταίας περιόδου», ενώ προστίθεται ότι «το επίμαχο σημείο από το οποίο αποκολλήθηκε ο βράχος είναι από πολύ ψηλά, εκτός των ορίων του έργου».