Τη χαρακτηριστική αδιαφάνεια, τις παρατυπίες αλλά και τα ζητήματα παράκαμψης του ανταγωνισμού για την εμπλοκή της  εταιρίας Marketing Greece με την καμπάνια προβολής του ελληνικού τουρισμού καθώς και το μύθο που καλλιεργείται από την κυβέρνηση πως πρόκειται για μη κερδοσκοπική εταιρία, καταρρίπτει  έρευνα της ομάδας του Vouliwatch.

Ads

Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια μετά τη μυθική σύμβαση των 32 εκατ. ευρώ προς την εταιρία, συμφερόντων του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), που φέρεται να «σταμάτησε» το Δ.Σ. του ΕΟΤ. 

Η ομάδα που, που αναδεικνύει συστηματικά τα ζητήματα διαφάνειας στο δημόσιο βίο, σχολιάζει:

α) Σε σχέση με την ισχύ της περίφημης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 13ης Απριλίου που κυρώθηκε πρόσφατα με νόμο, στο άρθρο 69  δίνει τη δυνατότητα στον ΕΟΤ και σε ΟΤΑ να κάνουν απευθείας αναθέσεις στην Marketing Greece ΑΕ, μέχρι την 31η Αυγούστου, κατά παρέκκλιση της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, επικαλούμενη τον κοροναϊό και την ανάγκη “αποκατάστασης της εικόνας της χώρας

Ads

β) Σε σχέση με τα ζητήματα ανταγωνισμού, σημειώνει ότι δεν ζητήθηκε η γνώμη της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων αλλά και όταν αυτή διατύπωσε αυτεπάγγελτα γνώμη για την απευθείας ανάθεση στις 29/04, αγνοήθηκε από την Κυβέρνηση. Μάλιστα στη γνωμοτότησή της η ΕΑΑΔΗΣΥ, διατυπώνει πως η διάταξη της περιβόητης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου δεν είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και το ελληνικό Σύνταγμα γιατί στην ΠΝΠ συμπεριλαμβάνεται ονομαστικά η Marketing Greece, προβλέπει ανάθεση ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης καθώς επίσης κατασταλτικό αντί για προληπτικό έλεγχο των δαπανών.  

γ) Η Markenting Greece όπως ρητά αναφέρεται στο καταστατικό της είναι μια κανονική, ιδιωτική ανώνυμη εταιρία, παρά τους ισχυρισμούς που έχει διατυπώσει δημόσια και ο Υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης  ότι είναι “μη κερδοσκοπική”. Ο ισχυρισμός περί του “μη κερδοσκοπικού” χαρακτήρα εδράζεται σε ένα άρθρο του καταστατικού που μιλά γενικώς και αορίστως για “πρόθεση των μετόχων να μην διανέμουν κέρδη” αλλά να επανεπενδύονται. Όμως αυτό ούτε δεσμεύει κάποιον ούτε ανατρέπει τη νομική μορφή της, που είναι Ανώνυμη Εταιρία.

image

Τέλος, όπως είναι σαφές διαψεύδονται και οι συνεχείς συνεντεύξεις και αναρτήσεις του μέλους του Δ.Σ. της εταιρίας Φώτης Κοκοτού, που υποστηρίζει ότι η Marketing Greece εξαιρείται από τις διατάξεις των δημοσίων συμβάσεων, κάτι που συμφωνα με τους συντελεστές του Vouliwatch συνιστά παραπληροφόρηση αφού ο νόμος που επικαλούνται ψηφίστηκε το 2012, κατά τη σύσταση του Marketing Greece αλλα καταργήθηκε ένα χρονο μετά. 

image

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά φιάσκο με την καμπάνια State of Mind και το αμφιλεγόμενο σποτ, η Marketing Greece, ο ΣΕΤΕ και η κυβέρνηση έσπευσαν να χαρακτηρίσουν fake news τα περί ανάθεσης της καμπάνιας των 32 εκατ. ευρώ στη συγκεκριμένη εταιρία, αλλά μίλησαν για κάποιες μικρότερες αναθέσεις και για «δωρεά» του σποτ,. Όμως παραλείπεται η αναφορά στις αναταράξεις που προκάλεσε στο εσωτερικό της κυβέρνησης η υπόθεση, η δυσαρέσκεια που εξέφρασε έμπρακτα η Πρόεδρος του ΕΟΤ και, κυρίως, η άρνηση των 4 μελών του Δ.Σ. να υπογράψουν τη σχετική ανάθεση αντιδρώντας τόσο για την σκοπιμότητα όσο και για την «νομιμότητα» της ανάθεσης, γεγονός που «φρέναρε» την υπόθεση. 

Αναλυτικά όλο το δημοσίευμα του vouliwatch