Στις αντιδράσεις που συναντά η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστηµα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, απάντησε η Άννα Διαμαντοπούλου, επισημαίνοντας πως η αλλαγή αφορά τον τρόπο διοίκησης και τους καθηγητές και όχι τους φοιτητές, ενώ εξέφρασε και την άποψη ότι οι «πρυτάνεις αντιδρούν επειδή αλλάζει το πλαίσιο εξουσίας τους». Από την πλευρά τους, οι πρυτάνεις επιμένουν να θέτουν ζήτημα αντισυνταγματικότητας των προτάσεων και ετοιμάζονται να καταθέσουν αντιπρόταση νόμου. Πέρα από τις αντιδράσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας καλείται πλέον να αντιμετωπίσει και τις προγραμματιζόμενες κινητοποιήσεις των δασκάλων εντός του Νοεμβρίου.

Ads

Καταγγέλλοντας τους χαμηλούς μισθούς, καθώς και άλλα υπόλοιπα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που τέθηκαν, αλλά χωρίς να πάρουν απάντηση, χθες, στη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η ΔΟΕ συνεδριάζει την Τετάρτη για να αποφασίσει τις δράσεις της εντός του Νοεμβρίου. Θα ακολουθήσει συνάντηση με την ΟΛΜΕ για το συντονισμό τους.

Όπως επισημαίνει η ΔΟΕ, η επίσημη αναγνώριση της «μισθολογικής αδικίας που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί» δεν επαρκεί για τη λύση του προβλήματος, αλλά ούτε η διαβεβαίωση της υπουργού ότι «θα γίνει σωστή αναδιάρθρωση των υπαρχόντων χρημάτων προκειμένου να αρθούν οι αδικίες».

Στη χθεσινή συνάντηση, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως έχουν δρομολογηθεί οι επιχορηγήσεις στις σχολικές επιτροπές, ώστε να καλυφθούν τα τεράστια και επείγοντα έξοδα των σχολείων. Παρόμοιες διαβεβαιώσεις, ωστόσο, είχαν δοθεί και ένα μήνα πριν.

Ads

Ανοιχτό είναι και το μέτωπο του υπουργείου Παιδείας με του πρυτάνεις, μετά την πρόταση του που κατέθεσε Άννα Διαµαντοπούλου το Σάββατο στην 65η Σύνοδο των Πρυτάνεων στο Ρέθυµνο. Οι πρυτάνεις θα απαντήσουν με αντιπρόταση νόμου, η οποία θα παρουσιαστεί στη διάρκεια έκτακτης συνόδου στις 10 και 11 Δεκεμβρίου.

Από την πλευρά τους, οι καθηγητές των ΤΕΙ έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα τις δικές τους προτάσεις για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι καθηγητές των ΤΕΙ, αφού επιφυλάσσονται να απαντήσουν αναλυτικά σε όλα τα ζητήματα που θέτει το κείμενο διαβούλευσης, κάνουν λόγο για ένα κείμενο που κινείται σε «λάθος κατεύθυνση». Οι θέσεις του δεν συμβάλλουν στην επίλυση των βασικών προβλημάτων των ΤΕΙ, πράγμα αναγκαίο στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες που διέρχεται η χώρα, προσθέτουν.

Το προεδρείο της Ομοσπονδίας Καθηγητών ΤΕΙ θεωρεί ότι το συγκεκριμένο κείμενο του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αποτελέσει τη βάση για τη διαβούλευση, έχει όμως την πρόθεση να μετέχει σε έναν ειλικρινή διάλογο με θέσεις, οι οποίες αποφασίστηκαν στο 25ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας.

Σε δηλώσεις της στο Σκάι, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως η αλλαγή αφορά τον τρόπο διοίκησης και τους καθηγητές και όχι τους φοιτητές και ότι δεν κατανοεί πως σε ένα κείμενο διαβούλευσης μπορεί να μπαίνει θέμα συνταγματικότητας. «Οι πρυτάνεις αντιδρούν επειδή αλλάζει το πλαίσιο εξουσίας τους», υπογράμμισε.

Σχετικά πάλι με το θέμα μισθών που έθεσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία, η κ. Διαμαντοπούλου σημείωσε ότι στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του ενιαίου μισθολογίου πρέπει να υπάρξει δικαιοσύνη καθώς «οι δάσκαλοι είναι από τις πιο αδικημένες ομάδες».

Στο μεταξύ, ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα» παρουσιάζει τα γενικά χαρακτηριστικά του νέου τρόπου πρόσβασης στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, που περιλαμβάνονται στην πρόταση του υπουργείου:

– Στις τάξεις Β’ και Γ’ Λυκείου οι µαθητές θα παρακολουθούν υποχρεωτικά µαθήµατα, µαθήµατα επιλογής και δραστηριότητες συνολικά 35 ώρες την εβδοµάδα µε βάση τα οποία θα οδηγούνται στην οµάδα σχολών της επιλογής τους.

– Οι σχολές θα καθορίσουν συντελεστές βαρύτητας στα µαθήµατα (για παράδειγµα, ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται για τη Φιλοσοφική Σχολή θα έχει µάθηµα αυξηµένης βαρύτητας τα Αρχαία Ελληνικά, ενώ ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται για τη Σχολή Θετικών Επιστηµών, τα Μαθηµατικά, τη Φυσική, τη Χηµεία). Ετσι ο υποψήφιος ουσιαστικά θα είναι αναγκασµένος να επιλέγει τα µαθήµατα που είναι αφενός «συµβατά» µε τη σχολή ή το πανεπιστήµιο που τον ενδιαφέρει και αφετέρου αυξηµένης βαρύτητας, κάτι που θα του επιτρέπει να συλλέγει περισσότερα µόρια.

– Στο τέλος του λυκείου οι υποψήφιοι θα δίνουν εξετάσεις σε τέσσερα µαθήµατα που έχουν προεπιλέξει και στην τελική επίδοση θα συνυπολογίζεται η συνολική αξιολόγησή τους στις Β’ και Γ’ Λυκείου.