Ο Μητροπολίτης Ζακύνθου αποτέλεσε στην μνήμη των περισσοτέρων ένας κληρικός «προοδευτικός». Γνωστός για τις συγκρούσεις του με τον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Δυο διαφορετικές σχολές σκέψεις.

Ads

Την δεκαετία του 80 οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης του Ανδρέα Παπανδρέου συγκλονίζουν την εκκλησία.  Το λεγόμενο αυτόματο διαζύγιο, η θεσμοθέτηση του πολιτικού γάμου και η κατάργηση της μοιχείας ως ποινικού αδικήματος είναι μερικά από τα θέματα στα οποία οι δύο κληρικοί υποστηρίζουν εκ διαμέτρου αντίθετες θέσεις. Εκείνη την περίοδο, λέγεται ότι ο κ. Χρυσόστομος θα καταφέρει να ορίσει μια συνάντηση με τον τότε πρωθυπουργό Ανδρέα Παπανδρέου, η οποία δεν θα πραγματοποιηθεί ποτέ, έπειτα από παρέμβαση ιεραρχών.

Το 2000 δηλώνει ότι στα 71 του, θα παραιτηθεί, ανοίγοντας τον δρόμο της έμμεσης κατάργησης του ισοβίου των αρχιερέων. Πάντα ο κ. Χρυσόστομος θεωρούνταν στην πρωτοπορία της Ιεραρχίας προβάλλοντας ζητήματα που για πολλούς ήταν ταμπού, όπως για παράδειγμα η κατάργηση του ράσου. Προτείνει εκτός της περιφέρειάς των οι κληρικοί να κυκλοφορούν με κοστούμι. Και μπορεί να διαφωνεί με τους έγγαμους μητροπολίτες, ωστόσο δεν δηλώνει αντίθετος με την καύση των νεκρών.

Στις 18 Αυγούστου 2011, και με τη συμπλήρωση των 72 ακριβώς ηλικιακών ετών, παραιτήθηκε από Μητροπολίτης Ζακύνθου, όπως ήδη είχε προαναγγείλει έξι (6) χρόνια νωρίτερα, αμφισβητώντας με συνέπεια λόγων και πράξεων, το ισόβιο του αξιώματος αυτού, εκφράζοντας την άποψη ότι ο επικεφαλής κάθε Μητρόπολης πρέπει να ασκεί τα καθήκοντά του όρθιος και υγιής και όχι άρρωστος σε βαθιά γεράματα. Στις 13 Οκτωβρίου 2011, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος του απέδωσε τον τίτλο του Μητροπολίτη της Πάλαι ποτέ Διαλαμψάσης Μητροπόλεως Δωδώνης.

Ads

Διαβάστε επίσης:

Σήμερα ο Μητροπολίτης Δωδώνης πια τάχθηκε κατά των αμβλώσεων, ακόμα και όταν υπάρχει βιασμός. Μάλιστα δε δίστασε να πει ότι δεν υπάρχει βιασμός χωρίς συναίνεση. «Δεν κάθεται μία γυναίκα να βιαστεί χωρίς να το θέλει», είπε, προκαλώντας την οργή των δημοσιογράφων, οι οποίοι μάταια προσπαθούσαν να του εξηγήσουν τι σημαίνει βιασμός. Ανέφερε ότι δεν μπορεί να γίνει σύλληψη όταν υπάρχει βιασμός, χωρίς ωστόσο να εξηγήσει τι ήθελε να πει με την τοποθέτησή του αυτή.

Το 2021 τάχθηκε αναφανδόν υπερ των εμβολιασμών λέγοντας «Αν θέλουν να αποδείξουν δύναμη πνευματική να πάνε σε μία εκκλησία και να πιάσουν ένα καλώδιο με ρεύμα για να δούμε αν μπορούν να σωθούν».

Πλέον απαντά στο διογκούμενο συντηρητισμό της κοινωνίας με ένα αντιεπιστημονικό υπερσυντηρητικό παραλήρημα αποδεικνύοντας ότι η Εκκλησία χρήζει μεγάλων μεταρρυθμίσεων. Αρχικά αυτών που υποστήριζε ο ίδιος όντας Μητροπολίτης Ζακύνθου… Μετέπειτα στον διαχωρισμό Εκκλησίας και κράτους. Ο καθείς να έχει την ευθύνη του οίκου του.

Αποδεικνύει περίτρανα ότι δεν αποτελεί «προοδευτικός» κληρικός, αλλά εθισμένος στην δημοσιότητα και στον ακραίο λόγο. Ο Trump αποτελεί πλέον το παράδειγμα σε ένα κόσμο που 100 εκατομμύρια κορίτσια και γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία έχουν υποστεί ακρωτηριασμό γεννητικών οργάνων σε 30 χώρες. Στην Θεσσαλονίκη δε είμαστε στην εποχή των εξορκισμών.

 
Η κοινωνία μας έχει παραδοθεί. Δεν συγκλονίζεται με τίποτα. Δεν ενδιαφέρεται για την δημοκρατία μας και το σκάνδαλο των υποκλοπών. Δεν ενδιαφέρεται για το ξεπούλημα του δημοσίου πλούτου. Για το ενεργειακό τραστ των ολιγαρχών που απολαμβάνει την κρίση, ενώ οι υπόλοιποι στενάζουν. Η αποπολιτικοποίηση, η έλλειψη συλλογικής αντίληψης και η αποφυγή έντονων συζητήσεων μας έχει οδηγήσει σε μια κοινωνία παραδομένη. Ντροπή σε όλους μας.

Υ.Γ.  Ο αγώνας των εργαζομένων της Μαλαματίνα μας αγγίζει όλους. «Είναι αδιανόητο η Διοίκηση να καταστρατηγεί την απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης για την απόφαση εξυγίανσης. Οι 15 απολύσεις δεν είναι δίκαιες ούτε νόμιμες» δηλώνει η εργατολόγος και δικηγόρος του σωματείου Νεκταρία Ελευθερία Αγγελάκη. Η κοινωνία της Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να ανέχεται ούτε τους εξορκισμούς ούτε το εργασιακό Bullying.