Το πράσινο φως στην αμερικανική start-up εταιρεία Eat Just για την πώληση κρέατος κοτόπουλου που έχει παρασκευασθεί σε εργαστήριο έδωσε η Σιγκαπούρη, δίνοντας για πρώτη φορά παγκοσμίως έγκριση για την κυκλοφορία στην αγορά του λεγόμενου «καθαρού» κρέατος που δεν προέρχεται από σφαγμένα ζώα.

Ads

Το προϊόν, που δημιουργήθηκε από ζωικά κύτταρα, θα κάνει το ντεμπούτο του στη Σιγκαπούρη με την επωνυμία GOOD Meat σε μορφή κοτομπουκιών σε ένα μόνο εστιατόριο. Ωστόσο, η εταιρεία αγοράζει περισσότερο εξοπλισμό για να επεκτείνει τις πωλήσεις σε άλλα εστιατόρια και τελικά σε παντοπωλεία.

«Θέλουμε η Σιγκαπούρη να είναι το επίκεντρο της βιομηχανίας μας παγκοσμίως», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Διευθύνων Σύμβουλος, Josh Tetrick. «Απλώς σκεφτόμαστε την οικοδόμηση ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για αυτό το είδος εργασίας».

Το κρέας αυτό θα κοστολογηθεί σε τιμές κοτόπουλου υψηλής ποιότητας όταν θα πρωτοκυκλοφορήσει, πρόσθεσε ο Tetrick, τονίζοντας ότι το κόστος θα μειωθεί με την πάροδο του χρόνου, όπως μεταδίσει το aljazeera

Ads

Πρόκειται για «μια πρόοδο για την παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων», υπογραμμίζει η Eat Just σε σημερινή ανακοίνωσή της, καθώς πολλές εταιρείες αναζητούν τρόπους παραγωγής κρέατος με μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Σημειώνεται, ότι η κατανάλωση κρέατος αναμένεται να αυξηθεί κατά 70% ως το 2050, σύμφωνα με την νεοφυή εταιρεία, την ώρα που οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι η τάση αυτή αποτελεί έναν από τους κύριους μοχλούς της κλιματικής αλλαγής.

Η Σιγκαπούρη κινείται γρήγορα για να επιτρέψει την πώληση αυτού του κρέατος, μια κίνηση που εντάσσεται στην ευρύτερη ατζέντα της για την επισιτιστική ασφάλεια. Ως απάντηση στην πανδημία, η Σιγκαπούρη προσπαθεί να παράγει το 30% των δικών της τροφίμων έως το 2030, από λιγότερο από 10% σήμερα. Πρόσφατα επιτάχυνε μάλιστα τη χρηματοδότηση τοπικών αγροκτημάτων.

Δεκάδες νεοφυείς επιχειρήσεις στον κόσμο εργάζονται πάνω σε σχέδια για τη δημιουργία τεχνητού κρέατος, αλλά η παραγωγή είχε μείνει μέχρι στιγμής στο πειραματικό στάδιο. «Σε συνεργασία με τον αγροτικό τομέα στο σύνολό του και με μακρόπνοες πολιτικές, εταιρείες όπως η δική μας μπορούν να βοηθήσουν να ανταποκριθούμε στην αυξανόμενη ζήτηση για ζωϊκές πρωτεΐνες ενός πληθυσμού που θα φτάσει τα 9,7 δισεκατομμύρια ως το 2050», υπογράμμισε ο Τέτρικ.

Υπενθυμίζεται, ότι στις ΗΠΑ, το κοτόπουλο είναι το πιο δημοφιλές κρέας, με την κατανάλωση του να είναι υψηλότερη από εκείνη οποιουδήποτε άλλου κρέατος.  Ταυτόχρονα, αλυσίδες γρήγορου φαγητού και παντοπωλεία έχουν προσθέσει εναλλακτικές επιλογές κρέατος στα μενού τους. Στη Σιγκαπούρη, τα μπιφτέκια εργαστηρίου μπορεί να είναι το επόμενο βήμα. Το Eat Just σχεδιάζει να υποβάλει την αίτησή του για βοδινό κρέας που δημιουργήθηκε σε εργαστήριο κατά το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους. Η διαδικασία έγκρισης για προϊόντα καλλιεργημένου κρέατος κινείται πιο αργά στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

«Το σχέδιό μας είναι να επιτύχουμε τη λειτουργική κερδοφορία πριν από το τέλος του επόμενου έτους», δήλωσε ο Tetrick.

Ασφαλές το «νέο φαγητό»;

Η Υπηρεσία Τροφίμων της Σιγκαπούρης (SFA) δήλωσε ότι μια ομάδα εργασίας εμπειρογνωμόνων εξέτασε δεδομένα σχετικά με τον έλεγχο κατασκευής και τον έλεγχο ασφάλειας του καλλιεργημένου κοτόπουλου του Eat Just. «Αποδείχθηκε ασφαλές για κατανάλωση στα προβλεπόμενα επίπεδα χρήσης και του επιτράπηκε να πωληθεί στη Σιγκαπούρη», δήλωσε ο SFA.

Η υπηρεσία δήλωσε ότι έχει θεσπίσει ένα κανονιστικό πλαίσιο για «νέα τρόφιμα» για να διασφαλίσει ότι το κρέας και άλλα εναλλακτικά προϊόντα πρωτεΐνης πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας πριν πωληθούν στη Σιγκαπούρη.

Από τη μεριά της η εταιρία δήλωσε ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν αντιβιοτικά στη διαδικασία και το κοτόπουλο είχε χαμηλότερη μικροβιολογική περιεκτικότητα από το συμβατικό κοτόπουλο.