Οι εκρηκτικές πολιτικές εξελίξεις που  αναπτύσσονται επικίνδυνα για την χώρα μας, οδηγούν τα εθνικά θέματα να συνυφαίνονται απόλυτα με τα ζητήματα Δημοκρατίας και πολιτικών ελευθεριών στο κρίσιμο  γεωπολιτικό σταυροδρόμι που βρισκόμαστε.

Ads

Το   μεταμοντέρνο, νεοφιλελεύθερο εκσυγχρονιστικό Σημιτικό μοντέλο που συνεχίζει η Νέα Δημοκρατία, απέτυχε παταγωδώς να δημιουργήσει μία ισχυρή παραγωγική βάση,   ενώ αντιμετώπισε τον Τουρκικό επεκτατισμό χωρίς ίχνος στρατηγικού σχεδίου με  καταστροφικό κατευνασμό. Από την άλλη πλευρά απέτυχε πλήρως μία δεξιά εθνικιστική πολιτική  επικίνδυνη σε όλα τα επίπεδα και τινάχτηκε στον αέρα  ευτυχώς από την εκπληκτική Συμφωνία των Πρεσπών που υπέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο σήμερα υπάρχει ένα κρίσιμο στρατηγικό κενό.

Ποιο είναι όμως το ευρύτερο σχέδιο του Γερμανικού εθνικισμού; Η βαθμιαία κατάργηση της Δημοκρατίας και το πέρασμα στην βελούδινη χούντα, δηλαδή στην Μεταδημοκρατία των τεχνοκρατών. Το πείραμα με την κοινοβουλευτική δικτατορία του ΄Ορμπαν στην Ουγγαρία, αντιμετωπίστηκε θωπευτικά από την ηγεσία της Γερμανίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Ο βαθύς γνώστης των Ευρωπαϊκών πραγμάτων και ειδικά των Γερμανικών, ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, Χρήστος Χατζηιωσήφ, σε μία εξαιρετικά επίκαιρη συνέντευξη που δημοσιεύσαμε στον ιστότοπο της «Εφσυν», στις  24-3- 2020 για τις επικίνδυνες εξελίξεις στην Γερμανία, τόνιζε μεταξύ των άλλων: « …  Βρισκόμαστε μπροστά σε μια γενικότερη μεταστροφή της γερμανικής κοινωνίας προς ρατσιστικές, ξενοφοβικές και εθνολαικές,  volkisch  στα γερμανικά, αντιλήψεις, οι οποίες γνώρισαν ημέρες  δόξας μεταξύ 1933 -45».

Ads

Παράλληλα  με τις σκοτεινές εσωτερικές εξελίξεις  ο ίδιος  αποτιμά και την Γερμανική εξωτερική πολιτική, «… η Μεσόγειος είναι, μετά την πρώην Γιουγκοσλαβία, το νέο πεδίο άσκησης της γερμανικής αναθεωρητικής εξωτερικής πολιτικής. Εδώ η Γερμανία επιχειρεί να καλύψει το κενό που αφήνουν πίσω τους οι ΗΠΑ χωρίς να κινδυνεύει να έρθει σε άμεση σύγκρουση μαζί τους.  Με προσεκτικές κινήσεις δημιουργούνται τα ερείσματα που θα επιτρέψουν να επεκταθεί βαθμιαία η γερμανική επιρροή προς την Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής η γερμανική κυβέρνηση καλύπτει  τις τουρκικές διεκδικήσεις στη Μεσόγειο και την Εγγύς Ανατολή, γιατί συμβάλλουν στην αποσταθεροποίηση της παλαιάς διεθνούς τάξης στην περιοχή, χωρίς να χρειάζεται να εκτεθεί άμεσα η ίδια, αντίθετα μπορεί να εμφανίζεται, όπως στη Λιβύη και τη Συρία, σαν ο έντιμος μεσολαβητής».   Οι γενοκτονίες των λαών που έχει κάνει το τουρκικό κράτος, η συνεργασία με τους Τζιχαντιστές που ξεπερνούν τους Ναζί σε φασισμό με την κάλυψη  των ηγεσιών των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι το μέγα ζήτημα το οποίο τώρα χτυπά την πόρτα μας  .

Δεν είναι θέμα μόνο Ερντογάν αλλά μιας αντιδημοκρατικής βαθιά επεξεργασμένης διαχρονικά στρατηγικής. Ο Ερντογάν και ο κάθε Τούρκος ηγέτης βάζει την δική του «πινελιά» σε μια καλοσχεδιασμένη πολιτική  εξωτερικής επέκτασης με ταυτόχρονη εσωτερική καταστολή της Δημοκρατίας και της πολιτικής ελευθερίας.  Θυμηθείτε  το κάψιμο των 33 Τούρκων  διανοουμένων και καλλιτεχνών Αλεβητών  και δύο υπαλλήλων το 1993 στη Σεβάστεια από φανατικούς ισλαμιστές, οι μαζικές δολοφονίες Κούρδων κ.λ.π. .  Αυτή η ολοκληρωτική δομή δεν αφήνει να δημιουργηθεί κοινωνία πολιτών .

Η συγκρότηση μιας νέας δυναμικής στρατηγικής  είναι αναγκαίο να γίνει με βάση όλες τις προαναφερόμενες παραμέτρους και να μεταθέτει το ζήτημα της Τουρκικής επιθετικότητας ως μείζον θέμα Δημοκρατίας, Πολιτικής Ελευθερίας των λαών της Τουρκίας , καταπάτησης του διεθνούς Δικαίου σε συνδυασμό με την επεκτατικότητα εναντίον της χώρας μας και των γειτονικών χωρών. 

Πρώτο μέτρο, πρέπει να γίνει άμεσα αλλαγή  παραγωγικού-οικονομικού μοντέλου  και στον προϋπολογισμό το κονδύλι για την έρευνα-καινοτομία από 1% περίπου που το ανέβασε ο ΣΥΡΙΖΑ σε συνθήκες κρίσης να ανέλθει σε 4% και όλος ο πρωτογενής και δευτερογενής τομέας να αναπτυχθεί με βάση πρωτοποριακές εγχώριες τεχνολογίες ειδικά την τεχνητή νοημοσύνη στο πλαίσιο της  τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης.

Αυτόματα αναβαθμίζεται η χώρα και αποκτά ηγεμονικό ρόλο στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και στη Νότια Ευρώπη. Το τεράστιο ποιοτικά και ποσοτικά επιστημονικό δυναμικό που διαθέτει η χώρα σε  5-7 χρόνια θα την έχει μεταβάλλει σε περιφερειακή δύναμη.

Να δημιουργηθεί   ένα ισχυρό Ινστιτούτο για την Τεχνητή Νοημοσύνη με άμεση παραγωγική προοπτική και ενθυλάκωση της Φιλοσοφίας στην λειτουργία του για τις  σοβαρές συνέπειες από τις έξυπνες μηχανές με Συνείδηση και Συναίσθημα που θα προκύψουν. Σε όλες τις Σχολές Θετικών Επιστημών και τις Ιατρικές Σχολές πρέπει να δημιουργηθούν άμεσα Τμήματα Φιλοσοφίας της Επιστήμης , Φιλοσοφίας της Τεχνολογίας, Βιοηθικής κ.λ.π. για την ενδυνάμωση της Κριτικής Σκέψης  και της Δημοκρατίας με την δημιουργία μιας ισχυρής κοινωνίας των πολιτών και την διάχυσή της σε όλη την Μεσόγειο, την Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια.   

Να αναπτυχθούν  εγχώρια αμυντικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας. Η Νορβηγία χωρίς    εξωτερικούς   κινδύνους , χωρίς το  υψηλό επιστημονικό δυναμικό που διαθέτουμε με μισό πληθυσμό  από εμάς το έπραξε επιτυχώς!    

Στην αλλαγή στρατηγικού Πολιτισμικού  Παραδείγματος πρέπει  να σχεδιαστεί οι χώρες της παλιάς Βυζαντινής Αυτοκρατορίας να λειτουργήσουν ως Κοινοπολιτεία Δημοκρατίας Ισότητας των λαών  στη βάση των οικουμενικών αξιών και οι λαοί της Τουρκίας να ενταχθούν σε  αυτή την προοπτική με πρώτους τους Κούρδους, τους Αλεβήτες , Ασσυρίους κ.λ.π. έχοντας ο καθένας πλήρη πολιτικά δικαιώματα και σεβασμό της θρησκευτικής και πολιτιστικής του ιδιαιτερότητας.         

Στο πνεύμα της διεύρυνσης της Συμφωνίας των Πρεσπών, ως πρώτο βήμα στην προαναφερθείσα στρατηγική,  η Ελλάδα είναι καθοριστικό να δημιουργήσει μία Συνομοσπονδία με το Ισραήλ, την Κύπρο, την Βόρεια Μακεδονία και την Βουλγαρία  αρχικά, μπορούν να ενταχθούν η Σερβία, η Αρμενία και η Αίγυπτος αν σταθεροποιήσει ένα πολίτευμα Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας ,  αλλιώς να υπάρξει βάθεμα των στρατηγικών σχέσεων, έτσι θα πιεστεί να εισέλθει και η Αλβανία που λειτουργεί ακόμη ως Τουρκικός δορυφόρος.

Σε μία τέτοια διάσταση η Ελλάδα μπορεί να πείσει το Ισραήλ να λυθεί το Παλαιστινιακό πρόβλημα και η καινούργια πολιτική οντότητα να ενταχθεί στην Συνομοσπονδία ώστε να μπορεί να αντιμετωπιστεί η γερμανική και τουρκική λαίλαπα που είναι κατά της Δημοκρατίας και υπέρ της αλλαγής συνόρων  στην Ανατολική Μεσόγειο και στην  Μέση Ανατολή .

Η Ελλάδα  μαζί με το Ισραήλ, να αναπτύξει απευθείας σχέσεις με τις θεσμικές εκφράσεις των εθνοτήτων και των μειονοτήτων στην Τουρκία, να προβάλλει ως άτυπη αλλά ισχυρή πολιτική εγγυήτρια δύναμη των πολιτικών τους ελευθεριών  και έκφρασή τους ώστε να μπορέσουν να οικοδομήσουν μία Δημοκρατία των λαών με τα δικά τους κριτήρια. Ήδη το παράδειγμα στη Ροζάβα άνοιξε ένα δρόμο υψηλού δημοκρατικού επιπέδου και απέδειξε στην πράξη πως η Δημοκρατία με αυτοδιαχείριση και διευρυμένες πολιτικές ελευθερίες μεταξύ λαών με διαφορετικό θρήσκευμα και κουλτούρες είναι εφικτή .

Το Τουρκικό κράτος από την Οθωμανική αυτοκρατορία μέχρι σήμερα  με τις πολλαπλές γενοκτονίες, δεν γνωρίζει τι σημαίνει φιλία .  Η γνωστή Αριστοτελική θέση πως,  «κοινωνία γαρ η φιλία», «διότι η φιλία συγκροτεί κοινωνία», εννοεί κοινωνία Δημοκρατίας από τα κάτω, τέτοια αξιακή βαρύτητα δίνει ο μεγάλος φιλόσοφος στην φιλία , για να  υλοποιηθεί όμως από ένα κράτος το οποίο διαχρονικά την έχει πολεμήσει εσωτερικά και εξωτερικά πρέπει να υπάρξει ο κατάλληλος χρόνος να την ενστερνισθούν οι λαοί της Τουρκίας και να επιβάλλουν το δικό τους μοντέλο.   

Το ενιαίο αμυντικό δόγμα πρέπει να λειτουργήσει ξανά με την Κύπρο.