Τα βιβλία είναι αδιαμφισβήτητα από τους καλύτερους φίλους του ανθρώπου. Έχουν την δύναμη να σε ταξιδέψουν νοερά και να σε κάνουν να «χαθείς» μέσα στις σελίδες τους. Για να ξεκινήσει ευχάριστα η εβδομάδα, σας παρουσιάζουμε τα ευπώλητα λογοτεχνικά βιβλία του ΙΑΝΟΥ.

Ads

ΖΟΥΡΓΟΣ ΙΣΙΔΩΡΟΣ
ΟΙ ΡΕΤΣΙΝΕΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗΣ

image

Κάποιο απόγευµα του φθινοπώρου, ένας ηλικιωµένος άντρας κάνει την εµφάνισή του στο χωριό. Μερικοί τον αναγνωρίζουν και ισχυρίζονται πως τον είχαν δει τον προηγούµενο χειµώνα να επιθεωρεί τις εργασίες στον πύργο, αυτόν που στέκεται στο τέρµα της µεγάλης ανηφόρας. Οι Ρετσίνες του βασιλιά είναι ένα µυθιστόρηµα νόµισµα. Στη µια του όψη ένας αναµαλλιασµένος γέροντας που κάποτε ήταν βασιλιάς. Στην άλλη ένας κοιλαράς που µοιάζει να είναι ο Γαργαντούας ή ένας γεωργός που χαµογελάει βαστώντας στο χέρι ένα κρασοπότηρο. Ο αφηγητής στρίβει το νόµισµα στον αέρα, κι αυτό, καθώς περιστρέφεται, φανερώνει µέσα από γράµµατα και µυστικά οικογενειακές ιστορίες και εικόνες µιας χώρας αµήχανης, βουτηγµένης στην ανεργία και στη νέα µετανάστευση. Στη διάρκεια ενός χρόνου όσο κρατάει το µυθιστόρηµα, πίσω απ’ τις κουρτίνες της κάθε µέρας ελλοχεύει ο σαιξπηρικός κόσµος ως αδιάγνωστη ασθένεια: πύργοι, βασιλιάδες, κόρες, γελωτοποιοί, εξουσία, προδοσία, αίµα… Όλα αυτά ώσπου το νόµισµα να πέσει στη γη, εκεί στη χθόνια σαγήνη της γονιµότητας και του τάφου. Εκεί στο χώµα χωριό ο γερο Έξαρχος, ο επισκέπτης του φθινοπώρου, καθώς τον αποδοµεί ο χρόνος, παίζει το τελευταίο του χαρτί. Στο καφενείο, µπρος στα µεθυσµένα γέλια, εκλιπαρεί για την τελευταία ευκαιρία που θα του χαρίσει την ανακαίνιση του κόσµου µέσα από τη θαλπωρή του κρασιού, της σάρκας και της αγάπης.
 
Δείτε το εδώ

Ads

 
ΤΣΙΡΚΙΝΙΔΗΣ ΧΑΡΗΣ
ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΟΤΑΜΙ, Εκδόσεις ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ
 
image
 
Σήμερα, εδώ πάνω στα νεκρά ερείπια, αισθάνθηκα τη μεγαλύτερη δύναμη ζωής. Ένιωσα σαν να βγαίνει μέσα απ’ το χώμα και τις πέτρες μία μυστηριώδης δύναμη και να μπαίνει στις φλέβες μου σαν μια ζεστασιά, να διαχέεται σ’ όλο το κορμί μου, να εξαφανίζει τος φοβίες και τους δισταγμούς μου, να με λυτρώνει απ’ τα επίγεια.

Δείτε το εδώ

ΑΓΓΕΛΑΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ, Εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ

image

 

 

ΜΜ Δάσκαλε, μου ζήτησε ο δημιουργός μας να γράψουμε κάτι για το οπισθόφυλλο του βιβλίου. Έτσι γίνεται, λέει, με όλα τα βιβλία, το απαιτούν οι εκδότες. ΜΔ Ωραία, εσύ, που έχεις το ψώνιο του συγγραφέα, σκάρωσε κάτι, και το συζητάμε. ΜΜ Εγώ, δάσκαλε, θα έλεγα τα εξής: Κυρίες και κύριοι, ο Μαθητής και ο Δάσκαλος κου– ΜΔ Ο δάσκαλος και ο μαθητής. ΜΜ Οκέι… Ο Δάσκαλος και ο Μαθητής κουβεντιάζουν. Κι όσο κουβεντιάζουν, λύνονται ένας ένας οι γρίφοι, και αποκαλύπτονται τα μυστήρια του άπειρου σύμπαντος, της αιώνιας δημιουργικής ψυχής και της ανθρώπινης βλακείας. Πρόκειται για ένα φωτεινό ανάγνωσμα. Για ένα βιβλίο που δεν χρειάζεται να ανάβετε λαμπατέρ τα βράδια, όταν το διαβάζετε. Είναι εύχρηστο, οικονομικό, εύληπτο, και έχει και ζωγραφιές για να ξεκουράζεται το μυαλό. Σας αξίζει! Αυτά. ΜΔ Καλή κοτσάνα μού ακούγεται, πρότεινέ την κι ό,τι γίνει. Α! Δεν μου ’πες πώς θα λέγεται το βιβλίο. ΜΜ Εεε… Ο Μεγάλος Δάσκαλος και ο Μικρός Μαθητής. ΜΔ Σίγουρα; ΜΜ Αλίμονο, δάσκαλε, σου ’χω πει ποτέ ψέματα;
 
Δείτε το εδώ

ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
CASA ΜΠΙΑΦΡΑ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

image
 
Μέσα από την Casa Μπιάφρα, το πρώτο κοινόβιο της Θεσσαλονίκης, και από τα Καραγάτσια, τον φτωχοσυνοικισμό των καταραμένων, ξεπηδούν αυτοί οι αντιφατικοί τυχοδιώκτες που μπλέκονται σε άγριες περιπέτειες με τον άρχοντα της πόλης, τον πανίσχυρο εκδότη- ραματιστή Γιάννη (Γρύπα) Βεντήρη, και τελικά μετέχουν στο πιο κρίσιμο γεγονός της νεότερης Ελλάδας, την «αποστασία», ή τα «Ιουλιανά» του 1965, που οδήγησαν τη χώρα στην άκρη του γκρεμού και επηρεάζουν τη μοίρα της μέχρι σήμερα. Πρόκειται για αντιήρωες που κινούνται ανάμεσα στις Συμπληγάδες του Ψυχρού Πολέμου, στη φτώχεια, στον πλούτο, στη βιομηχανοποίηση, στις ανταύγειες του Εμφυλίου, στις παλιές αντιλήψεις, στις νέες αναζητήσεις και στους σπασμούς της κρίσιμης μετάβασης, πασχίζοντας με το πείσμα και την απάτη, την περηφάνια και τον συμβιβασμό, την τόλμη και την απόκρυψη να υπάρξουν, να επινοήσουν το πρόσωπό τους, να βρουν έναν δρόμο, μια διέξοδο.

Δείτε το εδώ

ΙΝΤΖΕΣ ΣΤΑΘΗΣ
Η ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ, Εκδόσεις ΚΙΧΛΗ

image

Οι ΗΡΩΕΣ που πρωταγωνιστούν στα διηγήματα του Στάθη Ιντζέ, απλοί κατα βάση άνθρωποι, διαθέτουν μια ασυνήθιστη ματιά για τα πράγματα. Συναντάμε χαρακτήρες αποσυνάγωγους, κατοίκους της υπαίθρου, που το ξέσπασμα των συναισθημάτων τους προσδίδει στις ιστορίες έναν τόνο ανοίκειου ανθρώπους της πόλης που η επαφή τους με τον κόσμο του χωριού δημιουργεί ρωγμές στην εύτακτη ζωή τους, ρωγμές απ’ όπου εισβάλλουν το υπερφυσικό και το παράδοξο παιδιά που αποχαιρετούν την περίοδο της αθωότητας και προσγειώνονται οδυνηρά στον κόσμο των ενηλίκων τέλος, ένα αλλόκοτο όν, τη Μήνα, που μας γοητεύει με την παράξενη και απειλτική ομορφία του. Πίσω από τη δραματική ένταση ανάμεσα στο άστυ και στην ύπαιθρο που διατρέχει τη συλλογή Η Μήνα και άλλες ιστορίες δεν προσβάλλει η νοσταλγία για ένα εδεμικό παρελθόν της ζωής μας στη φύση, αλλά το <<άνοιγμα >> σε μια μυθική, μαγική αντίληψη των πραγμάτων, που διευρύνει τα όρια της απτής πραγματικότητας και επιπλέον επιτρέπει στο φανταστικό ν αναταράξει την πέζη καθημερινότητά μας.

Δείτε το εδώ

ΛΕΡΟΥ ΓΚΑΣΤΟΝ
ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΟΠΕΡΑΣ, Εκδόσεις ΚΑΡΑΚΩΤΣΟΓΛΟΥ

image

Το μυθιστόρημα διαδραματίζεται στο Παρίσι στα τέλη του 19ου αιώνα. Επίκεντρο είναι η Όπερα της πόλης, που γνωρίζει εκείνη την περίοδο μεγάλη δόξα. Στα υπόγεια, όμως, του μεγαλόπρεπου κτιρίου, μακριά από τα εκτυφλωτικά φώτα, κρύβεται ένα μυστικό. Αίθουσες βασανιστηρίων, κρυφά περάσματα, δαιδαλώδεις διάδρομοι, υπόγειες λίμνες και κατακόμβες συνθέτουν έναν παράλληλο κόσμο, στον οποίο βασιλεύει η σκοτεινή μορφή του Έρικ, του Φαντάσματος της Όπερας. Ο Έρικ, ένας παραμορφωμένος μουσικός που κινείται ανάμεσα στην ιδιοφυΐα και την παράνοια, ερωτεύεται τη νεαρή σοπράνο Κριστίν. Γίνεται δάσκαλος και προστάτης της, τη μυεί στα μυστικά της μουσικής και τη βοηθά να εξελιχθεί σε μεγάλο αστέρι της όπερας. Ο έρωτάς της, ωστόσο, για τον υποκόμη Ραούλ και η απέχθειά της όταν αντικρίζει το πρόσωπό του πυροδοτούν τη ζήλια και την οργή του και τον οδηγούν στην απαγωγή της. Με τη βοήθεια του Πέρση, ενός παλιού γνωστού του Έρικ, ο Ραούλ θα προσπαθήσει να σώσει την αγαπημένη του και να λύσει το μυστήριο της δολοφονίας του αδερφού του, που βρέθηκε νεκρός το ίδιο βράδυ.

Δείτε το εδώ

ΧΙΣΛΟΠ ΒΙΚΤΟΡΙΑ
ΟΣΟΙ ΑΓΑΠΙΟΥΝΤΑΙ, Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ
image
 
ΑΘΗΝΑ, 1941. Στην κατοχική Ελλάδα, η δεκαπεντάχρονη Θέμις βλέπει την οικογένειά της να ταλανίζεται από βαθιές πολιτικές διαφορές. Και το χάσμα ανάμεσα σ’ αυτούς που αγαπά βαθαίνει, όσο η χώρα βυθίζεται στην ανέχεια. Καθώς η δυστυχία μεγαλώνει γύρω της, και φίλοι της χάνονται από τον μεγάλο λιμό, η Θέμις μπαίνει στην Αντίσταση. Στον Εμφύλιο που ακολουθεί μετά την Απελευθέρωση, η Θέμις θα ενταχθεί στον Δημοκρατικό Στρατό, όπου θα βιώσει τον έρωτα, το μίσος και τον παραλογισμό του αδελφοκτόνου πολέμου. Ύστερα, θα έρθει η εξορία, στη Μακρόνησο και στο Τρίκερι. Μια άλλη κρατούμενη θα σταθεί στο πλευρό της στις κακουχίες, και οι ζωές τους θα δεθούν με τρόπο απρόβλεπτο. Ώσπου, κάποια στιγμή, η Θέμις θα πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στα πιστεύω της και στη λαχτάρα της να ζήσει… Χρόνια μετά, καθώς αναστοχάζεται το παρελθόν της, η Θέμις συνειδητοποιεί ότι το προσωπικό και το πολιτικό, η δική της περιπέτεια και η περιπέτεια της πατρίδας της είναι άρρηκτα δεμένα. Κι ότι μπορεί κάποιες πληγές να επουλώνονται, αλλά κάποιες άλλες γίνονται πιο βαθιές στο πέρασμα του χρόνου. Η Βικτόρια Χίσλοπ υπογράφει ένα νέο συγκλονιστικό μυθιστόρημα, το οποίο διατρέχει τη νεότερη ιστορία της Ελλάδας μέσα από την επική ιστορία μιας συνηθισμένης γυναίκας, που αναγκάστηκε να ζήσει μια ασυνήθιστη ζωή.
 
Δείτε το εδώ

ΟΟΥΕΝΣ ΝΤΕΛΙΑ
ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ ΟΙ ΚΑΡΑΒΙΔΕΣ, Εκδόσεις ΔΩΜΑ
 
image

Για περισσότερες εβδομάδες από κάθε άλλο βιβλίο τα τελευταία 10 χρόνια Για χρόνια, οι φήμες για την Πιτσιρίκα του Βάλτου έδιναν κι έπαιρναν στο Μπάρκλι Κόουβ, ένα ήσυχο ψαροχώρι της Βόρειας Καρολίνας. Ο θάνατος του νεαρού Τσέις Άντριους τις έκανε να φουντώσουν ακόμη περισσότερο. Ποιος θα μπορούσε να τον είχε σκοτώσει, αν όχι εκείνο το αγριοκόριτσο που ζούσε μονάχο του στα βάθη του βάλτου; Αλλά την Κάια δεν την είχαν καταλάβει. Ευαίσθητη και έξυπνη, είχε καταφέρει να επιβιώσει ολομόναχη, εγκαταλελειμμένη απ’ τους ανθρώπους, παρέα με τους γλάρους και μ’ όσα της δίδαξε η άμμος κι η αρμύρα. Όταν δύο νεαροί απ’ το χωριό γοητεύονται απ’ την άγρια ομορφιά της, η Κάια ανοίγεται σε μια καινούργια ζωή. Αλλά τότε συμβαίνει το αδιανόητο. Μια ωδή στον φυσικό κόσμο και μια σπαρακτική ιστορία ενηλικίωσης, που μας υπενθυμίζει πώς τα παιδικά μας χρόνια μάς καθορίζουν για πάντα και ότι η ανθρώπινη φύση κουβαλά αρχέγονα, βίαια μυστικά, απ’ τα οποία κανένας δεν μπορεί να ξεφύγει. «Η Κάια άφησε το περιοδικό στα πόδια της με το μυαλό της να ταξιδεύει σαν τα σύννεφα. Κάποια θηλυκά έντομα τρώνε το ταίρι τους, μητέρες από την οικογένεια των θηλαστικών εγκαταλείπουν τα μικρά τους λόγω του μεγάλου στρες, πολλά αρσενικά βρίσκουν ριψοκίνδυνους ή πανούργους τρόπους ώστε το σπέρμα τους να επικρατήσει των ανταγωνιστών τους. Τίποτα δεν είναι υπερβολικά απρεπές εφόσον βοηθάει να συνεχιστεί ο κύκλος της ζωής. Η Κάια ήξερε πως αυτό δεν αποτελούσε κάποια σκοτεινή πλευρά της Φύσης· ήταν απλώς επινοητικοί τρόποι να τα βγάζεις πέρα όταν όλα είναι εναντίον σου. Και με τους ανθρώπους, το πράγμα σίγουρα πήγαινε ακόμα πιο μακριά.»

Δείτε το εδώ

ΣΤΑΣΙ ΦΑΜΠΙΟ
ΚΑΘΕ ΣΥΜΠΤΩΣΗ ΕΧΕΙ ΨΥΧΗ, Εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ

image

Ανεργος καθηγητής και αναγνώστης όσο λίγοι, ο Βίντσε Κόρσο σκαρφίζεται ένα καινούριο για εκείνον επάγγελμα, αυτό του βιβλιοθεραπευτή. Νοικιάζει μια σοφίτα στο κέντρο της Ρώμης, όπου δέχεται τους ασθενείς του, και βρίσκει γι’ αυτούς το κατάλληλο βιβλίο που θα απαλύνει τον ψυχικό αλλά, γιατί όχι;, και τον σωματικό τους πόνο. Μια μέρα τον επισκέπτεται η εξηντάχρονη Τζοβάνα. Ο αδερφός της, σινολόγος με πάθος για τις ξένες γλώσσες, αδηφάγος αναγνώστης και συλλέκτης βιβλίων, πάσχει από Αλτσχάιμερ και επαναλαμβάνει εμμονικά μερικές σκόρπιες, ασυνάρτητες φράσεις. Η γυναίκα είναι σίγουρη πως οι φράσεις αυτές ανήκουν σε κάποιο βιβλίο που, αν βρεθεί, μπορεί να βοηθήσει τον αδερφό της. Ο Βίντσε ξεκινά την αναζήτησή του ανάμεσα σε καινούριους χώρους, ανθρώπους και διαδρομές της πόλης και της λογοτεχνίας, μ’ ένα ερώτημα να ταλανίζει το μυαλό του: αν έχανε τα πάντα και μπορούσε να διασώσει μόνο μία ανάμνηση, ποια θα ήταν αυτή; Ένα καταιγιστικό μυθιστόρημα για τη μνήμη, τη σημασία των αναμνήσεων, την αναζήτηση της διαχωριστικής γραμμής ανάμεσα στη Βαβέλ της πραγματικότητας και της λογοτεχνίας.

Δείτε το εδώ

ΦΡΕΝΣ ΝΙΚΙ
ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΜΕ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ, Εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ

image

Η Νεβ Κόνολι κοιτάζει το πτώμα ενός δολοφονημένου άντρα. Δεν πρόκειται να καλέσει την αστυνομία. Υποτίθεται πως θα ήταν ένα σύντοµο φλερτ. Μια ένοχη πράξη που η Νεβ θα ξεχνούσε εύκολα. Όµως, όταν επισκέπτεται το σπίτι του εραστή της, το πρωινό µετά την επίµαχη νύχτα, θα τον βρει άγρια δολοφονηµένο, µε το άρωµά της να πλανάται ακόµα στον χώρο. Όλα τα ψέµατα που έχει τόσο προσεκτικά πει κινδυνεύουν να αποκαλυφθούν. Θα πρέπει να εξαφανίσει κάθε ίχνος της· οτιδήποτε θα µπορούσε να προδώσει την παρουσία της εκεί. Όµως, γιατί αισθάνεται πως κάτι ξεχνάει; O ντετέκτιβ Άλαστερ Χίτσινγκ αναλαµβάνει την υπόθεση και ταυτόχρονα ξυπνά τους χειρότερους φόβους της Νεβ. Κάθε νέο της ψέµα, κάθε προσπάθειά της να παραπλανήσει τον Χίτσινγκ, τη βυθίζουν όλο και περισσότερο στο σκοτάδι της προδοσίας αλλά και σε έναν κίνδυνο που δεν θα µπορούσε ποτέ να φανταστεί… Γιατί ο Χίτσινγκ δεν είναι ο µόνος που έχει το βλέµµα του επάνω της… Ένας αποφασισµένος δολοφόνος ετοιµάζεται να κάνει την επόµενη θανάσιµη κίνησή του… Οι χειρότεροι φόβοι της πρόκειται να γίνουν πραγµατικότητα…

Δείτε το εδώ