Τα βιβλία είναι αδιαμφισβήτητα από τους καλύτερους φίλους του ανθρώπου. Έχουν την δύναμη να σε ταξιδέψουν νοερά και να σε κάνουν να «χαθείς» μέσα στις σελίδες τους. Για να ξεκινήσει ευχάριστα η εβδομάδα, σας παρουσιάζουμε τα ευπώλητα λογοτεχνικά βιβλία του ΙΑΝΟΥ.

Ads

ΚΟΚΚΑΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Ο ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΤΩΝ ΓΡΙΦΩΝ, Εκδόσεις ΑΣΤΑΡΤΗ
image

Μήπως το μεταφυσικό είναι η καθημερινότητα που αγνοούμε; Θέλω να μάθω για τους ήχους που θα ακούσω μετά… Θέλω να μάθω γιατί βρίσκω στο τώρα ηρεμία στη μελωδία της σιωπής… Με προετοιμάζεις.. το ξέρω… Από την αρχή… Γέννηση και πάλι.

Δείτε το εδώ

Ads

ΚΑΡΑΣΟΥΛΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΠΕΙΣ ΟΣΟ ΘΑ ΛΕΙΠΕΙΣ, Εκδόσεις ΜΙΚΡΗ ΑΡΚΤΟΣ

 
image

Η αγάπη είναι πάντα αγάπη για ένα όνομα συνδεδεμένο με ένα σώμα. Massimo Recalcati Τι είναι αυτό που θα μπορούσε να λείπει από τον Αγαπημένο; αναρωτιούνται οι κάτοικοι του μπάνιου, οι Καθαροί. Τι είναι αυτό που τον κάνει να σκοτεινιάζει και να μην απολαμβάνει την περιποίηση μας; σκέφτονται τρομαγμένοι το Μπουρνούζι, οι Πετσέτες, το Νερό, το Αφρόλουτρο. Το Νερό και ο Άνεμος συνωμοτούν και αναλαμβάνουν να λύσουν το μυστήριο. Του Αγαπημένου δεν του λείπει τελικά κάτι, του λείπει κάποιος: ο Αγαπημένος του. Κι οι Καθαροί θα γίνουν η γέφυρα πάνω από το ποτάμι της απουσίας, ώστε να ενωθούν, έστω και μια στιγμή, οι όχθες των εραστών και πάλι. Αυτή τη στιγμή της ένωσης, περιγράφει στο Όλα ο άνεμος τα μπορεί ο Παρασκευάς Καρασούλος. Σε ένα μικρής έκτασης παραμύθι, με λυρισμό, χιούμορ, ανατροπές, δικαιώνει αυτό που λέει ο Μ. Recalcati: «η επιθυμία είναι πάντα ενσαρκωμένη δηλαδή συγκεκριμένη, έχει όνομα άρα και σώμα, μοναδική και πάντα ερωτική». Οι ιστορίες για να μη λείπεις όσο θα λείπεις, είναι ερωτικά παραμύθια για μεγάλους. Είναι λόγοι παρηγορητικοί αλλά και παρότρυνσης στην επανάκτηση της δύναμης της επιθυμίας και του έρωτα. Ιστορούν τον τρόπο που ζει ο Αγαπημένος την απουσία του Αγαπημένου του, αλλά κυρίως αφηγούνται την παρουσία του έρωτά τους. Στο Όλα ο άνεμος τα μπορεί (πρώτο τόμο από τους επτά που πρόκειται να κυκλοφορήσουν) ο ζωγράφος Δημήτρης Γιαννέλος, ντύνει με επτά πρωτότυπα έργα του την ιστορία, ζωντανεύοντας εικαστικά το μύθο της. Κάθε ιστορία πρόκειται να εικονογραφηθεί και από διαφορετικό εικαστικό. Το σχεδιασμό της έκδοσης επιμελήθηκαν οι Ανδρέας Γεωργιάδης και Χάρης Βαλσάμης. Καλή ανάγνωση

Δείτε το εδώ

ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΘΟΔΩΡΗΣ
ΣΥΝΑΞΑΡΙΑ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ, Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

image

«Άραγε θα ξεχάσουμε ποτέ; Θα γιατρευτούμε απ’ τις πληγές;» «Παρακαλώ να μην ξεχάσω. Τούτος ο αγώνας από τον νου και την καρδιά μου να μη σβηστεί. Τόσες θυσίες, τόσες αδικοχαμένες ψυχές, ούτε μια να μη λησμονηθεί…» Πήρε το βλέμμα της από πάνω του και κοίταξε με μάτια βουρκωμένα τη Θεσσαλονίκη που έσβηνε αργά στην πρωινή ομίχλη. «Έχεις δίκιο…» ψιθύρισε στο τέλος. «Ο μόνος τάφος των νεκρών είναι οι καρδιές των ζωντανών…» Ο Μήλιος, η Ανθή, η μικρούλα Βάσιλκα, λιανοκέρια της σκλάβας Μακεδονίας. Μια χούφτα χρόνια μόνο η ζωή τους, στεριωμένα σε φωτιά και πόλεμο. Η Αρετή και η Φωτεινή, γυναίκες της μικρής πατρίδας, ταγμένες σε αγώνα αντρειωμένο για το γένος και τη λευτεριά. Θέριεψαν οι ψυχές τους κι έκλαψαν συνάμα. Για το παιδί που έχασε τόσο άδικα η μία. Για τον άντρα που αγάπησε παράφορα και σκότωσε με τα ίδια της τα χέρια η άλλη. Σιμά τους ο Παύλος Μελάς, ο Τέλλος Άγρας, ο καπετάν Κώττας, ο καπετάν Γαρέφης. Κείνοι που θυσιάστηκαν κι αναπαύτηκαν αιώνια στα σπλάχνα της μακεδονικής γης, αντάμα με χιλιάδες άλλους άνδρες και γυναίκες του λαού μας. Συναξάρια της μικρής πατρίδας. Μαρτύρων και ηρώων αίμα. Αυτή είναι η ιστορία τους. Μετά τις ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ και τα ΛΙΑΝΟΚΕΡΙΑ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ, ο Θοδωρής Παπαθεοδώρου ολοκληρώνει την πολύκροτη σειρά του «Μακεδονικού Αγώνα» με το τρίτο μυθιστόρημα, ΣΥΝΑΞΑΡΙΑ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ. Μια σειρά-έπος για τη Μακεδονία, που τη χαρακτηρίζει η ιστορική ακρίβεια και η συνταρακτική πλοκή.

Δείτε το εδώ

ΑΡΑΜΠΟΥΡΟΥ ΦΕΡΝΑΝΤΟ
ΠΑΤΡΙΔΑ,  Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

 

 

image
 
Η Πατρίδα, το µεγάλο µυθιστόρηµα της Χώρας των Βάσκων, είναι το µεγάλο µυθιστόρηµα της εποχής µας. Η ιστορία δύο πάλαι ποτέ στενά συνδεδεµένων οικογενειών, που κατασπαράχθηκαν µέχρι θανάτου, είναι η καρδιά της Πατρίδας του Αραµπούρου, που ανατέµνει τα γεγονότα τριάντα χρόνων στη Χώρα των Βάσκων, από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 έως το 2011, όταν η εθνικιστική και αυτονοµιστική οργάνωση ΕΤΑ (Euskadi Ta Askatasuna) ανακοίνωσε την οριστική παύση της ένοπλης δράσης. Την ηµέρα που η ΕΤΑ καταθέτει τα όπλα, η Μπιττόρι πηγαίνει στο νεκροταφείο για να ανακοινώσει στον άντρα της πως αποφάσισε να γυρίσει στο χωριό και στο σπίτι τους, που εκείνη εγκατέλειψε µετά τον θάνατό του. Θα καταφέρει να συµβιώσει µε όσους την παρενοχλούσαν πριν και µετά τη δολοφονική επίθεση που έφερε τα πάνω κάτω στη ζωή τη δική της και της οικογένειάς της; Θα καταφέρει να µάθει ποιος ήταν ο κουκουλοφόρος που µια βροχερή µέρα σκότωσε τον άντρα της, στον δρόµο για τη δουλειά του;

Η παρουσία της Μπιττόρι θα διαταράξει την επιφανειακή ηρεµία του χωριού, κυρίως της γειτόνισσάς της, της Μίρεν, άλλοτε στενής φίλης της και µητέρας του Χόσε Μάρι, ενός φυλακισµένου τροµοκράτη και ύποπτου για τους χειρότερους φόβους της Μπιττόρι. Τι συνέβη ανάµεσα σ’ εκείνες τις δύο γυναίκες; Τι δηλητηρίασε τη ζωή των παιδιών και των συζύγων τους, τόσο δεµένων στο παρελθόν; Με τις συγκαλυµµένες ρήξεις και τις ακλόνητες πεποιθήσεις της, µε τις πληγές και τις παλικαριές της, η παράφορη ιστορία της ζωής τους πριν και µετά το χάσµα που άνοιξε ο θάνατος του Τσάτο µάς µιλάει για το ανέφικτο της λήθης και για την ανάγκη της συγχώρεσης σε µια κοινωνία διαιρεµένη από τον πολιτικό φανατισµό.

Δείτε το εδώ

ΧΑΡΠΕΡ ΤΖΕΪΝ
Η ΞΗΡΑΣΙΑ, Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

image

Η Αυστραλία βιώνει τη χειρότερη ξηρασία εδώ κι έναν αιώνα, και στη μικρή πόλη της Κιβάρα έχει να βρέξει δύο ολόκληρα χρόνια. Οι εντάσεις που υποβόσκουν στην κοινότητα γίνονται αφόρητες όταν τρία μέλη της οικογένειας Χάντλερ βρίσκονται νεκρά. Όλοι θεωρούν ότι ο αρχηγός της οικογένειας Χάντλερ, ο Λιουκ, αυτοκτόνησε αφού σκότωσε τη σύζυγο και τον εξάχρονο γιο του. Ο αστυνομικός Άρον Φαλκ επιστρέφει στη γενέτειρά του για την κηδεία του καλύτερου φίλου των παιδικών του χρόνων και, παρά τη θέλησή του, αναγκάζεται να συμμετάσχει στην έρευνα. Καθώς τα ερωτήματα πολλαπλασιάζονται και η καχυποψία απλώνεται στην πόλη, ο Φαλκ υποχρεώνεται να έρθει αντιμέτωπος με μυστικά από το δικό του παρελθόν που αναδύονται στην επιφάνεια όταν αμφισβητεί την αλήθεια για το έγκλημα του φίλου του.

Δείτε το εδώ

ΓΑΛΗΝΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΑΙΩΝΙΟΙ ΨΙΘΥΡΟΙ, Εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ

image

Αληθεύει άραγε ο θρύλος της Δούκισσας της Πλακεντίας με τον λήσταρχο Νταβέλη και τις υπόγειες στοές; Υπήρξε πράγματι εραστής της; Μήπως τελικά αυτό που τους έδενε ήταν μια σχέση πιο περίπλοκη και μυστηριώδης; Η Ελίζα και η οικογένειά της συνδέονται με τη Δούκισσα της Πλακεντίας με μια ιστορικά παράδοξη σχέση και μια Μυστική Διαθήκη που προστατεύει ένα πανάρχαιο μυστικό. Ένα δυσάρεστο γεγονός φέρνει εσπευσμένα την Ελίζα και τη φίλη της Κωνσταντίνα στην Αθήνα από το Παρίσι. Όμως η επιστροφή τους ξυπνάει φαντάσματα του παρελθόντος. Ο άλλοτε μεγάλος έρωτας της Ελίζας, ο Ρήγας, και μια σκοτεινή γυναίκα, η Βικτόρια, παραμονεύουν απειλητικοί, με μοναδικό στόχο να κλέψουν αυτό το μυστικό. Η μοίρα παρασύρει τους ήρωες σε έναν καταιγισμό ακραίων καταστάσεων και ο έρωτας, πιο πεισματάρης από ποτέ, δίνει τη δική του μεγαλειώδη μάχη. Ζωές, σχέσεις και ισορροπίες ανατρέπονται. Μυστικά έρχονται στο φως κι ένα μικρό παιδί βρίσκεται στα χέρια αδίστακτων ανθρώπων – μέσο για να πετύχουν τους σκοτεινούς σκοπούς τους. Η Ελίζα αναζητά εναγωνίως λύση μέσω μιας αλλόκοτης αλήθειας που συνδέει το παρελθόν με το παρόν, με φόντο τη σύγχρονη, μυστηριώδη Αθήνα. Ένας γνωστός θρύλος ξαναζωντανεύει φέρνοντας στην επιφάνεια συγκλονιστικές αποκαλύψεις.

Δείτε το εδώ

ΒΕΚΙΟΝΙ ΡΟΜΠΕΡΤΟ
Ο ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΗΣ ΤΟΥ ΣΕΛΙΝΟΥΝΤΑ, Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ

image

Οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει τη γλώσσα και προσπαθούν να επικοινωνήσουν με χειρονομίες. Μόνο ένα αγόρι, ο Νικολίνο, θυμάται τις έννοιες των λέξεων και μπορεί να διηγηθεί τα γεγονότα που οδήγησαν τους κατοίκους του τόπου του σε αυτή την κατάσταση. Το προνόμιο της μνήμης ο Νικολίνο το αποκτά χάρη στη γνωριμία του με τον βιβλιοπώλη που καταφτάνει στην πόλη του. Ο μυστηριώδης αυτός άνθρωπος ανοίγει ένα βιβλιοπωλείο όχι για να πουλάει τα βιβλία του, αλλά για να τα διαβάζει στους άλλους. Οι ντόπιοι δεν βλέπουν με καθόλου καλό μάτι τον ξένο και την ιδιοτροπία του, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να θεωρούν ότι πρόκειται για δαίμονα. Πεσόα, Σοφοκλής, Τολστόι, Σαπφώ, Σαίξπηρ, Λεοπάρντι, Δάντης, Ρεμπώ, Προυστ, Μπόρχες, Ντοστογιέφσκι είναι μερικοί μόνο από τους συγγραφείς με τη σκέψη των οποίων το αγόρι έρχεται σε επαφή. Τι γίνεται όμως με τους υπόλοιπους κατοίκους; Και τι οδηγεί τον βιβλιοπώλη να ξεστομίσει τη φράση «Αυτό είναι το τελευταίο μας βράδυ, Νικολίνο»; Το παράξενο παραμύθι που στήνει ο Ρομπέρτο Βεκιόνι είναι μια σύγχρονη παραβολή για τη διαφορετικότητα, τον ρατσισμό και τη δύναμη της φιλομάθειας απέναντι στην άγνοια.

Δείτε το εδώ

ΝΑΤ ΟΧ ΝΤΑΓΚ ΝΙΚΛΑΣ
1793. ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΒΑΣΙΛΕΥΕ Η ΒΙΑ, Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
image
 
Σουηδία, 1793. Έχει περάσει παραπάνω από ένας χρόνος από τον θάνατο του βασιλιά Γουσταύου Γ΄. Στον απόηχο του θανάτου του, με τους επιγόνους να αλληλοσπαράσσονται για τη διαδοχή, και έντονο τον φόβο πως η Γαλλική Επανάσταση θα εξαπλωθεί στη Σουηδία, η εμπιστοσύνη πλέον σπανίζει, ενώ η παράνοια και οι συνωμοσίες ευδοκιμούν σε κάθε σκοτεινή γωνιά. Ένα ακρωτηριασμένο πτώμα που ανακαλύπτεται στα βρομερά νερά μιας λίμνης στο νησί Σέντερμαλμ είναι τόσο φρικτά παραμορφωμένο που είναι αδύνατο να αναγνωριστεί. Τη ζοφερή αυτή υπόθεση αναλαμβάνει ο φθισικός αστυνόμος Σέσιλ Βίνγκε που δεν θα αργήσει να βυθιστεί σ’ έναν λαβύρινθο σκοτεινών μυστικών και ανείπωτου φόβου στον οποίο όσο προχωρά τόσο κυκλώνει την υψηλή κοινωνία της Στοκχόλμης.

Δείτε το εδώ

ΚΑΜΙΛΛΕΡΙ ΑΝΤΡΕΑ
Η ΑΛΛΗ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

image

Η θάλασσα έχει μετατραπεί σ’ έναν τεράστιο κοινό τάφο, υδάτινο θέατρο μιας ατελείωτης τραγωδίας ναυαγίων, κόλαση βίας, παραμορφωτικός καθρέφτης μέσα από τον οποίο πέρασαν τα φαντάσματα όσων είχαν ελπίσει στη σωτηρία της φυγής. Μια φυγή που την πλήρωναν με το ξεπούλημα των περιουσιών τους και κακοποίηση, με την παγερή κραυγή των μανάδων και το βουβό κλάμα των μικρών παιδιών που δεν μπορούν ν’ αποκωδικοποιήσουν τη φρίκη που αντικρίζουν. Πόσο γρήγορα, άραγε, είναι αποδεκτό να διαβάσει κανείς τον αργό ρυθμό της ιερής αναπαράστασης της εξόδου βασανισμένων ανθρώπων, προδομένων από την ιστορία, ξεπουλημένων από τις ύποπτες και εγωιστικές πολιτικές; Στη Βιγκάτα ο Μονταλμπάνο έχει αναλάβει την ασφαλή αποβίβαση, την παροχή πρώτων βοηθειών στους πρόσφυγες και το ξεσκέπασμα των διακινητών. Τον βοηθά όλο το τμήμα, διάφοροι εθελοντές και δύο μεταφραστές της αραβικής γλώσσας. Ο αναγνώστης προχωρά με βήμα αργό. Δεν αντιλαμβάνεται ότι μέσα από τις σελίδες ξετυλίγεται μια μυστηριώδης υπόθεση. Ακόμη και ο Μονταλμπάνο αιφνιδιάζεται. Βρίσκεται ξαφνικά μ’ ένα μπερδεμένο «κουβάρι» στο χέρι, που αλληλοεπιδρά με τα όνειρα που βλέπει εκείνες τις δύσκολες μέρες και στα οποία πρωταγωνιστούν αναμαλλιασμένοι γάτοι έτοιμοι να ορμήσουν κι άλλοι που παίζουν ανέμελα ξετυλίγοντας το νήμα ενός κουβαριού…

Δείτε το εδώ

 
ΑΣΩΝΙΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

image

17 Ιουλίου 2011, χαράματα: Στα κατεχόμενα της Κύπρου βρίσκονται δολοφονημένα και τα 94 παιδιά που είχαν πέσει θύματα απαγωγής δυο μέρες πριν. 17 Ιουλίου 2011, απόγευμα: Φορώντας ένα κατακόκκινο ματωμένο κουστούμι παραδίδεται ως αυτουργός των φόνων ο Βραζιλιάνος ιδιοκτήτης ξενοδοχείων Κάρλος Λόπεζ Εντίνιο Αλβάρο. Ποια σχέση μπορεί να έχει με αυτούς τους φόνους ένας θυρωρός του Δρομοκαΐτειου Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής, ο αποκαλούμενος Βήτα; Η Εκτέλεση αφηγείται την ιστορία ενός ανθρώπου, του Διονύση Ταλλανδιανού, που, τριάντα επτά χρόνια μετά την εξολόθρευση της οικογένειάς του κατά την τούρκικη εισβολή στην Κύπρο το 1974, επιστρέφει με άλλη ταυτότητα, αγοράζει ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο έξω απ’ την Κερύνεια και ετοιμάζει ένα εφιαλτικό σχέδιο.Η Εκτέλεση αποτελεί το πρώτο μέρος της μυθιστορηματικής τριλογίας Πένθος και Έξαρση, την οποία ο Αλέξανδρος Ασωνίτης έγραφε τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια….καταπίνοντας την πίκρα και τον σπαραγμό της που δεν θέλησε, ο Νιονίζιό της, να ξεχάσει, αλλά πάνω-πάνω μόνο, μόνο στα ψέματα να ξέχναγες, Νιονίζιο, και να συνέχιζες κανονικά την ζωή σου, γιατί και το να ξεχνάς έπος άγραφτο αραψώδητο είναι, αν πρόκειται να επιζήσεις για να θυμάσαι ό, τι ξέχασες επίτηδες, αλλά και γιατί όποιο δράμα δεν αποδραματοποιείται χάνει την ικμάδα του πένθους του.

Δείτε το εδώ