Οικονομία για οικογενειάρχες – και όχι μόνον – έρχεται να προσφέρει το Skoda Scala G-TEC, η έκδοση δηλαδή φυσικού αερίου του γνωστού μικρομεσαίου μοντέλου της Skoda, συνδυασμένη όπως είναι αναμενόμενο με τις βασικές παραδοσιακές αξίες της μάρκας.
 

Ads

Το να μπορείς ξοδεύοντας καμιά δεκαπενταριά ευρώ να κάνεις σχεδόν 300 km δεν είναι ότι πιο συνηθισμένο για ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Εκτός αν πρόκειται για ένα μοντέλο που μπορεί να κάψει και φυσικό αέριο, όπως το Skoda Scala G-TEC, ένα αυτοκίνητο που εκτός από το εξαιρετικά χαμηλό κόστος κίνησης εξασφαλίζει επίσης και καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο.
 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του ενός λίτρου (1.0 TSI) ο οποίος συνεργάζεται απροβλημάτιστα με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και με τους 90 ίππους του αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για τα δεδομένα του αυτοκινήτου – αφήνοντας μόνο ένα μικρό περιθώριο για κριτική λόγω κάποιας «αδράνειας» που παρουσιάζει κάτω από τις 2.000 στροφές (υπάρχει εκεί μια σχετική έλλειψη δύναμης) και χαρακτηριστικά αργή απόκριση στο γκάζι. 
 

Όμως από κει και πέρα δεν μπορεί κανείς να έχει παράπονο από την απόδοση του κινητήρα που κινεί αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο, καταφέρνοντας στην πράξη να καταναλώσει 12,5 kg για περίπου 300 χιλιόμετρα στο γνωστό περιβάλλον του λεκανοπεδίου Αττικής. Αυτό μεταφράζεται σε 4,2 kg/100 km. Μια κατανάλωση που – απολύτως λογικά – είναι πάνω από την εργαστηριακή και μεταφράζεται σε κόστος κίνησης της τάξης των 6 λεπτών του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Και αν δείτε γενικώς τι «κυκλοφορεί» στην αγορά, θα καταλάβετε ότι έχετε να κάνετε με το απολύτως χαμηλότερο χιλιομετρικό κόστος! Ενδεχομένως κάποια diesel να εξασφαλίζουν αντίστοιχη οικονομία, αλλά η γενική εικόνα αναδεικνύει νικητή το φυσικό αέριο. Γιατί μπορεί να αυξήθηκε το κόστος του φυσικού αερίου (CNG) αλλά αυξήθηκε επίσης θεαματικότατα και το κόστος των υγρών καυσίμων.
 

Ads

Το αέριο φυλλάσσεται σε συμπιεσμένη μορφή (Compressed Natural Gas – CNG), σε ειδικά ρεζερβουάρ (μπουκάλες) ασφαλείας υπό πίεση περίπου 200 bar. Πρέπει δε να σημειώσουμε ότι τα ρεζερβουάρ αυτά, που χωρούν 13,8 kg φυσικό αέριο εξασφαλίζοντας θεωρητική αυτονομία της τάξης των 380 χιλιομέτρων (στην πράξη δύσκολα ξεπερνάς τα 300 χλμ. – τουλάχιστον στην πόλη), αντέχουν τουλάχιστον την διπλάσια πίεση. Σημειώστε ότι υπάρχει και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης, το οποίο όμως χωρά μόνο 9 λίτρα καθώς προορίζεται για χρήση ανάγκης*.
 

Βεβαίως τα προσόντα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, του Skoda Scala G-TEC, δεν σταματούν εδώ, δηλαδή στο χαμηλό κόστος κίνησης. Καταρχάς, από την άποψη της μεταφορικής του ικανότητας έχουμε ένα ολοκληρωμένο σύνολο, κατάλληλο για οικογενειακή χρήση. Σίγουρα, δε μπορείς να έχεις παράπονο από τους χώρους για επιβάτες, είναι ένα ευρύχωρο εσωτερικό αυτό που προσφέρει το Skoda Scala G-TEC, το οποίο είναι αναμφίβολα ένα αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας, έστω και αν έχει προκύψει από μία ειδική έκδοση της πλατφόρμας του θεωρητικά μικρότερου Volkswagen Polo (μην ξεχνάτε ότι μιλάμε πάντα για Volkswagen Group). Oι χώροι, λοιπόν, θα εκπλήξουν θετικά – ιδιαίτερα – τους πίσω επιβάτες που θα βρουν παραπάνω χώρο από όσο περίμεναν για τα γόνατά τους, ενώ το πορτμπαγκάζ θα το πούμε απλώς ικανοποιητικό, καθώς οι μπουκάλες του φυσικού αερίου κλέβουν κάτι από τον ωφέλιμο χώρο που συναντάμε στις βενζινοκίνητες και τις diesel εκδόσεις.
 

Η ποιότητα κατασκευής θα λέγαμε ότι είναι ενδιαφέρουσα, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό και το πάνω μέρος των εμπρός θυρών, ενώ συνολικά στο εσωτερικό έχουμε γενικά μία εικόνα συνολικά καλής ποιότητας. Επίσης, θετικά σχόλια θα κάνουμε για τη γενική εργονομία, με τον τακτοποιημένο και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και τα χειριστήρια τοποθετημένα σε σωστές θέσεις, βάζοντας όμως έναν αστερίσκο σχετικά με την εργονομία της οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό, που δεν είναι ότι καλύτερο (πχ. αν σε πάρουν ή πάρεις τηλέφωνο και δεν έχεις επιλέξει στο μενού το “Phone” δεν έχεις άλλο τρόπο να τερματίσεις την κλήση, παρά μόνο μέσω του τηλεφώνου σου).
 

Γενικά θα λέγαμε ότι το Skoda Scala G-TEC αξίζει τον κόπο για κάποιον που κινείται «γράφοντας» πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ κατά βάση στην Αθήνα ή που κάνει έτσι κι αλλιώς πολλά χιλιόμετρα σε οδικούς άξονες πού υπάρχει διαθεσιμότητα φυσικού αερίου. Με τα πρατήρια αυτή τη στιγμή, σε όλη την Ελλάδα, να έχουν ξεπεράσει τα 20 είναι πλέον δυνατόν να κινηθείς και εκτός της Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης (πρατήρια CNG υπάρχουν από χρόνια και στη Λαμία και στη Λάρισα).
 

Στην Αθήνα το πλήθος των πρατηρίων που διαθέτουν CNG είναι τέτοιο που σου επιτρέπει μία φορά τη βδομάδα ή το τετραήμερο (ανάλογα με το πόσο κινείσαι) να περνάς από κάποια περιοχή που υπάρχει διαθεσιμότητα φυσικού αερίου. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι η διαδικασία του ανεφοδιασμού με CNG είναι σε χρόνο συγκρίσιμη με του ανεφοδιασμό με υγρά καύσιμα. Κατά συνέπεια, δεν υπάρχει καμία πρακτική δυσκολία στη διαχείριση ενός τέτοιου αυτοκινήτου – τουλάχιστον για τον κάτοικο της Αθήνας. Εξάλλου υπάρχουν «άπειρα» πλέον ταξί, κατά κανόνα Skoda Octavia, που κινούνται με φυσικό αέριο και οι οδηγοί τους δηλώνουν άκρως ικανοποιημένοι και από την απόδοσή του αυτοκινήτου τους, και από την αξιοπιστία τους.
 

*Κάτι που δεν μας άρεσε καθώς δεν σου δίνει μια λογική αυτονομία σε περιοχές χωρίς πρατήρια CNG. Σημειώστε ότι στα προηγούμενης γενιάς μοντέλα CNG του Volkswagen Group η αυτονομία με βενζίνη ήταν συγκρίσιμη με του φυσικού αερίου (περίπου 250 χλμ. με κάθε καύσιμο)

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ