Τα σχέδιά της να διατηρήσει και να ενισχύσει τη δυναμική της, εν όψει του νέου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, ανακοίνωσε η Renault F1 Team. H γαλλική ομάδα επέστρεψε στη δράση το 2016 και έκτοτε έχει σταθερά ανοδική πορεία κάθε χρονιά, τερματίζοντας 4η πέρυσι στο Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών. Παράλληλα, ανακοινώθηκε και το νέο «ζευγάρι» των οδηγών της ομάδας: πρόκειται για τους Nico Hülkenberg και Daniel Ricciardo, επιλογή που δείχνει την πρόθεση της ομάδας για ισχυροποίηση της θέσης σε μακροχρόνια βάση. Η Renault F1 Team παρουσιάζει λοιπόν – με αφορμή το νέο κανονισμό –  το καινούριο, βαμμένο στα νέα της χρώματα μονοθέσιο Renault R.S.19, το οποίο διαθέτει τον κινητήραRenault E-Tech 19 και είναι εφοδιασμένα με νέα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Ads

Ο Jérôme Stoll, Πρόεδρος της Renault Sport Racing, δήλωσε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων: «Η Formula 1 είναι μια παράσταση, ένα θέαμα, καθαρή ψυχαγωγία, αλλά είναι επίσης και το ανώτερο επίπεδο εμπλοκής με το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η εμπλοκή στην F1 είναι εξαιρετικής σημασίας για τη Renault, αφού αποτελεί ένα εργαστήριο στο οποίο εξελίσσονται τεχνολογίες για τα μελλοντικά καθημερινά μας αυτοκίνητα, όπως, για παράδειγμα, συμβαίνει με το νέο μας κινητήρα Renault E-Tech 19. Είναι πράγματι μια πολύ καλή συγκυρία να είσαι τώρα ενεργό κομμάτι της Formula 1».

Οι υποδομές

Από το 2016, οπότε και η Renault επανήλθε ενεργά στη δράση της F1, έχει επενδύσει σημαντικά στις τεχνικές της εγκαταστάσεις στο Enstone της M. Βρετανίας καθώς και στο Viry-Châtillon, στη Γαλλία. Στο Enstone, η ομάδα έχει σημαντικά αναβαθμίσει τις δυνατότητες παραγωγής με εξελιγμένα μηχανήματα που περιλαμβάνουν και δύο νέες μηχανές Breton, αεροδυναμικό τούνελ, εξειδικευμένο εργαστήριο δοκιμών των κιβωτίων ταχυτήτων, ένα διευρυμένο γραφείο σχεδίασης καθώς και ένα υπερσύγχρονο επιχειρησιακό κέντρο εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Παράλληλα, το ανθρώπινο δυναμικό στο Enstone έχει διπλασιαστεί από το 2016. Στο Viry, το κέντρο εξέλιξης κινητήρων έχει πλήρως αναβαθμιστεί και εκσυγχρονιστεί ώστε να παρακολουθεί και να εξελίσσει καθ όλη την διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν τον κινητήρα του μονοθεσίου, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επιστέγασης νέων γραμμών συναρμολόγησης κινητήρων, τμημάτων ποιοτικών ελέγχων καθώς και αυτοματοποιημένη αποθήκη ανταλλακτικών.

Ads

Κύκλοι της εταιρίας δεν παύουν να τονίζουν την πορεία – σε αριθμούς – της ομάδας που ήταν 9η το 2016 με 8 βαθμούς, 6η το 2017 με 57 βαθμούς και 4η το 2018 με 122 βαθμούς.

«Ξεκινάμε τη νέα σεζόν έχοντας συγκεντρώσει όλη αυτή την ενέργεια. Δε στοχεύουμε σε κάποια συγκεκριμένη θέση ή σε κάποιο πλήθος βαθμών. Αυτό που θέλω να δω είναι ότι η ομάδα βρίσκεται σε τροχιά εξέλιξης, ώστε να φτάσει να συναγωνίζεται επάξια τις κορυφαίες ομάδες του είδους. Η υπεροχή στον τομέα του κινητήρα είναι η πρώτη μας προτεραιότητα, στο Viry, ενώ τώρα που υπάρχει η υποδομή στo Enstone, επιχειρούμε να αναβαθμίσουμε το πλαίσιο, χρονιά με τη χρονιά» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Cyril Abiteboul, Γενικός Διευθυντής της ομάδας.

Οι οδηγοί

Ο Nico Hülkenberg συμπληρώνει εφέτος 3 χρόνια στην ομάδα: «Όταν έφτασα στην ομάδα, η υποδομή ήταν ακόμα στα σπάργανα, αλλά έχουμε κάνει τεράστια πρόοδο από τότε. Το πιο σημαντικό είναι να «πάρουμε κεφάλι» και να αποδίδουμε καλύτερα σε συνεχή βάση. Θέλουμε η τάση αυτή να βαίνει βελτιούμενη και να αφήσουμε τις εξελίξεις να ακολουθήσουν».

Ο Αυστραλός Daniel Ricciardo, 7 φορές νικητής στο GP F1, συμμετέχει εφέτος για πρώτη φορά με την Renault F1 Team: «Ό,τι κατάφερα να μάθω μέσα στο 2018, θα μου επιτρέψει να γίνω μία καλύτερη εκδοχή του εαυτού μου το 2019. Η διαφορά είναι ότι θα γίνω πιο ώριμος. Έχω πιο σαφείς στόχους και σκοπεύω αυτό να το αποδείξω φέρνοντας καλύτερα αποτελέσματα στην πίστα. Νιώθω μια θετική πίεση και προσμονή να κάνω όμορφα πράγματα, και αυτό είναι κάτι για το οποίο είμαι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος».

Με νέες εγκαταστάσεις, υποδομές και νέους οδηγούς να εμπνέουν εμπιστοσύνη, το 2019 αναμένεται μια ενδιαφέρουσα χρονιά, εντός και εκτός πίστας για τη Renault F1 Team.