Τίποτα δεν αντιστέκεται στον εξηλεκτρισμό και ένα από τα πιο απαιτητικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ, το διθέσιο Renault 5 Turbo με κινητήρα στο κέντρο και κίνηση στους πίσω τροχούς, επιστρέφει στην εποχή των μηδενικών ρύπων με τη μορφή ενός εντυπωσιακού, αμιγώς ηλεκτρικού πρωτότυπου, σχεδιασμένου για drifting. Ο λόγος για το R5 TURBO 3E που ονομάστηκε “3” γιατί ακολουθεί το Turbo 2 και “E” γιατί είναι ηλεκτρικό και το οποίο θα δούμε στο περίπτερο της Renault στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Ads

Το R5 TURBO 3E είναι σχεδιασμένο για κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα, καθώς πρόκειται για ένα καθαρόαιμο ‘drifter’, πλήρως ηλεκτρικό και με κίνηση στους πίσω τροχούς. Όπως και ο εμβληματικός προκάτοχός του, είναι αυστηρά διθέσιο. Το πίσω μέρος φιλοξενεί το κινητήριο σύνολο – δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε τροχό, με τις μπαταρίες στη μέση, κάτω από το πάτωμα.
 
Το R5 TURBO 3E διαθέτει σωληνωτό πλαίσιο, με επίπεδη βάση και roll bar εγκεκριμένο από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτων (FIA). Ο κινητήρας έχει συνολική ισχύ 380 ίππων και 700 Nm άμεσα διαθέσιμης ροπής.
 
Παράλληλα, κάνει το 0-100χλμ. σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα (3,9 δευτερόλεπτα σε πρόγραμμα Drift) και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα της τάξης των 200 χλμ./ώρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 42kWh, ενώ η γωνία του τιμονιού ξεπερνά τις 50 μοίρες, ώστε να είναι πιο εύκολο να αποφύγεις τα εμπόδια στην περίπτωση ενός τεχνικού drifting.
 
Για να διευκολυνθεί η καταγραφή των επιδόσεων, το R5 TURBO 3E διαθέτει 10 βραχίονες στήριξης για κάμερες εσωτερικά και εξωτερικά – στις θέσεις των φώτων και τις βάσεις των εξωτερικών καθρεφτών, οι οποίες είναι ιδανικές για την καλύτερη λήψη της πορείας «με το πλάι».
 
Design με ξεκαθάρες παραπομπές
«Ένα έργο τέχνης με extreme γραμμές, εμπνευσμένο από τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, με παραπομπές στο Renault 5 και το Renault 5 Turbo, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά». Αυτή ήταν και η ενημέρωση που δόθηκε στις ομάδες που εργάζονται με τον Sandeep Bhambra, Chief Designer των πρωτοτύπων της Renault, για το εκθεσιακό R5 TURBO 3E.
 
Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό! Το καπό, οι πόρτες και το cockpit έχουν το ίδιο σχήμα με τους αυτά του προκατόχου του – αλλά το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.
 
Το R5 TURBO 3E αποτελεί αναμφισβήτητα κομμάτι της κληρονομιάς του R5. Οι χαρακτηριστικές εισαγωγές αέρα του Turbo 2 στα πίσω φτερά εδώ έχουν αποτυπωθεί με ένα νέο, ξεχωριστό τρόπο. Το νέο αμάξωμα έχει πλάτος 2,02 μέτρα (25 εκατοστά φαρδύτερο από τον πρόγονό του), μήκος 4 μέτρα και ύψος 1,32 μέτρα. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι η τεράστια πίσω αεροτομή, που φροντίζει να κρατά το αυτοκίνητο «βιδωμένο» στο έδαφος, ακόμα και στις πιο έντονες πλαγιολισθήσεις.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ