Η Subaru ποτέ δεν ήταν «μεγάλη» εταιρία. Ήταν όμως πάντα «ιδιαίτερη» και απευθυνόταν σε «συνειδητοποιημένο» κοινό. Το ίδιο ισχύει και για το πλέον φρέσκο μοντέλο της, το νέο Subaru Outback, τη ναυαρχίδα της ιαπωνικής εταιρίας που έχει διαχρονικά ταυτιστεί με την τετρακίνηση, την οποία αξιοποίησε δεόντως για να καταγράψει στο ενεργητικό της ουκ ολίγες επιτυχίες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.

Ads

Αν ξεκινήσουμε από την τιμή είναι φανερό ότι κολυμπάμε στα βαθιά. Με την βασική, αλλά πλούσια έκδοση “Style” να ξεκινά από τα 57.750 ευρώ, η Subaru είναι φανερό ότι φέρνει τους εν δυνάμει πελάτες της σε μεγάλο δίλημμα: Subaru ή BMW ή Audi ή μήπως Mercedes; Δύσκολοι καιροί για πρίγκηπες, το Subaru Outback εκ των πραγμάτων εντάσσεται σε αυτό που λέμε premium κατηγορία – και όχι μόνο γιατί κοστίζει, αλλά και γιατί η ποιότητά του δεν κρύβεται – ωστόσο άλλα να λες ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με γερμανικό βαρύ σήμα και άλλο να δηλώνεις κάτοχος ενός «ταπεινού» Subaru, που σε τελική ανάλυση μόνο ταπεινό δεν είναι, αφού μιλάμε για ένα εντυπωσιακό crossover στέισον, με μήκος που αγγίζει τα 4,9 μέτρα.

Και δεν είναι επίσης ταπεινό το Subaru Outback γιατί είναι φορτωμένο με το πλήρες τεχνολογικό οπλοστάσιο της εταιρίας, που περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (αυτόματο φρενάρισμα – και σε διασταυρώσεις, «έξυπνα» φώτα, ευφυές (adaptive) cruise control με διατήρηση του αυτοκινήτου στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας και σύστημα παρακολούθησης του οδηγού με κάμερα (!), το οποίο σε περίπτωση που διαπιστώσει ότι ο οδηγός δεν έχει τα μάτια του στο δρόμο ή ότι τα βλέφαρά του βαραίνουν ανησυχητικά, αναλαμβάνει δράση.

Ενδεχομένως, αυτά τα βρίσκει κανείς και αλλού. Εκείνο όμως που δεν θα βρει είναι οι τεχνικές επιλογές που κρύβει αυτό το ψηλό/crossover στέισον, με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (μεγαλύτερη από των περισσοτέρων τυπικών SUV) με γεωμετρικά χαρακτηριστικά (γωνίες προσέγγισης, ράμπας κλπ.) που του επιτρέπουν να κινείται άφοβα εκτός δρόμου, αλλά και να ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο προσφέροντας αυξημένη άνεση στους επιβάτες τους, οι οποίοι επιπλέον μπορούν να έχουν μαζί τους ουκ ολίγες αποσκευές. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το μήκος του Subaru Outback έχει αυξηθεί, όπως άλλωστε και το πλάτος, με αποτέλεσμα τη γενικότερη αύξηση των εσωτερικών χώρων.

Ads

Όπως επίσης δεν θα βρεις αλλού τον boxer τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, που σε πείσμα της «μόδας» δεν είναι turbo, αλλά ατμοσφαιρικός και αποδίδει 165 ίππους, διατηρώντας τις εκπομπές CO2 σε χαμηλά επίπεδα, στοιχείο που τελικά περιορίζει τα τέλη κυκλοφορίας στα μόλις 164 ευρώ. Δεν είναι το ζητούμενο, βέβαια, αυτό, ο αγοραστής ενός Subaru Outback θέλει να απολαύσει την άνεση της ανάρτησης και την τετρακίνηση, που εν έτει 2021 υλοποιείται με τη βοήθεια ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού που συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης) που εξασφαλίζει πολύτιμη πρόσθετη άνεση στον οδηγό, δίνοντάς του πάντως τη δυνατότητα να αξιοποιήσει και τη χειροκίνητη λειτουργία με 8 «φιξαρισμένες» σχέσεις μετάδοσης.
Ενώ για το αξιόμαχο της τετρακίνησης φροντίζει μια ηλεκτρονική μονάδα που επεμβαίνει στους τροχούς που ολισθαίνουν ώστε η διαθέσιμη ροπή να περνάει πάντα στους τροχούς που πατάνε καλύτερα στο έδαφος.

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι το Subaru Outback ήταν που μαζί με το Volvo XC70 Crosscountry δημιούργησαν την έννοια του ψηλού (ή crossover), όπως είπαμε στέισον κατά τη δεκαετία του ’90 για να δούμε στη συνέχεια και άλλα ενδιαφέροντα τέτοια μοντέλα, όπως το Skoda Octavia Scout, το Volvo V90 Cross Country αλλά και τα σαφώς πιο προσιτά Ford Focus Active και Fiat Tipo Cross.

Επιστρέφοντας στο σημείο που ξεκινήσαμε, αυτό της τιμής, επαναλαμβάνουμε ότι η βασική τιμή του νέου Subaru Outback είναι 57.750 ευρώ, ενώ η αμέσως επόμενη έκδοση “Adventure” με το πιο χωμάτινο προφίλ ανεβαίνει στα 60.750 ευρώ και η κορυφαία – πιο πολυτελής – Premium φτάνει τα 65.550 ευρώ. Και όσο είναι αλήθεια ότι η ποιότητα και τα χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου είναι τέτοια που δικαιολογούν τον τιμοκατάλογο, αλλά τόσο είναι αλήθεια ότι πρέπει να ξέρεις τι παίρνεις και γιατί το παίρνεις για να είσαι τελικά ένας ευτυχής κάτοχος Subaru Outback.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ