Το μέλλον της Fiat στην Ευρώπη είναι οπωσδήποτε ηλεκτρικό (και παραδοσιακά, θα λέγαμε, μικρό), ενώ την επόμενη πενταετία η FCA (Fiat Chrysler Automobiles) σκοπεύει να επενδύσει στην ευρύτερη ανάπτυξη της Jeep, που θα κληθεί να γίνει ο παγκόσμιος «παίκτης» του γκρουπ, αλλά και την ενίσχυση των σπορ-premium εκπροσώπων της εταιρίας, της Alfa Romeo και της Maserati.
 
“Ο χώρος για τη Fiat στην Ευρώπη πρόκειται να επαναπροσδιοριστεί σε έναν πιο αποκλειστικό τομέα”, δήλωσε ο CEO της FCA Sergio Marchionne (Σέρτζιο Μαρκιόνε) κατά την αποκάλυψη του business plan της εταιρείας. Έτσι θα περιοριστούν προϊόντα που δεν έχουν τιμολογιακή «δύναμη.» “Λαμβάνοντας υπόψη τους κανονισμούς της ΕΕ (μελλοντικές εκπομπές ρύπων), είναι πολύ δύσκολο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής παραγωγής να είναι πολύ κερδοφόρες”, ανέφερε ο Marchionne στους αναλυτές.

Ads

image
Fiat Panda 4X4

Έχοντας εξασφαλίσει την κυριαρχία της στα «μίνι», χάρη στο διαχρονικό 500, αλλά  και στο δημοφιλές Panda, η Fiat σκοπεύει να ενισχύσει την παρουσία της ακριβώς σε αυτήν την κατηγορία, αφού σύμφωνα με τον Σέρτζιο Μαρκιόνε τα 500 και Panda είναι τα δύο μοντέλα στην Ευρώπη “όπου η Fiat μπορεί να παίξει καλύτερα”. Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι το 500 ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις μίνι στην Ευρώπη πέρυσι, με 190.389 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics, ακολουθούμενο από το Panda με πωλήσεις 187.682 μονάδων, με τρίτο, σε μεγάλη απόσταση, το Volkswagen Up, το οποίο πέτυχε 98.929 πωλήσεις.

Στο πλαίσιο αυτό δεν θα αργήσουμε να δούμε τις ηλεκτρικές εκδόσεις των δύο αυτών μοντέλων, ενώ στελέχη της Fiat Chrysler Automobiles δήλωναν ότι στη γκάμα των μικρών Fiat θα προστεθεί και ένα μίνι-λεωφορειάκι (ή αν θέλετε, μίνι-mpv) το Giardiniera 500, που θα αντικαταστήσει το Punto στις ευρωπαϊκές αγορές. Σημειώστε ότι το νέο Giardiniera, το οποίο θα διατίθεται και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση, αναβιώνει το miniwagon της δεκαετίας του 1970.

Ads

image
To Fiat 500 Giardiniera του 1957, αποτελεί την πηγή έμπνευσης για την δημιουργία του 500 Giardiniera που ανακοίνωσε η ιταλική εταιρία.

Τα 500 θα προσφέρονται όχι μόνο σε ηλεκτρικές, αλλά και σε ήπιες υβριδικές εκδόσεις, ενώ τα μεγαλύτερα σε μέγεθος 500L και 500X μόνο ως ήπια υβριδικά. Είναι προφανές ότι το πλήρως ηλεκτρικό 500 είναι το αυτοκίνητο που θα δώσει στη Fiat τη δυνατότητα να απευθυνθεί σε αγοραστές που ζουν σε πόλεις όπου αναμένεται να περιοριστεί
η χρήση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
 
Ο Μαρκιόνε άφησε ανοιχτό το πού θα παράγονται τα νέα μοντέλα της Fiat. “Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα πού θα κατασκευαστεί το ηλεκτρικό 500”, είπε. Το σημερινό 500 είναι κατασκευασμένο στο Tychy της Πολωνίας, ενώ το σημερινό 500e κατασκευάζεται στο Μεξικό και πωλείται μόνο στις ΗΠΑ. Πάντως, λέγεται ότι η παραγωγή του νέου 500 θα παραμείνει στο Tychy. Εκεί θα μετακινηθεί και η παραγωγή του νέου Panda το οποίο σήμερα κατασκευάζεται στο Pomigliano της Ιταλίας.

Από την πλευρά του ο οικονομικός διευθυντής της εταιρίας, Ρίτσαρντ Πάλμερ δήλωσε ότι το ηλεκτρικό 500, το οποίο θα πωλείται και στις ΗΠΑ και θα βασίζεται σε μια δική του αρχιτεκτονική, θα εισαχθεί το συντομότερο δυνατό στη γκάμα της Fiat προκειμένου να πιαστούν οι στόχοι εκπομπών CO2 της ΕΕ για το 2020. Το επιχειρηματικό σχέδιο της FCA για το 2022 που παρουσιάστηκε στο Μπαλόκο “είναι φορτωμένο με ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας προκειμένου να μεγιστοποιηθεί το όφελος από πλευράς CO2” συνέχισε ο Πάλμερ, τονίζοντας ότι το να πληρώσει μια εταιρία τα δυνητικά τεράστια πρόστιμα “δεν αποτελεί επιλογή.”