Δυναμική επάνοδος για το Honda ST125 Dax, το ιαπωνικό mini bike που – μετά από απουσία 41 χρόνων –  έρχεται να επανενταχθεί στην ευρωπαϊκή γκάμα της Honda, πλαισιώνοντας αφενός το Monkey και αφετέρου το MSX125 Grom. Αυθεντικό, στιβαρό και προσφέροντας μία απλή διασκεδαστική εμπειρία σε δύο τροχούς, προσφέρει σύγχρονη τεχνολογία – και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου – συνδυασμένη με τη διαχρονική γοητεία του μοναδικού του στυλ, που καταφέρνει να συγκινεί τόσο τους νέους όσο και τους παλαιότερους αναβάτες και δεν μπορεί βέβαια να αξιολογηθεί ως μέρος των επίσημων προδιαγραφών του.

Ads

 

Εν όψει τώρα του 2023 μία νέα μοτοσυκλέτα έρχεται να πλαισιώσει την ομάδα των mini bikes της Honda. O λόγος για το Honda ST125 Dax διαθέτει τη γνήσια αυθεντικότητα του πρώτου μοντέλου του 1969 αλλά με χαρακτηριστικά απόδοσης του 21ου αιώνα σε επίπεδο πλαισίου, κινητήρα και εργονομίας. Η προηγούμενη έκδοση του Dax κατασκευάστηκε από το 1995 μέχρι το 2003 για την Ιαπωνική αγορά. Η πρόσφατη Ευρωπαϊκή επιτυχία των αδελφών μοντέλων επιτάχυνε την επιστροφή του, ενώ η σκανδαλιστική γοητεία και ο ευκολοδήγητος χαρακτήρας του καθιστούν το ST125 Dax ακόμα πιο επιθυμητό.

 

Ασφαλώς, η νοσταλγία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απήχηση του Dax σε αναβάτες που βρίσκονται τώρα στη μέση ηλικία – εκείνους που μπορεί να είχαν ένα Dax στα νιάτα τους και χαίρονται με την επιστροφή του. Από την άλλη, η ‘retro’ γοητεία είναι εξίσου σημαντική για τους νεότερους ιδιοκτήτες. Ένα πραγματικό και όχι ψεύτικο ρετρό στυλ. Υπάρχει ένα συγκεκριμένο στιλ που κάνει κάποιες μοτοσυκλέτες να ξεχωρίζουν και το Dax το διαθέτει σε αφθονία χάρη στο εμβληματικό του πλαίσιο σχήματος T. Είναι αυτό στο οποίο η μοτοσυκλέτα οφείλει το όνομά της: καθώς εκτείνεται από την κάτω πλευρά της σέλας μέχρι το τιμόνι, και ‘κάθεται’ πάνω σε μικρούς τροχούς 12”, η εμφάνισή του θυμίζει τον λατρεμένο ανά τον κόσμο σκύλο Dachshund, κοινώς ‘Λουκάνικο’ όπως είναι ευρέως γνωστός…

Ads

 

Μοναδικό, εύκολο, εύχρηστο και πολύ διασκεδαστικό. Αυτό είναι το νέο Honda Dax. Ένας πιστός φίλος που έρχεται από τα παλιά.

 

Τι είναι αυτό που κάνει διαφορετικό το Honda ST125 DAX;

Όπως αρμόζει στο χαρακτήρα του, το Dax διατηρεί την απλότητα που το έκανε αγαπητό στο κοινό. Ένα ατσάλινο πλαίσιο προσφέρει αντοχή και φιλοξενεί το ρεζερβουάρ καυσίμου ενώ το ανεστραμμένο πιρούνι (USD) των 31mm, τα πίσω διπλά αμορτισέρ και οι τροχοί των 12 ιντσών με τα κοντά και παχιά ελαστικά προσφέρουν ευελιξία και υποδειγματική απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν υδραυλικοί δίσκοι μπροστά και πίσω με έλεγχο ABS.

 

Ο 2-βάλβιδος κινητήρας SOHC 124κ.εκ. είναι στιβαρός και οικονομικός σε κατανάλωση. Η ισχύς του αποδίδεται γραμμικά με ομαλή καμπύλη ροπής. Ένας φυγοκεντρικός συμπλέκτης διαχειρίζεται τις αλλαγές μεταξύ των τεσσάρων σχέσεων του κιβωτίου, καταργώντας την ύπαρξη της σχετικής μανέτας στο τιμόνι. Απλά ανοίγεις το γκάζι και ξεκινάς (‘twist-and-go’), αλλάζοντας με παραδοσιακό τρόπο τις σχέσεις από το λεβιέ ταχυτήτων στο αριστερό πόδι.

 

Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED και μία στρογγυλή οθόνη LCD παρουσιάζει τις απαραίτητες για τον αναβάτη πληροφορίες. Για το συνεπιβάτη διατίθεται μία χρωμιωμένη χειρολαβή.

 

Το 23YM Dax θα διατίθεται με τις χρωματικές επιλογές Pearl Nebula Red και Pearl Cadet Grey

 

Ανθεκτικό πλαίσιο, διαχρονικό στιλ

  • Πλαίσιο από πρεσαριστό ατσάλι σχήματος T, το οποίο προσδίδει μοναδική αναγνωρίσιμη ιδιαιτερότητα
  • Ανεστραμμένο πιρούνι (USD) 31mm, διπλά πίσω αμορτισέρ και τροχοί 12 ιντσών προσφέρουν ομαλή κύλιση και υποδειγματική απόσβεση
  • Υδραυλικά δισκόφρενα μπροστά και πίσω με υιοθέτηση συστήματος ABS
  • Full LED τεχνολογία φωτισμού και οθόνη οργάνων LCD

Μπορεί το Dax να είναι μικρό, όμως οι αναλογίες του προσφέρουν αρκετό χώρο για να ταξιδεύουν άνετα δύο ενήλικες αναβάτες.

Μία χρωμιωμένη λαβή συνεπιβάτη διατίθεται ως στάνταρ, ενώ ένα κάλυμμα προστατεύει την αλυσίδα από τις καιρικές συνθήκες και τυχόν στενές επαφές με τα ρούχα του συνεπιβάτη. Προαιρετικά, διατίθενται μία πίσω σχάρα και θερμαινόμενα γκριπ

 

Το εμβληματικό πλαίσιο σχήματος T, το οποίο φιλοξενεί το ρεζερβουάρ καυσίμου, υιοθετεί αισθητικές λεπτομέρειες με αυθεντική σχεδίαση και κατασκευάζεται από πρεσαριστό ατσάλι με σύγχρονη τεχνογνωσία. Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι 24,9°/84mm και το μεταξόνιο 1020mm. Το βάρος, πλήρες υγρών, είναι μόλις 107kg.

 

Το ανεστραμμένο πιρούνι (USD) 31mm προσφέρει ευέλικτη απόκριση ανάρτησης και, σε συνδυασμό με το φαρδύ, ψηλό τιμόνι, εύκολο χειρισμό στις αλλαγές κατεύθυνσης. Τα διπλά πίσω αμορτισέρ είναι ρυθμισμένα για ομαλή απόσβεση ακόμα και με συνεπιβάτη. Μαύροι τροχοί 12 ιντσών (από το MSX125 Grom) φοράνε παχιά ελαστικά τύπου balloon, πλάτους 120mm μπροστά και 130mm πίσω. Αυτά προσθέτουν αξιόπιστη πρόσφυση σε συνδυασμό με χαρακτηριστική ευελιξία.

 

Μονοκάναλο ABS διαχειρίζεται την ισχύ πέδησης. Υδραυλικές εμπρός και πίσω δαγκάνες επενεργούν σε δίσκους διαμέτρου 220 και 190mm αντίστοιχα.

 

Ο οικονομικός κινητήρας

  • Αερόψυκτος, 2-βάλβιδος κινητήρας με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής (SOHC) 124κ.εκ, αποδίδει ισχύ 9,4 Ps (6,9kW) και ροπή 10,8Nm
  • Φυγοκεντρικός συμπλέκτης χωρίς καταπονήσεις και κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων
  • Κατανάλωση καυσίμου 63,7km/l (WMTC mode)

Προερχόμενος από το νέο Super Cub C125 – με εξαιρετική ελαστικότητα, αποδοτικότητα και αντοχή – ο αερόψυκτος κινητήρας 124κ.εκ. του Dax διαθέτει 2-βάλβιδη κυλινδροκεφαλή SOHC, με σχετικά μεγάλη διαδρομή και υψηλή σχέση συμπίεσης. Η διάμετρος είναι 50mm, η διαδρομή 63,1mm με σχέση συμπίεσης 10.0:1. Η μέγιστη ισχύς των 9,4Ps (6,9kW) αποδίδεται στις 7.000 σαλ., με μέγιστη ροπή 10,8Nm στις 5.000σαλ.

 

Χάρη στην ισχυρή απόδοση του κινητήρα ακόμα και με δύο αναβάτες η μοτοσυκλέτα μπορεί να ταξιδεύει με 90km/h, με ζωηρή επιτάχυνση από χαμηλές ταχύτητες – ό,τι ακριβώς χρειάζεται για απολαυστικές βόλτες στην πόλη.

 

Υποστηρίζοντας το χαλαρό και ευκολοδήγητο χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, το κιβώτιο 4 σχέσεων (με τη ‘νεκρά’ στο κάτω μέρος) με λειτουργία μέσω φυγοκεντρικού συμπλέκτη, σημαίνει ότι δεν χρειάζεται μανέτα για το χειρισμό του συμπλέκτη. Όταν η μοτοσυκλέτα είναι σταματημένη, ο αναβάτης απλά επιλέγει την απαιτούμενη σχέση από το λεβιέ στο αριστερό πόδι και, καθώς ανοίγει το γκάζι, ο συμπλέκτης λειτουργεί αυτόματα. Το ίδιο συμβαίνει σε κάθε αλλαγή σχέσης, είτε στο ανέβασμα είτε στο κατέβασμα.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ