Αποκλειστικά υβριδική η νέα, τρίτη γενιά του compact SUV της Honda που ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και νέα επίπεδα συνδεσιμότητας. Το νέο Honda HR-V, που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης έρχεται να συνδυάσει παραδοσιακές αρετές της Honda με τα ζητούμενα της ενεργειακής μετάβασης, προσφέροντας υπό προϋποθέσεις ενδιαφέρουσα κατανάλωση καυσίμου.

Ads

Εμφανώς ολοκαίνουργιο το νέο Honda HR-V με ένα αμάξωμα που δεν θυμίζει σε τίποτα απολύτως το προηγούμενο μοντέλο. Δεν θα λέγαμε ότι είναι το πιο όμορφο Honda που έχουμε δει ποτέ, ούτε ότι μας «τρελαίνει» η σχεδίασή του. Πάντως μοντέρνο είναι το χτισμένο στη νέα πλατφόρμα της εταιρίας coupe – SUV, που έχοντας αποκτήσει και μεγαλύτερους – στάνταρ 18άρηδες τροχούς – δείχνει δεόντως επιθετικό και έτοιμο να οργώσει το δασικό οδικό δίκτυο.

Ενώ δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις ότι παρά τη διατήρηση των εξωτερικών διαστάσεων λίγο πολύ στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, το εσωτερικό δείχνει να έχει μεγαλώσει σημαντικά – και στο σημείο αυτό οφείλουμε να πούμε ότι τα 33 mm επιπλέον χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών δεν λένε όλη την αλήθεια – το διαθέσιμο μήκος είναι απλώς τεράστιο. Ευρύχωρο είναι και το πορτμπαγκάζ, παρόλο που τα 330 λίτρα δεν ακούγονται ως ιδιαίτερα πολλά. Αλλά εκείνο που κάνει το Honda HR-V να ξεχωρίζει είναι η πρακτικότητα, με την εξαιρετική διαμόρφωση του εσωτερικού (πολλές και πρακτικές θήκες), αλλά και τα περίφημα magic seats, τα πίσω καθίσματα με τη βάση που αναδιπλώνεται για να αφήσει να δημιουργηθεί ένας μεγάλος χώρος φόρτωσης μεταξύ των πίσω θυρών.

Με το εσωτερικό δεν τελειώσαμε – η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή. Και αυτό παρά το ότι τα υλικά που περιβάλλουν είναι σκληρά. Βλέπετε για να καταλάβεις ότι είναι σκληρά πρέπει να τα αγγίξεις…

Ads

Η ουσία, βέβαια του νέου Honda HR-V βρίσκεται στο υβριδικό σύστημα κίνησης, του οποίου η λογική είναι αυτή που συναντάμε και στον μεγαλύτερο αδελφό CR-V, αλλά και στο μικρό πολυμορφικό Jazz.  Έχουμε λοιπόν το νέο Honda HR-V e:HEV να διαθέτει δύο ηλεκτρικές μηχανές, εκ των οποίων η μία παίζει το ρόλο της γεννήτριας και η άλλη του κινητήρα, και έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου που κινεί τη γεννήτρια για να τροφοδοτήσει με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα. Μια μικρή μπαταρία 1,5 kWh υπάρχει για να καλύπτει τα όποια κενά ισχύος μπορεί να προκύψουν, αλλά και για να ξεκινά το αυτοκίνητο.

Στην πράξη, το λόγο έχει πάντα ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους τροχούς, πλην κάποιων εξαιρέσεων, γύρω στα 80 χλμ./ώρα που μπορεί και ο βενζινοκινητήρας να συνδεθεί άμεσα με αυτούς. Ο οδηγός δεν ασχολείται με αυτό, οδηγεί μόνο με φρένο-γκάζι, όπως θα έκανε σε ένα αυτόματο αυτοκίνητο, επιλέγοντας μόνο τη λειτουργία οδήγησης, αλλά και το βαθμό επιβράδυνσης με τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό κάναμε και εμείς στην περιοχή γύρω από τη Honda Akademie στην Φρανκφούρτη, για να διαπιστώσουμε ότι οδηγώντας ήρεμα μπορείς να κινείσαι σχετικά αθόρυβα στον επαρχιακό δρόμο καταναλώνοντας μόνο 5,3 λίτρα / 100 χλμ. Το ίδιο συμβαίνει και όταν κινείσαι σε κάπως πιο αστικό περιβάλλον.

Και θα λέγαμε ότι όλα θα ήταν τέλεια, αν στις προσπεράσεις, όταν πατούσαμε τέρμα το γκάζι ο βενζινοκινητήρας δεν έκανε τόσο πολύ θόρυβο, ανεβάζοντας τέρμα τις στροφές του για να δώσει η γεννήτρια την απαιτούμενη ισχύ.

Το ίδιο βέβαια ισχύει και για την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο όταν προσπαθείς να αυξήσεις την ταχύτητά σου – οπότε βλέπεις να αυξάνεται και ο θόρυβος και η κατανάλωση. Στο σημείο αυτό βλέπουμε να υπάρχει ένα κοινό στοιχείο με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία στην πόλη καταναλώνουν λιγότερο καθώς αξιοποιούν την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση – και αυτό συμβαίνει και με το Honda HR-V e:HEV, που δείχνει τον καλύτερό του εαυτό στο κλεινόν άστυ. Οφείλουμε πάντως να σημειώσουμε ότι μπορείς να ταξιδέψεις με λογική κατανάλωση και σχετικά αθόρυβα εφόσον φροντίζεις να αξιοποιείς την «κεκτημένη» ταχύτητα και οδηγείς με μισό γκάζι.

Ο τιμοκατάλογος του νέου Honda HR-V e:HEV δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Αυτό θα γίνει προς τα τέλη του Ιανουαρίου του 2022 όταν το νέο μοντέλο θα αρχίσει να διατίθεται και στη χώρα μας. Τότε θα μπορούμε να σας πούμε και κατά πόσον η οικονομία που προσφέρει αξίζει το τίμημα…
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ