Το πράγμα μιλάει μόνο του για όσους θυμούνται το παλιό-παλιό Mini Clubman, το μικρό εκείνο στέσιον με δύο πόρτες εμπρός για τους επιβάτες και μία πίσω δίφυλλη για το χώρο αποσκευών. Στη… νεότερη εποχή είδαμε την αναβίωση του μοντέλου με «περίπου» τρεις πόρτες για επιβάτες, ενώ στην ώριμη νεότητά του, το νέο MINI Clubman έχει μεγαλώσει και λανσάρεται με τέσσερις πλέον πόρτες επιβατών και με κλασική δίφυλλη για το πορτμπαγκάζ να λειτουργεί ως ο απαραίτητος σύνδεσμος με το DNA του αρχικού μοντέλου της δεκαετίας του ‘60. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων δεν είναι άσχετη από την αποστολή του νέου Clubman, καθώς οι άνθρωποι της εταιρίας μας πληροφορούν ότι πρόκειται για ένα συνδυασμό λειτουργικότητας, καθημερινής πρακτικότητας και καταλληλόλητας για μακρινά ταξίδια, που υπόσχεται παράλληλα και οδηγική απόλαυση.

image

image

Ads

Το MINI Clubman έχει λοιπόν μεγαλύτερες εσωτερικές και εξωτερικές διαστάσεις συγκριτικά με το νέο 5θυρο MINI: μήκος + 27 cm, πλάτος + 9 cm, μεταξόνιο + 10 cm, πέντε κανονικά καθίσματα, χώρος αποσκευών : 360 L, διαιρούμενη  40 : 20 : 40 / αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθισμάτων, μέγιστος αποθηκευτικός χώρος: 1.250 L.
 
Στα χαρακτηριστικά του, στο σχετικό δελτίο τύπου, επισημαίνονται τα εξής:

«Αισθητικά ανανεωμένο εσωτερικό, φαρδύ ταμπλό με πλαίσιο στο πάνω τμήμα, όργανα στην κολόνα του τιμονιού, αρμονικά ενσωματωμένο στρογγυλό, κεντρικό όργανο με δακτύλιο LED και οθόνη για λειτουργίες οχήματος, ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, τηλεφώνου και πλοήγησης. Σύστημα A/C και διθέσιοι διακόπτες κάτω από το κεντρικό όργανο. Κεντρική κονσόλα με ηλεκτρικό χειρόφρενο, αποθηκευτικούς χώρους, δύο ποτηροθήκες. MINI Controller και υποβραχιόνιο, διακοσμητικές λωρίδες για την κεντρική κονσόλα και τις επενδύσεις θυρών υψηλών προδιαγραφών». 

image

«Λανσάρισμα του νέου MINI Clubman με τρεις εκδόσεις κινητήρων (κατανάλωση μικτού κύκλου: 6.2 – 4.1 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 144 – 109 g/km), κινητήρες βενζίνης και diesel νέας γενιάς με τεχνολογία MINI TwinPower Turbo, πρεμιέρα για τον 4-κύλινδρο diesel (110 kW/150 hp) στο MINI Cooper D Clubman, MINI Cooper Clubman με 3-κύλινδρο 100 kW/136 hp, MINI Cooper S Clubman με 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 141 kW/192 hp.»

«Μετάδοση στους εμπρός τροχούς στάνταρ με 6άρι κιβώτιο, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic διατίθεται προαιρετικά για πρώτη φορά σε MINI (MINI Cooper S Clubman και MINI Cooper D Clubman), επίσης 8τάχυτο Steptronic sport (MINI Cooper S Clubman), 6-τάχυτο Steptronic προαιρετικό για το MINI Cooper Clubman, εκτενής τεχνολογία MINIMALISM με λειτουργία auto start/stop και προαιρετικό GREEN mode.»

image

«Κορυφαία οδηγική άνεση και αίσθηση go-kart τύπου MINI λόγω υψηλής ποιότητας τεχνολογίας της ανάρτησης που είναι μοναδική στο περιβάλλον του ανταγωνισμού. Εμπρός άξονας τύπου γονάτου ενός συνδέσμου με νέα εξαρτήματα. Πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων βελτιστοποιημένος ειδικά για κάθε μοντέλο. Μέγιστη ευελιξία χάρη στο μεγάλο μετατρόχιο, την ελαφριά δομή και τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας. Ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης με λειτουργία Servotronic στάνταρ.»

«Dynamic Stability Control (DSC) στάνταρ με Dynamic Traction Control (DTC) και Electronic Differential Lock Control (EDLC), επίσης με Performance Control στο MINI Cooper S Clubman. Σετάρισμα ελατηρίου / αποσβεστήρα ειδικό για το μοντέλο, σπορ ανάρτηση και Dynamic Damper Control προαιρετικό, στάνταρ εξοπλισμός με ζάντες αλουμινίου 16-ιντσών ή 17-ιντσών (MINI Cooper S Clubman). Ζάντες αλουμινίου διατίθενται προαιρετικά σε διάσταση μέχρι 19-ιντσών.»

«Ποικίλη γκάμα καινοτόμων συστημάτων υποστήριξης οδηγού: MINI Head-Up-Display, Parking Assistant, κάμερα οπισθοπορείας και Driving Assistant active cruise control βασισμένο σε κάμερα, προειδοποίηση σύγκρουσης και πεζών με προ-φόρτιση φρένων, high beam assistant (υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων) και ανίχνευση πινακίδων κυκλοφορίας.»
 
Εκδόσεις κινητήρων:

MINI Cooper S Clubman: 4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία MINI TwinPower Turbo (υπερσυμπίεση, άμεσος ψεκασμός, πλήρως μεταβλητός έλεγχος βαλβίδων, μεταβλητός έλεγχος εκκεντροφόρων)
κυβισμός: 1 998 cc, ισχύς: 141 kW/192 hp στις 5 000 rpm
μέγιστη ροπή: 280 Nm στις 1 250 rpm (300 Nm με overboost)
επιτάχυνση (0–100 km/h): 7,2 δευτ. (αυτόματο: 7,1 δευτ.)
τελική ταχύτητα: 228 km/h (228 km/h)
μέση κατανάλωση*: 6,3 – 6,2 lit (5,9 – 5,8 lit)/100 km
εκπομπές CO2 *: 147 – 144 g/km (137 – 134 g/km)
πρότυπο εκπομπών ρύπων: EU6
 
MINI Cooper Clubman: 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία MINI TwinPower Turbo (υπερσυμπίεση, άμεσος ψεκασμός, πλήρως μεταβλητός έλεγχος βαλβίδων, μεταβλητός έλεγχος εκκεντροφόρων)
κυβισμός: 1 499 cc, ισχύς: 100 kW/136 hp στις 4 400 rpm
μέγιστη ροπή: 220 Nm στις 1 250 rpm (230 Nm με overboost)
επιτάχυνση (0–100 km/h): 9.1 δευτ. (αυτόματο: 9.1 δευτ.)
τελική ταχύτητα: 205 km/h (205 km/h),
μέση κατανάλωση *: 5,3 – 5,1 lit (5,3 – 5,1 lit)/100 km,
εκπομπές CO2 *: 123 – 118 g/km (123 – 118 g/km),
πρότυπο εκπομπών ρύπων: EU6
 
MINI Cooper D Clubman: 4-κύλινδρος κινητήρας diesel με τεχνολογία MINI TwinPower Turbo (υπερσυμπιεστής με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσου ψεκασμού common rail)
κυβισμός: 1 955 cc, ισχύς: 110 kW/150 hp στις 4 000 rpm
μέγιστη ροπή: 330 Nm στις 1 750 rpm
επιτάχυνση (0–100 km/h): 8.6 δευτ. (αυτόματο: 8.5 δευτ.)
τελική ταχύτητα: 212 km/h (212 km/h)
μέση κατανάλωση *: 4,4 – 4,1 lit (4,4 – 4,1 lit)/100 km
εκπομπές CO2 *: 115 – 109 g/km (115 – 109 g/km)
πρότυπο εκπομπών ρύπων: EU6
 
* Τιμές στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών, η κατανάλωση εξαρτάται από τον τύπο ελαστικού που έχει επιλεγεί.

Εξωτερικές διαστάσεις:

Μήκος: 4 253 mm 
Πλάτος: 1 800 mm
Ύψος: 1 441 mm
Μεταξόνιο: 2 670 mm