Πολλά κυβικά, κινητήρας εμπρός, κίνηση πίσω, θηριώδεις τροχοί, εξελιγμένη ανάρτηση και δύο μόνο θέσεις – αυτή είναι λίγο πολύ η συνταγή της επιτυχίας για τη Chevrolet Corvette που στο κατώφλι του 2020 κάνει ένα μεγάλο βήμα, τολμώντας να μεταφέρει τη μηχανή της στο κέντρο, πίσω από οδηγό-συνοδηγό. Αυτό αποτελεί σίγουρα μια πιο «ευρωπαϊκή» επιλογή – πρόκειται για τη συνταγή που ακολουθούν τα πιο κλασικά supercars στην Γηραιά Ήπειρο (Ferrari, Lamborghini κλπ.), καθώς εξασφαλίζει καλύτερη κατανομή βάρους και μαζί της πιο άμεσο έλεγχο του αυτοκινήτου, που γίνεται με τον τρόπο αυτό πιο ευέλικτο, ενώ και ο οδηγός έχει καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου του καθώς κάθεται πιο μπροστά, στα όρια σχεδόν του μπροστινού άξονα.

Ads

Πρόκειται για μια προαναγγελθείσα μετάβαση σε μια νέα εποχή για την Corvette, που είχε δουλευτεί για πολλά χρόνια και είχε κάνει την εμφάνισή της με τη μορφή εκθεσιακών πρωτοτύπων αρκετές φορές στο παρελθόν. Σημειώνουμε ότι η C8 Stingray αποτελεί τη βασική έκδοση της νέας γενιάς του μοντέλου.
 
495 ατμοσφαιρικοί ίπποι
Σε ένα τέτοιου χαρακτήρα αυτοκίνητο ξεκινά κανείς, θέλοντας και μη, από τον κινητήρα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε έναν οκτακύλινδρο V8 6,2 λίτρων, χωρίς τούρμπο, που εξασφαλίζει τον οπωσδήποτε εντυπωσιακό – ιδιαιτέρως για μη ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο – χρόνο των 3,0 περίπου δευτερολέπτων για τα 0-100 km/h, με τα προκαταρκτικά στοιχεία που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα να κάνουν λόγο για λιγότερο από 3,0 δεύτερα για τα 0-60 mi/h. Σημειώστε δε ότι ο κινητήρας διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης συγκεκριμένων κυλίνδρων – όταν δεν απαιτείται πλήρης ισχύς – για μείωση της κατανάλωσης.

image

image
Μυώδες και εντυπωσιακό – αλλά με εντελώς νέες αναλογίες όγκων – το αμάξωμα της C8. Χειρολαβές δεν φαίνονται πουθενά – γίνονται ένα με την επιφάνεια του αυτοκινήτου.
image

Ads

Για την τελική ταχύτητα δεν υπάρχουν ακόμα επίσημα στοιχεία, ωστόσο με τους 495 ίππους που αποδίδει ο V8 με τη βοήθεια του συστήματος μεταβλητού χρονισμού και του άμεσου ψεκασμού η C8 Stingray γίνεται η ισχυρότερη βασική Corvette όλων των εποχών, επιταχύνει δε τόσο γρήγορα όσο και η προηγούμενης γενιάς C7 ZR1, με τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 755 ίππων (!), που ήταν βεβαίως τοποθετημένος εμπρός από τον οδηγό.

Η επιτυχία αυτή οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στο σύστημα μετάδοσης, όπου για πρώτη φορά συναντάμε ένα αυτόματο 8-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – και σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η νέα Corvette δεν θα είναι διαθέσιμη με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. O οδηγός αλλάζει αν θέλει ταχύτητες με τη βοήθεια των ειδικών «πεταλούδων» (puddles) στο τιμόνι, ενώ διαιτερότητα του καινούριου κιβωτίου αποτελεί η κλιμάκωση, με την πολύ «κοντή» πρώτη σχέση. Το δικό τους ρόλο στο να περάσει ομαλά όλη αυτή η ισχύς που αναφέραμε στο δρόμο παίζει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αλλά και ειδικό σύστημα αποτροπής της ολίσθησης κατά την εκκίνηση, που βελτιώνουν θεαματικά την πρόσφυση.

image

image

Κράτημα υπεράνω όλων
Και επειδή ο έλεγχος μιας Corvette, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση, δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο, ριζικά αλλαγμένη είναι και η ανάρτηση, με ελικοειδή ελατήρια και αμορτισέρ μεταβλητής σκληρότητας (μαγνητοροϊκά). Πρόκειται για το σύστημα αμορτισέρ “Magnetic Ride Control 4.0” της General Motors, που εξασφαλίζει άμεση προσαρμογή στις μεταβολές των οδικών συνθηκών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα για ανύψωση του εμπρός τμήματος του αυτοκινήτου κατά 40 mm, σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα, όταν κινείται κανείς σε «κακό» οδόστρωμα με αρκετές λακούβες. Πρόκειται για μία δυνατότητα που είναι διαθέσιμη εφόσον η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 40 km/h και η οποία μάλιστα προσφέρει τη δυνατότητα προγραμματισμού της αυτόματης ενεργοποίησής της για 1.000 καταχωρημένες στο GPS τοποθεσίες.

image
image

Τα αεροδυναμικά βοηθήματα δημιουργούν αρνητική άντωση 180 kg.
image
image
image

Ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει στις συνθήκες ή στις επιθυμίες του τη συμπεριφορά της C8 επιλέγοντας μία από τις έξι διαθέσιμες λειτουργίες (modes): Weather, Tour, Sport, Track, την πλήρως διαμορφώσιμη MyMode καθώς επίσης και τη νέα “Z” – φόρο τιμής στα μοντέλα Z51, Z06 και ZR1 – την οποία μπορεί ο οδηγός να επιλέξει με τη βοήθεια ενός διακόπτη στο τιμόνι.

Για εκείνους τους υποψήφιους αγοραστές που όλα τα παραπάνω θα φανούν λίγα, διατίθεται το πακέτο “Z51 Performance Package” που περιλαμβάνει μια σειρά αναβαθμίσεις για τη Stingray, όπως η διαφορετική – πιο σπορ – ρύθμιση της ανάρτησης με ρυθμιζόμενες βάσεις ελατηρίων (για προσαρμογή σε συνθήκες πίστας), μεγαλύτερα δισκόφρενα, πιο κοντή σχέση μετάδοσης διαφορικού και αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης για κινητήρα και φρένα.

image
image

Μαχητικό ή F1;
Ο χαρακτηρισμός «εντυπωσιακή» βγαίνει αβίαστα απ’ το στόμα σου όταν κοιτάς τη νέα Corvette. Οι άνθρωποι της εταιρίας, σχεδιάζοντας την C8,είχαν στο μυαλό τους από τα μια τα μαχητικά F22 και F35, και από την άλλη τα μονοθέσια της φόρμουλα 1. Ο κινητήρας είναι ορατός από το τζάμι της μεγάλης πίσω πόρτας, που ανοίγοντας προσφέρει πρόσβαση όχι μόνο στη μηχανή, αλλά και στο πορτμπαγκάζ. Αεροδυναμικά μελετημένο το διθέσιο αυτοκίνητο διαθέτει βοηθήματα που δημιουργούν αρνητική άντωση 180 περίπου κιλών, στοιχείο απαραίτητο για την ευστάθεια – και κατά συνέπεια την ασφάλεια – στις ψηλές ταχύτητες.

Κατά τ’ άλλα η είσοδος στο εσωτερικό της C8, που έχει μετατοπιστεί κατά 42 εκατοστά προς τα εμπρός σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι τόσο εύκολη όσο ήταν και στη C7, μόνο που τώρα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του περισσότερο χώρο για να ρυθμίσει το κάθισμά του μπρος-πίσω. Το ταμπλό είναι τώρα χαμηλότερα τοποθετημένο, ενώ μεγάλη σημασία δόθηκε στην επιλογή των υλικών, ώστε να δημιουργείται η αίσθηση εκείνη της ποιότητας και της πολυτέλειας που να επιτρέπει τον χαρακτηρισμό “premium”.

image
image

image

image

image
Υπάρχουν τρεις τύποι καθισμάτων, ο GT1 που ισορροπεί μεταξύ της άνεσης και των αναγκών στήριξης του σώματος που απαιτεί η σπορ οδήγηση, ο GT2 που είναι πιο κατάλληλος για μακρινά ταξίδια και ο “Competition Sport” για τους αμετανόητους λάτρεις της πίστας. Ενώ τα δύο πορτμπαγκάζ, ένα εμπρός από τον οδηγό (που χωράει ένα “τρόλεϊ” αεροπορικού τύπου) και ένα μεγαλύτερο πίσω από τον κινητήρα προσφέρουν χώρο για συνολικά 357 λίτρα αποσκευών.

Η παραγωγή της C8 αναμένεται να ξεκινήσει στο γνωστό για την Corvette εργοστάσιο του Bowling Green, στο Κεντάκι των Ηνωμένων Πολιτειών. Έχει γίνει δε γνωστό ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν και ευρωπαϊκές εκδόσεις, ενώ δεν θα λείψουν και δεξιοτίμονες Corvette, γεγονός που δείχνει το βάρος που ρίχνει η εταιρία στις διεθνείς αγορές. Τιμές προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί.
 
image

Πηγή: ΕΘΝΟΣ