Τη νέα οικολογική – ηλεκτρική γκάμα της παρουσιάζει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Hyundai. Πρόκειται για τα IONIQ Hybrid, IONIQ Electric και IONIQ Plug-in, που όπως αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς καλύπτουν όλο το φάσμα των δυνατών λύσεων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης: από τα 100% ηλεκτρικά οχήματα, μέχρι τα Plug-in (ή αλλιώς επαναφορτιζόμενα) υβριδικά. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης 

Ads

Το IONIQ, λοιπόν, διαθέτει τρία εναλλακτικά συστήματα ηλεκτροκίνησης με χαμηλές έως μηδενικές εκπομπές ρύπων και αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο της στρατηγικής της Hyundai, που επεκτείνοντας τη γκάμα των προϊόντων της, δεν κρύβει τον τελικό της στόχο: την περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων στην Ευρώπη.

Τα IONIQ Hybrid και IONIQ Plug-in διαθέτουν τον υποσχόμενο κορυφαία θερμική απόδοση (40%), νέο βενζινοκινητήρα Kappa 1.6 GDI, άμεσου ψεκασμού, τετρακύλινδρο, που αποδίδει ισχύ 105 PS και ροπή 147 Nm. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με κιβώτιο έξι ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, που προσφέρει άμεση απόκριση και ομαλή αλλαγή σχέσεων.

Ο  ηλεκτροκινητήρας του IONIQ Hybrid αποδίδει 32 kW (43,5 PS) με μέγιστη ροπή 170 Nm, που τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου ιόντων πολυμερούς χωρητικότητας 1,56 kWh, τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1,6-GDI το IONIQ Hybrid προσφέρει συνδυαστική απόδοση 103,6 kW (141 PS) και ροπή έως 265 Nm με επιτάχυνση στη τελική ταχύτητα έως 185 km / h με στόχο εκπομπών CO2 τόσο χαμηλό όσο τα 79g / km (σε μικτή διαδρομή).

Ads

Οι οδηγοί που επιλέγουν το IONIQ Plug-in, μπορούν να κινηθούν για περίπου 50 χιλιόμετρα με αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση, χάρη στην ισχυρή μπαταρία λιθίου ιόντων πολυμερούς χωρητικότητας 8,9 kWh. Ο ισχύος 45kW (61 PS) ηλεκτροκινητήρας σε συνδυασμό με τον 1.6 GDI τετρακύλινδρο Kappa συνδυάζονται με στόχο τις χαμηλές εκπομπές CO2: 32g / km.

Το IONIQ Electric προσφέρει «καθαρή» ηλεκτροκίνηση μέσω μίας μπαταρίας λιθίου ιόντων πολυμερούς χωρητικότητας 28 kWh για εκτιμώμενη μέγιστη αυτονομία πάνω από 250 χιλιόμετρα. Η άμεσα διαθέσιμη μέγιστη ροπή των 295 Nm παρέχεται από τον ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύ 88 kW (120 PS), μέσω του μειωτήρα στροφών μονής σχέσης που επιταχύνει το αυτοκινήτο μέχρι τα 165 km/h.

Εννοείται ότι προσφέρονται άφθονα ηλεκτρονικά βοηθήματα πάσης φύσεως, όπως το πακέτο ασφαλείας που περιλαμβάνει Autonomous Emergency Braking, Lane Keep Assist System, Blind Spot Detection, Rear Cross Traffic Alert και Smart Cruise Control εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες.

Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν αεροδυναμική σχεδίαση, με πολύ καλό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd=0,24.

Η γκάμα του νέου Hyundai IONIQ πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης σήμερα 1η Μαρτίου κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου της Hyundai Τύπου στο περίπτερο της Hyundai. (Νο 1040).