Η ώρα της ανανέωσης έφτασε για το ιδιαίτερου Value for Money μοντέλο της Dacia, που εξακολουθεί να αποτελεί μια μοναδική πρόταση στον ευρύτερο χώρο των SUV, προσφέροντας ισορροπημένη απόδοση στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και ζηλευτές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, ακόμα και στις εκδόσεις του που δεν είναι εφοδιασμένες με σύστημα 4Χ4.

Ads

Με ιστορία από το 2010 και με τιμή ανάλογη αυτοκινήτου πόλης, το Duster ταρακούνησε τα νερά της αγοράς των SUV. Πρόκειται για μία πραγματική επανάσταση από τη Dacia! Με πάνω από 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις, το Duster κατέκτησε την 1η θέση στις πωλήσεις της κατηγορίας του στην ευρωπαϊκή αγορά, από το 2019.
Ακολουθώντας τα χνάρια των προηγούμενων γενεών, το Νέο Duster απευθύνεται τόσο στους πελάτες που θέλουν ένα άνετο και ελκυστικό SUV με compact διαστάσεις, όσο και σε αυτούς που αναζητούν ένα στιβαρό και ευέλικτο 4×4.

Πιστό στις αρχές του, το Νέο Duster παραμένει ένα οικογενειακό SUV με περιπετειώδη χαρακτήρα, αποτελώντας το ιδανικό μέσο για τις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και για τις εξορμήσεις στην ύπαιθρο.

Αισθητικές αλλαγές
Το Νέο Duster υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα νέα Sandero Streetway & Sandero Stepway. Τα εμπρός φώτα (τύπου ECOLED), αλλά και τα πίσω, ενσωματώνουν τη νέα φωτιστική «υπογραφή» της Dacia. Το Duster είναι το πρώτο μοντέλο της Dacia που εξοπλίζεται με εμπρός φλάς τεχνολογίας LED.
Η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται και στα φώτα πορείας (που διαθέτουν στάνταρ αυτόματη ενεργοποίηση) και σε αυτά που φωτίζουν την πινακίδα κυκλοφορίας. Πέρα από τη χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενεργείας, η τεχνολογία LED προσφέρει καλύτερο φωτισμό και καλύτερη ορατότητα, τόσο για τον οδηγό όσο και για τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Ads

Βελτιωμένη αεροδυναμική
Χάρη στη συνεργασία σχεδιαστών και μηχανικών, η αεροδυναμική του Νέου Duster εξελίχθηκε παράλληλα με τη σχεδίασή του. Το νέο πίσω σπόιλερ και οι νέες ζάντες αλουμινίου, 16 και 17 ιντσών, έχουν δοκιμαστεί στην αεροδυναμική σήραγγα. Οι βελτιώσεις στον τομέα του περιορισμού των εκπομπών του CO2 (νέες πλήμνες τροχών και ελαστικά, φωτισμός LED) καθώς και ο χαμηλότερος συντελεστής οπισθέλκουσας  (SCx) επιτυγχάνουν μείωση των εκπομπών του CO2, της τάξης των 5,8 γρ./χλμ. (έκδοση 4WD). Η μείωση των εκπομπών CO2 σημαίνει και χαμηλότερη κατανάλωση, προσφέροντας διπλό όφελος στον πελάτη.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό
Το Νέο Duster προσφέρει βελτιωμένο επίπεδο άνεσης στους επιβάτες του. Το φιλόξενο εσωτερικό του, διαθέτει νέες ταπετσαρίες, νέα προσκέφαλα και μία ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με φαρδύ, συρόμενο υποβραχιόνιο. Προσφέρει επίσης δύο νέα συστήματα πολυμέσων, με νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 8”.

Το πιο σημαντικό νέο χαρακτηριστικό είναι η ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με το φαρδύ υποβραχιόνιο, το οποίο μπορεί να σύρεται κατά 70 mm Στο εσωτερικό του διαθέτει χώρο για φύλαξη φιάλης 1,1 λίτρου, αλλά και δύο θύρες USB στο πίσω μέρος του, για φόρτιση των φορητών συσκευών των πίσω επιβατών (ανάλογα την έκδοση).

Νέα συστήματα πολυμέσων
Εκτός από το ηχοσύστημα Dacia Plug & Radio (radio, MP3, USB και Bluetooth), το νέο Duster εξοπλίζεται με δύο νέο συστήματα πολυμέσων: το Media Display και το Media Nav, με οθόνη αφής 8”.

Το Media Display, περιλαμβάνει 6 ηχεία (2 ηχεία “boomer” και 2 tweeters εμπρός), DAB radio, συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth®, δύο θύρες USB και ενσύρματη αντιστοίχιση του smartphone συμβατού με Apple CarPlay® και Android Auto®. Τα χειριστήρια στο τιμόνι χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση των φωνητικών εντολών, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα χειρισμού ενός smartphone iOS ή της εφαρμογής Google assistant, μέσω φωνητικών εντολών.

Το Media Nav, είναι ένα σύστημα πολυμέσων με λειτουργία πλοήγησης και δυνατότητα δικτύωσης μέσω Wi-Fi για συσκευές συμβατές με Apple CarPlay® και Android Auto®.
Το Media Display και το Media Nav περιλαμβάνει και το σύστημα 4×4 Monitor – για τις εκδόσεις 4WD – που περιλαμβάνει υψόμετρο, κλισιόμετρο και πυξίδα. 

Ένα “πραγματικόSUV
Το Νέο Duster αποδεικνύεται ο καταλληλότερος καθημερινός σύντροφος, τόσο για τις εντός, όσο και για τις εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Για απροβλημάτιστες διαδρομές, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να προσφέρει χαρακτηριστικά «παντός εδάφους». Και πιο συγκεκριμένα:

  • 217 mm απόσταση από το έδαφος (εκδόσεις 2WD) και 214 mm (εκδόσεις 4WD).
  • Γωνία ράμπας 21°.
  • Γωνία προσέγγισης 30°.
  • Γωνία διαφυγής 34° (εκδόσεις 2WD) / 33° (εκδόσεις 4WD).

Η 2κίνητη έκδοση του Νέου Duster εφοδιάζεται με στάνταρ οικολογικά ελαστικά που συμβάλλουν στον περιορισμό των εκπομπών του CO2, επιτυγχάνοντας μείωση της αντίστασης κύλισης έως και 10%.

Η έκδοση 4×4, εφοδιάζεται με ελαστικά που πληρούν τις επίσημες προδιαγραφές 3PMSF. Ο εξαιρετικός βαθμός πρόσφυσης που προσφέρουν αυτά τα ελαστικά, καθιστά περιττή τη χρήση χειμερινών ελαστικών.

Αναβαθμισμένος έλεγχος off road: το νέο 4X4 MONITOR
Η έκδοση 4×4 που είναι εφοδιασμένη με το σύστημα infotainment Media Display ή το Media Nav, διαθέτει επίσης και το 4×4 Monitor που εμφανίζει πληθώρα πληροφοριών στην κεντρική οθόνη του ταμπλό:

  • Πλευρικό κλισιόμετρο: που εμφανίζει τη γωνία κλίσης δεξιά-αριστερά και αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανώμαλο έδαφος
  • Διαμήκης κλίση: λαμβάνει τα δεδομένα από το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist) και το αντίστοιχο σύστημα υποβοήθησης κατάβασης (Adaptive Hill Descent Control) ενημερώνοντας τον οδηγό για την κλίση του δρόμου.
  • Πυξίδα: διαθέσιμη ακόμα και με το αυτοκίνητο σταματημένο, βοηθά τον οδηγό στο προσανατολισμό του.
  • Υψόμετρο: το υψόμετρο απεικονίζεται σε μία πλευρά της οθόνης, ενώ στην άλλη πλευρά εμφανίζονται τα στοιχεία ανάβασης-κατάβασης.

Μετά από μία διαδρομή εκτός δρόμου, το 4×4 Monitor εμφανίζει τη σύνοψη των δεδομένων που καταγράφηκαν στην συγκεκριμένη πορεία.

Οικονομικοί κινητήρες
Το Νέο Duster εξοπλίζεται με μία πλήρη γκάμα κινητήρων, προδιαγραφών Euro 6D Full. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Diesel: 1.5 Blue dCi 115 (2WD ή 4WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
  2. Βενζίνης:
    • 1.0 TCe 90 (2WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
    • 1.3 TCe 150 (2WD), που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, EDC, 6 σχέσεων
  3. 1.0 TCe 100 LPG (2WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

 
Ο κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου) 1.0 TCe 100 LPG
Η Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής που προσφέρει την επιλογή κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) σε ολόκληρη τη γκάμα των μοντέλων της. Η εργοστασιακή τοποθέτηση του συστήματος υγραεριοκίνησης προσφέρει εγγυημένη ασφάλεια και αξιοπιστία. Η διάρκεια της εργοστασιακής εγγύησης, τα διαστήματα τακτικής συντήρησης και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, είναι ίδια με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TCe. Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το Nέο Duster 1.0 TCe 100 LPG εκπέμπει κατά μέσο όρο 9,5% λιγότερο CO2 από το αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα.

Επιπλέον, προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 1.235 χλμ. χάρη στο συνδυασμό της τροφοδοσίας από δύο ρεζερβουάρ χωρητικότητας σχεδόν 100 λίτρων: 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG (62 λίτρα συνολικά). Η μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμου LPG, κατά 16,2 λίτρα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του Duster με LPG, επιτυγχάνει αύξηση της αυτονομίας που ξεπερνά τα 250 χλμ.

Και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC
Η έκδοση 2WD του Νέου Duster εφοδιάζεται πλέον με αυτόματο κιβώτιο EDC 6 σχέσεων, που συνδυάζεται με τον κινητήρα 1.3 TCe 150. Προσφέρει την άνεση και την ευχαρίστηση ενός αυτόματου κιβωτίου, διατηρώντας ταυτόχρονα την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 στα επίπεδα του χειροκίνητου.

Το κιβώτιο EDC μειώνει το υπερβολικό και άσκοπο ανέβασμα των στροφών του κινητήρα, διασφαλίζοντας ότι, σε κάθε περίσταση έχει επιλεγεί η μεγαλύτερη δυνατή σχέση για τη δεδομένη ταχύτητα κίνησης, ελέγχοντας έτσι την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες και τον τιμοκατάλογο κάνοντας κλικ εδώ