1862-2022: Εδώ και 160 χρόνια η Opel σχεδιάζει και παράγει προϊόντα για όλους: Από ραπτομηχανές και ποδήλατα μέχρι τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα υδρογόνου.

Ads

Το 1899 η Opel ξεκινά την παραγωγή αυτοκινήτων καταφέρνοντας στη συνέχεια να συμβάλει στη διάδοση της αυτοκίνησης και να την κάνει προσιτή στον κόσμο, κατασκευάζοντας μεταξύ άλλων γνωστά best sellers με συναίσθημα, όπως τα Opel GT, Manta, Corsa και Mokka. Παράλληλα η Opel διέγραψε και μία επιτυχημένη πορεία στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού ξεκινώντας από το Kadett Rallye μέχρι το αμιγώς ηλεκτρικό Corsa-e Rally. Παράλληλα συνέβαλε και στην περιβαλλοντική εξέλιξη του αυτοκινήτου μελετώντας και διαμορφώνοντας νέα συστήματα κίνησης, για να φτάσει από το RAK και το HYDROGEN στην ηλεκτροκίνηση.

Έτσι ξεκίνησε
Το 2022 η Opel γιορτάζει μία πολύ ξεχωριστή επέτειο. Εδώ και 160 χρόνια, η μάρκα καθιστά τις καινοτομίες προσιτές στο ευρύ κοινό. Αυτό ήταν κάτι που διασφάλισε ο ίδιος ο Adam Opel όταν ίδρυσε την εταιρεία τον Αύγουστο του 1862 – και αργότερα οι πέντε γιοι και η σύζυγός του Sophie, η οποία συμμετείχε ενεργά στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας και θα μπορούσε να θεωρηθεί η πρώτη γυναίκα manager μιας μάρκας ραπτομηχανών, ποδηλάτων και αυτοκινήτων.

Προσφέροντας στους πελάτες καινοτομίες, η κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων παραμένει πιστή σε αυτή τη δέσμευση μέχρι σήμερα. Πολυάριθμα μοντέλα το επιβεβαιώνουν, από το θρυλικό 4/12 PS “Laubfrosch”, το Kadett και το Kapitän μέχρι τα best sellers της εποχής μας, το Astra, το Mokka και το Corsa, που φέτος γιορτάζει τα 40ά του γενέθλια. Όπως τη δεκαετία του 1920 υπήρξε πρωτοπόρος εισάγοντας τη γραμμή συναρμολόγησης στην παραγωγή, έτσι και τώρα η Opel πρόκειται να γίνει μία μάρκα βιώσιμης κινητικότητας, που θα προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη από το 2028.

Ads

Από τις ραπτομηχανές μέχρι τον μεγαλύτερο κατασκευαστή ποδηλάτων στον κόσμο
Το success story ξεκίνησε τον Αύγουστο του 1862. Ο Adam Opel συναρμολόγησε την πρώτη του ραπτομηχανή στο Rüsselsheim, θέτοντας τα θεμέλια για τη ‘νεαρή’ εταιρεία Opel. Οι αριθμοί παραγωγής γρήγορα αυξήθηκαν, κυρίως επειδή η Opel ικανοποιούσε τις ατομικές επιθυμίες των πελατών και σχεδίαζε ραπτομηχανές για ειδικές απαιτήσεις. Ήδη από το 1868, ο Adam Opel μαζί με τους εργαζόμενους μεταφέρθηκαν σε νέο εργοστάσιο. Η εταιρεία πολύ σύντομα εξελίχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ραπτομηχανών στη Γερμανία με εξαγωγές προϊόντων σε όλη την Ευρώπη.

Μετά τις ραπτομηχανές, η Opel δημιούργησε τον επόμενο επιτυχημένο πυλώνα της με τα ποδήλατα. Το 1886, το πρώτο ποδήλατο με μεγάλο εμπρός τροχό (penny-farthing) κατασκευάστηκε στο Rüsselsheim καθιστώντας την Opel έναν από τους πρώτους κατασκευαστές ποδηλάτων στη Γερμανία. Σύντομα, η γκάμα μοντέλων επεκτάθηκε με τρίκυκλα και ποδήλατα με μικρούς τροχούς, τα λεγόμενα ποδήλατα ασφαλείας (Sicherheits-Niederräder), και το 1888 ξεκίνησε η ανέγερση του πρώτου εργοστασίου, το οποίο θα κατασκεύαζε αποκλειστικά και μόνο ποδήλατα. Η Opel γρήγορα υιοθέτησε σύγχρονες τεχνολογίες όπως πνευματικά ελαστικά, ρουλεμάν και κέντρα τροχών με μονόδρομο μηχανισμό (free-wheel hubs) για τα ποδήλατά της. Από το 1894 και μετά, η Opel λανσάρισε ποδήλατα σχεδιασμένα ειδικά για γυναίκες.

1899: Προσιτή αυτοκίνηση με προηγμένη τεχνολογία και παραγωγή
Το αποφασιστικό βήμα εξέλιξης στην ιστορία της εταιρείας – στην υλοποίηση του οποίου συνετέλεσαν οι πέντε γιοι του Adam Opel μετά το θάνατό του – ήταν η έναρξη παραγωγής αυτοκινήτων το 1899. Επομένως, η Opel είναι από τους πρωτοπόρους αυτής της βιομηχανίας και από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη παράδοση παγκοσμίως. Η παραγωγή αυτοκινήτων στο Rüsselsheim ξεκίνησε με το Opel “Patent–Motorwagen System Lutzmann”. Το 1906 κατασκευάστηκε το 1.000ό όχημα. Η πραγματική επανάσταση ήρθε το 1909 με το θρυλικό 4/8 PS “Doktorwagen”. Διαθέσιμο στην τιμή των 3.950 μάρκων, κόστιζε τα μισά από ό,τι τα πολυτελή ανταγωνιστικά μοντέλα και άνοιξε το δρόμο για να αποκτήσει το ευρύ κοινό το δικό του αυτοκίνητο.

Η Opel ήταν ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που υιοθέτησε την παραγωγή μεγάλης κλίμακας με τεχνολογία γραμμής συναρμολόγησης.
Το πρώτο αυτοκίνητο που βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στη Γερμανία το 1924 ήταν το 4/12 PS “Laubfrosch”, πάντα βαμμένο σε πράσινο χρώμα. Μόλις τρία χρόνια αργότερα, το Opel 4 PS, με βασική τιμή μόλις 2.980 μάρκα, δεν ήταν πλέον ένα ακριβό είδος πολυτελείας για εύπορους πελάτες, αλλά εξελίχθηκε σε ένα αξιόπιστο μέσο μεταφοράς για το ευρύ κοινό.

Με καρδιά και μυαλό: Πρωτοποριακά best–sellers και νέες κατηγορίες αυτοκινήτων
Στο πέρασμα των δεκαετιών, η Opel υπήρξε κατ’ επανάληψη πρωτοπόρος δημιουργώντας τάσεις με νέα μοντέλα και εκδόσεις και λανσάροντας πραγματικά best sellers. Η μακροβιότερη σειρά μοντέλου ήταν το Kadett, η πρώτη έκδοση του οποίου είδε το φως της δημοσιότητας το 1936.

Το 1962, το Kadett A έγινε ‘million-seller’ με ένα εκατομμύριο πωλήσεις: ως compact μοντέλο, ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από το Γερμανικό “οικονομικό θαύμα” και στη 12η γενιά του – με το όνομα Astra πλέον από το 1991 – συνεχίζει να εξασφαλίζει ότι οι καινοτομίες θα φτάνουν στην compact κατηγορία. Η Opel δεν ξεχνά την παράδοσή της. Για παράδειγμα, τα βράγχια στην κολόνα του νέου Astra hatchback θυμίζουν προηγούμενες γενιές του Kadett.

Αυτό που σήμερα είναι γνωστό ως Astra και Insignia Sports Tourer βγήκε από τη γραμμή παραγωγής πριν από μερικές δεκαετίες ως Caravan. Και εδώ, η Opel διαδραμάτισε έναν πρωτοποριακό ρόλο. Το 1953, ο κατασκευαστής λανσάρισε το Olympia Rekord Caravan, ένα συνδυασμό “αυτοκινήτου και van”, το πρώτο μεγάλο station wagon από Γερμανό κατασκευαστή.

Το 1999, η Opel για μία φορά ακόμα έδειξε πώς μπορεί να συνδυάσει το συναίσθημα και τη λογική, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις. Με το Zafira και το εξαιρετικά ευέλικτο σύστημα καθισμάτων Flex7, η Opel προσδιόρισε τη νέα κατηγορία επταθέσιων compact οχημάτων. Για πρώτο φορά, ένα επταθέσιο όχημα μπορούσε να μεταμορφωθεί σε διθέσιο με μεγάλο χώρο φόρτωσης μέσα σε δευτερόλεπτα, χωρίς αφαίρεση των καθισμάτων.
 
Ασφάλεια και άνεση για όλους: Αερόσακοι, Intelli–Lux LED® Pixel Light και Εργονομικά Καθίσματα AGR
Η Opel καθιστά επίσης προσιτές τεχνολογίες φωτισμού που μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμες μόνο σε πολύ ακριβότερα οχήματα. Το 2003, η Opel ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που εισήγαγε το σύστημα προσαρμοζόμενου εμπρόσθιου φωτισμού AFL (Adaptive Forward Lighting), με δυναμικό φωτισμό στροφής και φωτισμό διασταυρώσεων στη μεσαία κατηγορία. Το 2008, η επόμενη γενιά τεχνολογίας φωτισμού, AFL+, έκανε το ντεμπούτο της με το λανσάρισμα του πρώτου Insignia. Το 2015, το Opel Astra ήταν το πρώτο μοντέλο που διέθετε σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού  Intelli–Lux LED® Matrix Lights, η τελευταία γενιά του οποίου, με την ονομασία Pixel Light και συνολικά 168 στοιχεία LED, παρέχει τώρα άριστες συνθήκες φωτισμού στο  Insignia, το Grandland και το νέο Astra.

Πλέον της ασφάλειας, οι οδηγοί Opel μπορούν επίσης να απολαμβάνουν υψηλά επίπεδα άνεσης. Τα  εργονομικά καθίσματα  που διατίθενται με πολλά νέα μοντέλα, εκτός από τις πολλαπλές δυνατότητες ρύθμισης και τις επιλογές που προσφέρουν, όπως εξαερισμό και λειτουργία μασάζ, φέρουν επίσης πιστοποίηση Aktion Gesunder Rücken e.V. (Καμπάνια για Υγιέστερη Σπονδυλική Στήλη).

Με το ηλεκτρικό  Opel Ampera, Ευρωπαϊκό “Car of the Year 2012″, η μάρκα ίδρυσε μια νέα κατηγορία στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Με τη λειτουργία range extender (επέκταση της αυτονομίας), το τετραθέσιο coupé ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατάλληλο για καθημερινή χρήση, με αυτονομία περίπου 500 χλμ.

Το Opel Ampera–e, ένα αμιγώς ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο με μπαταρία, ακολούθησε το 2016. Μία φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 60-kWh προσέφερε αυτονομία έως 520 km (σύμφωνα με το πρότυπο NEDC). Και το 2019, η Opel λανσάρισε το  Corsa–e, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε πολλούς πελάτες σε όλη την Ευρώπη. Η  γκάμα  ηλεκτροκίνητων μοντέλων  – με plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία – εξακολουθεί να εμπλουτίζεται από τότε, με στόχο, μέχρι το 2024 όλα τα μοντέλα Opel να διατίθενται και σε ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Η τελευταία προσθήκη στη σειρά μοντέλων μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι το νέο van κυψελών καυσίμου υδρογόνου  Vivaro–e HYDROGEN. Δεν είναι τυχαίο που ένα Opel Vivaro-e λειτουργεί σαν ‘φορέας’ τεχνολογίας για αυτή την καινοτόμα φιλοσοφία κίνησης. Η Stellantis και η Opel έχουν αποκτήσει πλούσια εμπειρία από την ενασχόλησή τους με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου επί δύο και πλέον δεκαετίες – από τη μελέτη βιωσιμότητας HydroGen1 μέχρι το στόλο δοκιμών HydroGen4 με πιλοτική χρήση από πελάτες – και διαθέτουν τεχνογνωσία στο πεδίο αυτό που καλύπτει όλους τους τομείς του συστήματος.
Δείτε το πλήρες άρθρο από τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ